Deuren BX
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 06 januari 2007 10:27 PM

In de deuren van mijn bx zitten allerlei schrammen en deukjes en doet naar mijn idee afbreuk aan de auto en het irriteerd me al sinds aanschaf. Nu heb ik vandaag 4 deuren van een TZI met dezelfde kleurcode op de kop getikt die volledig strak, schram, krasvrij en zonder enige roest zijn Wink

Mijn bx was ooit een Progress met slingers. De deuren die ik volgende week ga halen zijn voorzien van electrische ramen.

Wie weet of er toevallig reeds voorbereiding zit voor elec. ra. in een slingerbx? Het is momenteel pokkeweer en heb geen zin om in de regen de deurbekleding er af te gaan schroeven.

Verder wil ik weten of er nog iets speciaals aan het vervangen van de deuren…..met los schroeven. Zijn er handigheidjes die ik moet weten of wijst het zich vanzelf?

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 januari 2007 10:35 PM
  [ # 1 ]

volgens mij is jou bx er niet op voorbereid

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 06 januari 2007 10:37 PM
  [ # 2 ]
citroenc2 schreef:

volgens mij is jou bx er niet op voorbereid

Hmm ok, mocht dat het geval zijn dan ga ik het ook niet aansluiten.

Dan maar slingeren Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 06 januari 2007 10:40 PM
  [ # 3 ]

Dat weet ik heel zeker dat er niets is voorbereid de fransen hebben geen draadje te veel gelegd in de bxen ik heb het ook al eens geprobeerd maar er lag toen ook niets in mijn progress D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 januari 2007 10:50 PM
  [ # 4 ]

Je kan erg makkelijk de CV/elektrische ramen kabelboom van een ander BX er in leggen hoor! Bij een 1600 is dat grotendeels plug en play.

Ik heb in mijn 1400 een 19TZI cv/elraam kabelboom gezet, is ongeveer een dag werk. Deze kabelboom is niet verbonden met de rest van de kabelboom, je kan hem gewoon inpluggen op je zekeringentray, en netjes in de auto leggen. (de vloerbedekking moet er wel uit..)

Oja de deuren kan je niet losschroeven, je moet de scharnierpennen eruit slaan. Dit gaat het beste met 2 man! Oja, tip: sla de scharnierpen er grotendeels uit, en sla dan met een iets dunner voorwerp de pen er uit, en laat de dunnere pen zitten.. Zo blijft je deur iig hangen, en kan je verder met de volgende zonder dat je deur los zit. De dunnere pen pak je er later zo uit!

Oja bij het monteren van de deur: Als je met de hamer aan het werk gaat, is het handig om er een doekje omheen te binden, zodat je de lak niet beschadigt!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 januari 2007 11:41 PM
  [ # 5 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik heb in mijn 1400 een 19TZI cv/elraam kabelboom gezet, is ongeveer een dag werk. Deze kabelboom is niet verbonden met de rest van de kabelboom, je kan hem gewoon inpluggen op je zekeringentray, en netjes in de auto leggen. (de vloerbedekking moet er wel uit..)

 

en in mijn 1400 Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 07 januari 2007 12:10 PM
  [ # 6 ]

@Goof, bedankt voor de uitleg Wink

@Daan, zou je niet als de wiedeweerga mijn achterbumper er eens afschroeven Wink

Ik ga de deuren deze week ophalen, dan moeten ze eerst gecleanerd worden, de strips in kleur gespoten worden, slingers ombouwen enz.
Er zit over 2 weken ook een verhuizing aan te komen (van mezelf) dus voorlopig zet ik ze even in de garage samen met de 16V achterbumper en gaan we verder met het “projectje” als het wat beter weer (lees warmer Wink ) is. Gelukkig zitten er de brede strips op. Ik had al brede Chiq-strips er op gezet, maar dat lukt toch nooit 100% alsof het origineel is.

Ik weet nog niet of ze die motortjes uit de deuren halen, ik had al aangegeven dat ik er niets aan heb. Mochten ze nog er in zitten kan ik er hier waarschijnlijk wel iemand een plezier mee doen.

Nog even en ik heb een superstrakke bx joint

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 januari 2007 12:38 PM
  [ # 7 ]
marx-7 schreef:

@Daan, zou je niet als de wiedeweerga mijn achterbumper er eens afschroeven Wink

 

ja hij gaat er deze week af Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 21 februari 2007 04:47 PM
  [ # 8 ]
marx-7 schreef:

Nog even en ik heb een superstrakke bx joint

Dus niet Evil or Very Mad

Carnaval boeit me dus geen ene sodemieter en ik dacht lekker 2 daagjes aan de bx zijn deuren te kunnen sleutelen. Panelen en slingers omzetten ging als vanzelf, deuren netjes gecleanerd en zien er weer supermooi uit maar ik krijg die ter*^%$&*^ng pennen niet uit de deur zonder alles te beschadigen Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Van ellende maar weer alles teruggezet in de oude deur en moet er nog maar eens een nachtje over broeden hoe dit aan te pakken. Het zal ook nooit eens vanzelf gaan depressed

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook