2 van de 2
 < Vorige 1 2

Tips gevraagd bij aankoop Xsara Coupe 1.9D
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12558

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 februari 2007 12:47 AM
  [ # 16 ]
Keezx schreef:

Al lang voor de commonrail (meer dan 20 jaar…) was er de turbodiesel die een sprong vooruit was.

Surprisedfftopic In mijn vakgebied (scheepsdiesels) waren er al veel langer motoren met 1 of meerdere Turbo’s en 4 kleppen per cylinder Wink

Profiel  

soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

Gepost: 09 februari 2007 12:54 AM
  [ # 17 ]

Ik heb voor m’n break met 1.9D van 2001 onlangs €5000 betaald. Deze had toen 110.000 op de teller.
Ik probeer wat zuinig te rijden en kom aan gemiddeld verbruik van 6.3l/100km (wel een break). Ik kan gemakkelijk mee met het ‘normale verkeer’ en rij vlotjes 120km/h. Het snelste dat ik er mee reed was 160 en hij wou nog sneller…

Edit: Turbo’s gaan wel eens stuk wat flink wat geld kost en HDI’s / CR’s zijn véél ongezonder voor mens (en dier) want de roetuitstoot is véél fijner waardoor het direct in de bloedsomloop komt. Het aantal kankergevallen stijgt drastisch, hoe zou dat toch komen??

Grtz

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  

MoZe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 09 februari 2007 12:59 PM
  [ # 18 ]
soapwater schreef:

Het aantal kankergevallen stijgt drastisch, hoe zou dat toch komen??

Verkeerde voeding? Wink

Profiel  

MoZe
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 februari 2007 10:09 AM
  [ # 19 ]

Nou, ik heb de proefrit gemaakt en het is inderdaad een hele fijne auto. De motor valt ook best mee, hij is in elk geval niet zo traag als waar ik bang voor was.
Ook op de snelweg kon hij best meekomen, maar veel overhouden was er natuurlijk niet bij. Grootste nadeel vond ik de enorme hoeveelheid windruis bij hogere snelheden. De motor hoor je amper, door de goede isolatie van het vooronder, maar toch kun je elkaar boven de 120 nog maar slecht verstaan.
Wat de prijs betreft, die viel me niet tegen. De auto bleek airco te hebben en werd ook nog eens geleverd met 12 ipv 6 maanden garantie.

Als ik alleen in deze auto had gereden had ik hem zonder meer gekocht.
Maar ik heb dus zaterdagmiddag nog een proefrit gemaakt, in een Japanse burgerbak. Dat klinkt inderdaad niet erg aantrekkelijk en zo ziet hij er ook niet uit, maar die auto heeft een 2.0 DiTD motor en geen last van windruis bij 120.
En nu weet ik dus echt niet meer wat ik moet kiezen…

Ga ik voor een mooiere auto, die niet bijster snel is en eigenlijk wat veel herrie maakt, of kies ik voor een saaie auto, die wel vermogen over heeft om af en toe eens gek te doen, zuiniger is (op papier iig) en stiller Rolling Eyes

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 februari 2007 09:12 PM
  [ # 20 ]

120 veel windgeruis?
ik vind het wel meevallen, maar dat is relatief natuurlijk Wink

misschien staan de deuren niet goed afgesteld?
toen ik mijn Xsara kocht stond de bestuurdersdeur ook niet goed afgesteld, je kon elkaar amper horen (net als je raam opstaat).
dit is (onder garantie uiteraard) afgesteld door een bedrijf, nu hoor ik helemaal niets meer bij die deur.

dus even goed luisteren waar het vandaan komt Wink

Profiel  

MoZe
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 februari 2007 01:06 PM
  [ # 21 ]

Ik had niet het idee dat het echt van 1 van de deuren kwam, je hoorde het gewoon door de hele auto.

Maar de knoop is doorgehakt, ik heb gistermiddag een Mazda 323 Fastbreak 2.0 DiTD gekocht. Het Citroen avontuur is dus voor mij voorlopig voorbij. Wel heb ik eens goed naar de C4 staan kijken en dat kon wel eens mijn volgende auto worden…
(maar de komende 4/5 jaar hoop ik toch wel vooruit te kunnen met de Mazda)

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 13 februari 2007 11:41 PM
  [ # 22 ]

Ik zou inderdaad proberen een 1.9TD (heerlijk blok) of een HDi te vinden, voor die prijs moet dat zeker lukken! Kilometerstanden zijn geen groot probleem voor de diesels. Verder rijdt een Xsara heerlijk, je mist de HP vering nauwelijks…

Zeker voor een Xsara gaan maar misschien toch nog even voor een andere Xsara kijken?

Succes!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 13 februari 2007 11:43 PM
  [ # 23 ]

mm, mijn reactie was dus te laat..

Je mazda zal vast betrouwbaar zijn…  Laughing

Veel plezier ermee!

Profiel  

MoZe
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 februari 2007 09:55 AM
  [ # 24 ]
voge schreef:

Je mazda zal vast betrouwbaar zijn…  Laughing

Hehe…
Die Mazda heeft het inderdaad niet op emotie gewonnen, vond de Xsara leuker.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook