1.9D start soms niet
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 12 februari 2007 01:57 AM

Mn 19D heeft iets raars, wanneer ik,als de ,motor koud is en gloei, strart ie prima. Zet ik hem na 5 minuten uit, dus nog koud in wezen, en binnen 5 seconden opnieuw start, en dan zonder te goeien start ie absoluut NIET, ook niet na gloeien, ook niet met aanslepen, ook niet als ik de accu klemmen eraf haal, ook neit met start pilot, helemaal niets!. Wacht ik een uurtje ofzo, ja dan draai ik de sleutel om gloei weer een paar seconden, en hij start alof er nooit iets is geweest. Laat ik echter de motor goed warm worden kan ik zo vaak ik wil starten zonder te gloeien. Hij is net 3 jaar oud 60K km .
Wie weet hoe dit kan ?
Ik weet het niet meer ( garage weet het ook niet)

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 12 februari 2007 02:07 AM
  [ # 1 ]

wat is er inmiddels aan gedaan dan wel vervangen?
Zijn de problemen begonnen na een onderdeelwissel?
Bouwjaar?

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 12 februari 2007 03:12 AM
  [ # 2 ]

Hoi,

De auto is van dec 2003, problemen sinds 50 d km. Het komt maar zelden voor, maar als het voorkomt sta je zeker een uur stil. Niks vervangen, wel brandstof filter, slang aansluitingen gecontroleerd.
Het gebeurde wel eens vaker dat ik startte zonder te gloeien, liep ie niet dan gloeide ik en liep ie direct.

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 12 februari 2007 03:28 AM
  [ # 3 ]

Ik ben niet zo bekend met de motoren vanaf 2000, maar het klinkt eerder als een brandstof probleem dan als een voorgloei-probleem.
Je zou de stop solenoid op de brandstof pomp eens kunnen doormeten, levert wel vaker rare klachten op, even de draad los en ohms doormeten, een nieuwe zit rond de 16 ohm.
Nu ik eraan denk; krijgt die solenoid wel spanning als de startproblemen zich voordoen? Rolling Eyes
Succes!!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 februari 2007 03:10 PM
  [ # 4 ]
Piet Visser schreef:

Ik ben niet zo bekend met de motoren vanaf 2000, maar het klinkt eerder als een brandstof probleem dan als een voorgloei-probleem.
Je zou de stop solenoid op de brandstof pomp eens kunnen doormeten, levert wel vaker rare klachten op, even de draad los en ohms doormeten, een nieuwe zit rond de 16 ohm.
Nu ik eraan denk; krijgt die solenoid wel spanning als de startproblemen zich voordoen? Rolling Eyes
Succes!!

Je bent me net voor, Piet…ik zat daar ook al aan te denken toen ik het net las.
Ik heb deze kwaal weleens bij een BX diesel gehad en bleek inderdaad die stop ‘‘solenoid’’ (wist niet dat hij zo heette Surprisedops: ) te zijn….die waar 1 draadje op zit. Cool

En het valt mij een beetje tegen dat die garage het niet weet….is toch zeker geen dealer ?

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 12 februari 2007 11:16 PM
  [ # 5 ]

De nieuwere pompen hebben die selenoid afgeschermd/ingebouwd, dus de hele pomp moet er dan eerst af !. Maar ik denk niet dat het dat is omdat ie niet start als ik niet gloei. De gloeipluggen hebben wel spanning. Zelf denk ik dat de CPU de handel blokkeerd bij een bepaalde temperatuur/gloeitijd. Als ik gewoon gloei, start ie altijd direct, vergeet ik het ff dan moet ik een uur wachten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 februari 2007 12:18 AM
  [ # 6 ]
bartus schreef:

Kan het je onsteking niet zijn?

Ook welkom op dit forum, maarreh ......de titel van deze draad is :

1.9D start soms niet

Cool

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 13 februari 2007 12:24 AM
  [ # 7 ]

En toch,
Als je een diesel niet kan koudstarten of aanslepen heb je een brandstof-probleem! Rolling Eyes

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 13 februari 2007 01:16 AM
  [ # 8 ]

Ja, klopt natuurlijk, edoch, die afslag solenoid zal geen spanning krijgen omdat ie niet vrijgegeven wordt denk ik. En dan is mn volgende vraag waarom niet ?
Heb net nog gekeken en vraag me of of ik ergens een exploded view van die pomp kan vinden, of een schema.

Ik heb eerst die erc klep ofzo eraf gehad een slangetje dicht gemaakt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook