7 van de 39
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 16 februari 2007 01:33 AM
  [ # 91 ]

T wordt zo onderhand wel een zwart gat Rolling Eyes
Madame start nu slecht, symptomen van een lege accu. Draait ook langzaam rond, maar slaat vervolgens wel aan.
Tweede keer starten gaat helemaal niet. Hopen dat de accu dood is en niet de dynamo Shocked

@bxsport.com:

Ik zie nu pas dat we dit helemaal niet zijn nagekomen Surprisedops:
Das wel heel slecht…

Xsara_Coupe

PS: voor velen van jullie zal t allemaal wel meevallen, maar ik ben al 2 jaar lang een xsara gewend waar ik altijd van op aan kan…

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 februari 2007 01:34 PM
  [ # 92 ]

reken maar dat het trio accu-startmotor-dynamo stuk kan gaan

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 februari 2007 01:50 PM
  [ # 93 ]

Wel grappig over die comfortbollen. Wat mij betreft zweeft je XM als een vliegend tapijt. Niks meer aan doen!

Als ik het zo hoor zou ik eens checken of je accu wel goed wordt bijgeladen.

Motor uit, contact af, dan doormeten

> 13 V: accu goed bijgeladen
<12> 14.5 V: accu wordt overladen. Vervang spanningsregelaar op dynamo
> 13.5 V en < 14.5 V: accu wordt stationair al goed bijgeladen
< 13.5 V: accu wordt onvoldoende bijgeladen

Check of de accu ook niet wordt overladen als je flink bijgast (bijv. 3000 tpm)

Doe dit nu opnieuw en dan met flink wat stroomverbruikers aan.

Mocht de laadspanning zakken, test dan of je dat kan verhelpen door bij te gassen. Mocht dat niet helpen dan heeft de dynamo toch onvoldoende laadcapaciteit.

Last but not least kun je de startstroom indirect checken door de klemspanning van de accu te meten als iemand anders start. Deze mag niet < 9 V worden tijdens het starten. Eigenlijk is dat de meest voor de hand liggende test voor de capaciteit van de accu.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7869

Gepost: 16 februari 2007 01:56 PM
  [ # 94 ]

En eigenlijk wordt het tijd voor een nieuwe avatar met de XM?  Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 februari 2007 06:21 PM
  [ # 95 ]

Goed, vanochtend toch maar even naar de garage geweest nadat ik haar moest starten met behulp van de ford Surprisedops:  van mn moeder.
Daar hebben ze meteen een grondige test gedaan met alle verbruikers aan, met de verbruikers uit, met motor aan/uit, lekker in de toeren.
Uitslag was dat de dynamo en spanningsregelaar nog prima in orde zijn!
Wel moest de accu vervangen worden, want die was zo dood als een pier Rolling Eyes  Zal vast door t peugeot logo op de zijkant zijn gekomen Twisted Evil
Meteen er een 74Ah accu in laten lepelen, dus dat zal voorlopig wel goed gaan… Auto start weer als een tierelier, veel beter dan ze bij mij ooit heeft gedaan!
T was alleen wel 94eu ex de btw voor de accu Rolling Eyes  Sad

Die nieuwe avatar moet er idd wel komen, maar dan wel een met beide auto’s erop! Xsara blijft voorlopig namelijk ook Wink  En daar ben ik al heel wat kere blij mee geweest terwijl de xm bij de garage stond Laughing

Xsara_Coupe

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7869

Gepost: 16 februari 2007 07:12 PM
  [ # 96 ]
Xsara_Coupe schreef:

Daar hebben ze meteen een grondige test gedaan met alle verbruikers aan, met de verbruikers uit, met motor aan/uit, lekker in de toeren.
Uitslag was dat de dynamo en spanningsregelaar nog prima in orde zijn!
Wel moest de accu vervangen worden, want die was zo dood als een pier Rolling Eyes  Zal vast door t peugeot logo op de zijkant zijn gekomen Twisted Evil
Meteen er een 74Ah accu in laten lepelen, dus dat zal voorlopig wel goed gaan… Auto start weer als een tierelier, veel beter dan ze bij mij ooit heeft gedaan!
T was alleen wel 94eu ex de btw voor de accu Rolling Eyes  Sad
Xsara_Coupe

Ik heb precies hetzelfde gehad laatst. Toen vreesde ik zelf ook al het ergste maar uiteindelijk was ik voor vijftig euro klaar (xsara’s zijn stukken goedkoper Cool ).. De kapotte accu betrof overigens het originele 7-jaar oude exemplaar..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 februari 2007 07:16 PM
  [ # 97 ]
DigiDaan schreef:

Ik heb precies hetzelfde gehad laatst. Toen vreesde ik zelf ook al het ergste maar uiteindelijk was ik voor vijftig euro klaar (xsara’s zijn stukken goedkoper Cool ).. De kapotte accu betrof overigens het originele 7-jaar oude exemplaar..

