Slapen in Berlingo
jintendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 26-02-2007

Gepost: 26 februari 2007 05:04 PM

Hallo,

Ik een maand gereden een berlingo gekocht. Nu al 8000km gereden, dus dat gaat wel goed. Ik ben nu van plan om een slaapmogelijkheid voor 2 personen in te bouwen. Ik heb hier op het forum wel eens dit soort zaken langs zien komen, maar concrete voorstellen of links kan ik niet echt vinden.

Heeft iemand hier een goed idee voor?

Ik zat zelf te denken aan een platform op hoofsteunhoogte, dat met een schanier over hoofsteunen heen geklapt kan worden, waardoor je net de ontbrekende 15/20 cms krijgt.

Heeft iemand hier concrete voorbeelden van of tips?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
philicorda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 27-07-2005

- Berlingo 1.4i 600
Gepost: 26 februari 2007 11:20 PM
  [ # 1 ]

enkele links

http://www.achim-und-liane.de/html/berlingo_details_ausbau.html
http://www.berlingo.org/
http://www.zooom.biz/
http://www.campingvan.de/berlingo.html
http://www.berlingoman.de/
http://www.hochdachkombi.de/

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je het in gedachte hebt. Heb je een personenuitvoering van de berlingo?

Zelf heb ik een besteluitvoering en ben van plan om een platform te maken net boven de spatborden, ik weet nog niet of ik de lage tussenwand er uit ga halen.
Onder het platform komen kunststof kisten die eventueel met luiken bereikbaar zijn.


Bij Zooom bieden ze een speciaal onderstel voor de voorstoelen aan waardoor ze gedraaid kunnen worden, wel heel erg duur en ik weet niet of ze passen in de besteluitvoering maar wel heel mooi.

Profiel  
 
jintendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 26-02-2007

Gepost: 27 februari 2007 12:29 AM
  [ # 2 ]

Ik heb een bestelversie (98, 128K). Er zat zo´n volledige tussenwand in, die heb ik er vandaag uitgesloopt. Nu wel iets lawaaiger, maar daar ga ik morgen eens naar kijken (vloerbedekking als isolatie denk ik)

stoelen die om kunnen draaien enzo is vast heel mooi, maar daar heb ik echt geen geld voor. Ik ben naar het kijken naar een low-buget gemakkelijk te verwijderen optie.

Maar alvast bedankt voor de tips!
ik ga eens kijken wat ik daar kan vinden…

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2007 01:30 PM
  [ # 3 ]

Jintendo,

Ik slaap al sinds 1999 iedere zomer in de Berlingo. Heb een bed op hoogte van het verplichte tussenschotje van 30 cm. Dit is tegelijkertijd de hoogte van de neergeklapte rugleuning van de bijrijdersstoel. Door de chauffeursstoel volledig naar voren te schuiven en de rugleuning zo recht mogelijk te zetten creeer ik zo voldoende ruimte voor een tweepersoonsmatras van 1m40 op 1m90, welke de rest van de tijd dubbelgevouwen achterin verblijft. Op deze manier is er op het bed voldoende ruimte om rechtop te zitten (ik ben 1m83) en kan er onder het bed een meer dan voldoende hoop bagage voor een week of 3 inclusief een op maat gemaakt keukenblok. Ik zit nu op mijn werk, maar thuis heb ik denk ik nog wel een paar vakantiefoto’s op de pc waar je wat meer aan hebt. Die stuur ik vanavond wel even door.

gr.

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2007 01:31 PM
  [ # 4 ]

Overigens stoelen die je kan omdraaien in een bestelberlingo kan niet ivm de ruimte voor het verplichte tussenschot. Jij hebt je volledig schot er uit gehaald, maar je zult er een laag schot voor in de plek moeten zetten, anders kom je niet door de apk.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 februari 2007 01:32 PM
  [ # 5 ]
graddus schreef:

Overigens stoelen die je kan omdraaien in een bestelberlingo kan niet ivm de ruimte voor het verplichte tussenschot. Jij hebt je volledig schot er uit gehaald, maar je zult er een laag schot voor in de plek moeten zetten, anders kom je niet door de apk.

in België is enkel het buizenharnas achter de chauffeurs zetel verplicht Wink

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2007 01:34 PM
  [ # 6 ]

Weet ik, heb mijn Berlingo’s in Belgie gekocht, en dus die harnassen hier in de schuur hangen. Door dat harnas vervalt overigens wel de mogelijkheid om er een volwaardig tweepersoonsbed van te maken…

Profiel  
 
jintendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 26-02-2007

Gepost: 27 februari 2007 05:13 PM
  [ # 7 ]

Ik zit in Spanje, dus die apk maak ik mij niet zo´n zorgen om.
auto staat nu nog op nlds kenteken, maar dat zal niet lang meer zijn Smile
Ik zal het tussenschot niet direct weggooien. Wellicht dat ik het nog kan verkopen of voor een evt apk kan gebruiken.

eigenlijk geen idee of zo´n harnas hier ook moet. Ik zie best veel auto´s die het niet hebben.

zonder tussenschot is de auto wel vrij lawaaiig. Ik ga de binnenkant dan maar eens goed stofferen

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2007 05:47 PM
  [ # 8 ]

Voordeel van een matras achterin, dat je het grootste gedeelte van dat extra lawaai weer absorbeert Laughing

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 februari 2007 08:49 AM
  [ # 9 ]
blooper1963 schreef:

in België is enkel het buizenharnas achter de chauffeurs zetel verplicht Wink

geloof zelfs niet dat het verplicht is

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 maart 2007 11:02 AM
  [ # 10 ]
paso schreef:
blooper1963 schreef:

in België is enkel het buizenharnas achter de chauffeurs zetel verplicht Wink

geloof zelfs niet dat het verplicht is

achter de chauffeur wel. ‘t is daarom dat het in de goedkoopste van de goedkoopste berlingo ook steeds standaard in staat en nooit aan de passagierskant! Hebben ze mij ooit in een citroën garage verteld toen ik het wou verwijderen in een van mijn bedrijfs berlingo’s en dit om een Rayon er net in te krijgen Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook