Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Joh, ik doe hetzelfde ! Ik doe de variant Vehicle Mechatronics.
Lijkt me leuk elkaar te ontmoeten, na de tentamens spreken we wel af.
Tijdens de tentamenperiode kom ik met mijn XM, vaak geparkeerd langs de Mekelweg of bij Technische Natuurkunde.
Gr,
Jean-Paul
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Haha, leuk zeg! Ik ben nog bezig met mn bachelor… Ben momenteel ook hard bezig met Formula Student, ken je vast wel… Erg gaaf
Ik sta zelf dan ook meestal bij Formula Student geparkeerd, naast de tentamenzaal.
Maare, we gaan geloof ik een beetje fftopic
ops: We spreken wel wat af via pb
Xsara_Coupe
zier erg mooi uit veel zweefplezier !
op een na mooste uitvoering en kleur
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Dank voor de leuke reacties allemaal!
Ik moet zeggen dat een xm v6 wel errug goed bevalt. Als ik er langs loop moet ik hem zo af en toe toch eventjes horen lopen, lekker geluidje wat er uit komt. En het rijden met zo’n auto is gewoon totaal anders. Vandaag niet boven de 1500 toeren geweest, alleen in zn 5 met hogere snelheden. Dan nog moet ik mn best doen om niet in de kofferbak voor me te zitten Wat een power heeft zo’n auto…
Xsara_Coupe
Ik twijfel alleen nog om de motorkap te laten spuiten. Het lijkt wel of de vorige eigenaar deze met een schuurpapiertje heeft staan poetsen
misschien proffesioneel laten poetsen bij een poetsbedrijf, heb ik ook wel eens laten doen met kleine krasjes en ingebeten vogelstront koste me toen 150 euro
best wel duur maar hij zag er weer uit als nieuw !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Zo, net de xm naar de garage gebracht voor nieuwe bougies, nieuwe apk, een compressiemeting van het blok en een rondje banden balanceren.
Was allemaal hard nodig, afgezien van de apk. Die kan toevallig mooi gecombineerd worden, heb ik die ook weer voor 14 maanden…
Ik ben benieuwd wat er allemaal uit komt..
Xsara_Coupe
Hmmm tja, compressie meting…
En wat als een cilinder er royaal onder zit….?
Dat is vervelend om te weten, en je doet er niet veel aan
lijkt me.
Toegegeven als het in orde is, is dat weer een zeer prettig
gevoel.
Mijne gaat ergens rond April voor APK, en check up van de
voorwiel ophanging (stabilisator stangejtes, POKKE POKKE ge-
luid heel af&toe;). En… distributieriem.
Maybe nog een spoeling van de automaatbak olie.
En dan kan ik ook mijn gegevens in het Zwarte Gat topic kwijt.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Dat is wel zo, maar ik wil gewoon weten wat ik gekocht heb
Wat ik er mee doe is een tweede…
En ik heb een oogje op een tweede blok, dus dat zit er ook wel een beetje achter
Xsara_Coupe
Vandaag het verlossende telefoontje van de garage. Alle zes de cilinders hebben gelijke compressie. Volgens hen ook zeer goed: 10 bar.
Daarbij bleek dat er linksvoor 1 stuurkogel vervangen moest worden. Dat houdt dus ook weer uitlijnen en wat kosten in. De kogel was nog lang niet op, maar had wel speling. En om slijtage van banden ed te voorkomen hier voor gekozen. Verder worden de banden gebalanceerd, wat nogal een k#tklus schijnt te zijn omdat de velgen geen centreergathebben… Ook aan de auto balanceren dus…
En er was een ringetje van de benzinedop gescheurd, wat zorge voor benzinestank. Ook een nieuwe dus.
Samen met de bougies en de compressiemeting kwam dat op 575 euro.
Zit trouwens ook de montage van een nieuwe kachelmotor in, moet ik er alleen nog zelf een regelen… Dus bij deze: Wie heeft er een kachelmotor voor mij die geschikt is voor een xm met elektrische airco…
Xsara_Coupe
En laat ik de nieuwe apk en de hoogteafstelling van de auto niet vergeten. Auto stond lichtelijk scheef. Heel makkelijk te verhelpen volgens de garage…
En de auto is weer terug
Wat rijdt dat toch heeerlijk zeg, nog een stuk beter dan eerst zelfs
Auto is achter een stuk omlaag gegaan en nu een stuk comfortabeler. Daarbij is de dip bij 3000 toeren weg. Nu weet ik het zeker, deze auto blijft voor altijd
Moet alleen nog die kachelmotor regelen…
Xsara_Coupe
balen
Jammer dat het zich nu voordoet, een paar weken eerder hadden we nog een sloper voor die aanjager.
In ieder geval veel plezier met de V6. En…..“ik blijf hierin rijden” zeg ik elke week…...................
Haha, nou, dit is echt wel een blijvertje hoor Een zilveren type3 loop ik al over sinds ik 12 was. Daarbij is een handgeschakelde v6.24 met een historie bij citroen nederland en een vol lederen interieur iets wat je niet dagelijks tegen komt!!
Nee, dit is echt een blijvertje. Mocht het nodig zijn, dan krijgt de dame wel een echte restauratie…
Xsara_Coupe

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Xsara_Coupe schreef:Verder worden de banden gebalanceerd, wat nogal een k#tklus schijnt te zijn omdat de velgen geen centreergathebben… Ook aan de auto balanceren dus…
Beetje bandenbedrijf kan de Monte Carlo’s gewoon op z’n apparaat balanceren, maar zo balanceren moet wel goed gebeuren. Als de velg niet goed gecentreerd is, blijft er een onbalans in zitten, of zoals in mijn geval, teveel lood voor de onbalans zorgt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara_Coupe schreef:Haha, nou, dit is echt wel een blijvertje hoor
Een zilveren type3 loop ik al over sinds ik 12 was. Daarbij is een handgeschakelde v6.24 met een historie bij citroen nederland en een vol lederen interieur iets wat je niet dagelijks tegen komt!!
Nee, dit is echt een blijvertje. Mocht het nodig zijn, dan krijgt de dame wel een echte restauratie…Xsara_Coupe
XM drie liter veezes vierentwintigklepper forever!
Zouden we korting krijgen als we twee bestellingen plaatsen voor een complete RVS uitlaatsysteem? (Niet dat t al zover is…)
idd mooie XM. Zilver en rood met. ook mijn favoriete kleur met de zwart lederen zetela. Tres fraai.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.