Ach, als Marco zelf had gediagnosticeerd, vervolgens naar de automaterrialenzaak om de hoek was gegaan en daar een accu had gekocht was ie voor pakweg 65 EUR klaargeweest voor die accu. Meja, dan had je hem er wel zelf in moeten zetten en had je geen koffie gehad.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 16 februari 2007 07:16 PM
  [ # 98 ]

Xsara’s zijn idd stukken goedkoper heb ik gemerkt! 200 euro voor de laatste beurt en nix geen cent aan onkosten verder!
Enige extra kosten die ik aan die auto heb gehad zijn remmen rondom…
Ook bij de twee aankomende distributiewissels valt de xsara veeeeeeeeeeeel goedkoper uit.
Gelukkig heb ik nog tot december om te sparen Rolling Eyes  Dan is het namelijk in een keer raak voor allebei Shocked

Xsara_Coupe

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 16 februari 2007 07:21 PM
  [ # 99 ]

Nu heb ik ook geen koffie gehad! Wink
En dat van die 65 eu zal wel meevallen… Zelfs een Halfords eigen merk accu van dit vermogen is al tussen de 80 en 90 eu…
Accu van 50-55 Ah heb je wel voor die prijs, maar de 74Ah die mijn v6’je vraagt echt niet!
Daarbij heb ik nu zekerheid hoe het met de overige delen is gesteld…

Xsara_Coupe

Profiel  

KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 411

Gepost: 19 februari 2007 06:17 PM
  [ # 100 ]

Hmm ik heb in mijn TCT 85 Ah.

Misschien onzin, misschien niet. Dit zat er al in.
En heeft waarschijnlijk met de standkachel te maken.
Maar een defecte accu kan met iedere auto.

Nu is een XM ook geen studenten karretje he !?!!?!!!

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 19 februari 2007 06:34 PM
  [ # 101 ]
Xsara_Coupe schreef:

En dat van die 65 eu zal wel meevallen… Zelfs een Halfords eigen merk accu van dit vermogen is al tussen de 80 en 90 eu…
Accu van 50-55 Ah heb je wel voor die prijs, maar de 74Ah die mijn v6’je vraagt echt niet!

Xsara_Coupe

Ik weet niet wat je met “meevallen” bedoeld?
Die accu van 65 EUR was bij een automaterialenzaak bij mij om de hoek 1.5 jaar geleden. Dit was een huismerk (dus net zo goed of slecht als de kwikfit) met 2 jaar garantie en 72 Ah. Genoeg om de turbodiesel vlot aan het nagelen te krijgen bij -15. Bij de kwikfitt betaal je natuurlijk veel meer voor dezelfde accu omdat ze hun personeel ook moeten betalen.

Met de check die ze bij de dealer uitvoeren is op zich niks mis, maar als je dik 30 EUR uitspaart door even zelf de multimeter uit de kast te trekken, vind ik dat snel verdiend. Meja, ieder zijn meug.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 februari 2007 10:10 AM
  [ # 102 ]
Xsara_Coupe schreef:

Xsara_Coupe

Die zekerheid heb je nooit, ‘t kan morgen kapot zijn. Net als een willekeurige keuring, nu is het goed, maar je kan morgen een LHM-lekkage krijgen, scheur in je radiateur etc etc etc

In m’n TCT zat ook zo’n mini-accu, van Bosch nota bene en redelijk recent…..Ging dus mooi verrot op het verkeerde moment

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 20 februari 2007 10:14 AM
  [ # 103 ]

Hoe dan ook, de nieuwe accu ligt er in, mn dame start weer mooi en met mn dynamo is voorlopig niets mis. Dat alles kapot kan gaan snap ik ook wel!
Aan de kosten verander ik niets meer en mi. heeft het ook weinig zin daar over door te gaan.
De kosten bij een dealer zijn nu eenmaal hoger, maar ik krijg er veel voor terug! Toen mn auto slecht veerde 3 dagen voor de meeting stond de xm wel dezelfde dag nog op de brug om 2 dagen later weer bij mij te staan met nieuwe elektroklep!
En dat terwijl de normale afspraaktermijn 2-2.5 week was. Je kan veel zeggen, maar dat soort service krijg je haast nergens!

Xsara_Coupe

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 25 maart 2007 07:23 PM
  [ # 104 ]

Uit de diepste kelders van het forum ook maar weer is mijn draadje opgespoord..
De auto houdt nog steeds in bij 3000 toeren en dan vooral in zn tweede versnelling. Iemand enig idee wat dat nou kan zijn? De garage komt er ook niet achter zonder een grote vervangingsslag te beginnen. En dat lijkt me niet de bedoeling Shocked
Gister bij chyparse lekker het hydraulisch systeem laten vullen met spoelolie. Ben benieuwd of ze nu wel hoog gaat blijven staan! De lhm was iig wel lekker zwart (en dan ook echt pikzwart Confused ) Volgens Martin zat dit er al een jaar of 6 in Shocked  Shocked
Rare is dan wel dat alle bollen wel nieuw waren en dat de filters brandschoon waren. Wat dan wel weer klopt met de dealerbeurt van het systeem een half jaar en 5000 km terug. (bij de vorige eigenaar nog).

En nog een laatste vraag: Weet iemand of de lichtmetalen velgen van een focus cmax onder mijn xm gaan passen?

Steek: 5x108
ET van steekwijzer: 52.5
Naaf: 63.3

Ik kan namelijk misschien aan deze velgen komen:

Zijn 17” en de snelheidsafwijking is slechts 1.7% Dat lijkt me wel te overkomen…

Ben benieuwd naar de reacties!

Xsara_Coupe

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 25 maart 2007 07:49 PM
  [ # 105 ]

@Xsara_Coupe

Je XM al in de Meguiar’s gezet?  Very Happy

Profiel  

7 van de 39
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook