Idiote electronica
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 24 november 2004 12:24 AM

Lig ik te zeuren over een gevoelig gaspedaal, schokkende moter en vreemd schakelende automaat….in één keer opgelost door het loskoppelen gedurende langere tijd van de accu. Computer is gereset en ALLE drie de problemen zijn opgelost Laughing  Laughing  Laughing

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2004 01:08 AM
  [ # 1 ]

Hehe, had ie duidelijk een paar dingetjes verkeerd aangeleerd… handig he, zo’n lerende computer Smile?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 november 2004 06:29 PM
  [ # 2 ]

typisch, mijn automaat reageert ook akelig op gas los en gas geven. Ik heb er een maand geleden een nieuwe accu ingezet. Misschien is het toen niet goed gegaan.

Waarschijnlijk heeft ‘ie tijdens het “inleren” een foute waarde gekregen en onthoud hij deze.

Het heeft me altijd al verwonderd hoe de auto kan reageren als de accupolen los zijn geweest. Het injectiesysteem van een V6 draait in de opwarmfase in een vaste stand, om op te warmen. Pas als het koelwater op de juiste temperatuur is, gaat hij over op een stand waarmee hij alle sensor informatie gebruikt.

Ik heb eens een defecte MAP-sensor gehad, pas na 18 kilometer snelweg ging het lampje van de injectie branden. Hij liep toen al niet lekker
Sensor bleek na lang zoeken en met hulp van de dealer, een interne lekkage te hebben. Nieuwe sensor kost 180 euro, maar op een sloop vond ik de enige V6 hier uit de omgeving en heb ik hem eruit gesloopt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 25 november 2004 03:49 AM
  [ # 3 ]

Willem,
toen ik de auto kocht was die inderdaad heel recentelijk uitgerust met een nieuwe accu. Mogelijk dat de auto daardoor aan zulk een lage prijs is verkocht omdat de vorige eigenaar dacht dat er DIKKE problemen met de auto op de loer lagen (dat dacht ik trouwens ook Laughing ).
Dus Willem, accu los en laat het zootje zich resetten…ik hoor/lees het wel van je.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 26 november 2004 12:00 AM
  [ # 4 ]

hoi hoi…

ehm… hoe lang moet je accu ontkoppeld blijven voor er iets gebeurd??

byung

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 26 november 2004 12:25 AM
  [ # 5 ]

minstens 15 minuten

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
michelv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 28 november 2004 06:50 PM
  [ # 6 ]

Zou dit dan dus ook het probleem kunnen zijn dat mijn xm zo schokkend rijd?
Als ik het gaspedaal ingedrukt houd dan gaat ie schokken en moet ik naar lagere versnelling gaan omdat ie dan in hogere toeren draait en dan niet meer schokt… is echt vervelend rijden.
Dus is echt een probleem als ik bvb in stad 60 moet rijden, ik moet bijna in 2e blijven rijden zodat ie biven de 3000 toeren blijft.

wagens,oldtimers

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 28 november 2004 10:59 PM
  [ # 7 ]
michelv schreef:

Zou dit dan dus ook het probleem kunnen zijn dat mijn xm zo schokkend rijd?
Als ik het gaspedaal ingedrukt houd dan gaat ie schokken en moet ik naar lagere versnelling gaan omdat ie dan in hogere toeren draait en dan niet meer schokt… is echt vervelend rijden.
Dus is echt een probleem als ik bvb in stad 60 moet rijden, ik moet bijna in 2e blijven rijden zodat ie biven de 3000 toeren blijft.

Was het toch niet opgelost door het mengsel rijker af te laten stellen?

Profiel  
 
michelv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 30 november 2004 01:06 PM
  [ # 8 ]

Neen, het was bijna verdwenen het probleem maar nu is het terug.
Heb ook bijna half uur de accu losgemaakt maar geen verbetering… Confused
Denk dat ik toch maar eens bij dealer zal gaan voor dit probleem.

wagens,oldtimers

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook