Xsara_Coupe schreef:Zonde dat je er dan een automaat achter wilt
Handbak is toch veel leuker (en zeldzamer)
Test het de volgende meeting maar is![]()
![]()
Xsara_Coupe
Daar hou ik je aan!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
He bah, de eerste perrikelen hoor..
Auto start slecht! (bij warm ook niet geweldig)
Er zijn een aantal dingen die ik verdenk:
Luchtfilter (straks even bekijken)
EGR klep (want die zit hier op right?, idem problemen gehad met onze picasso)
Gloeibougies (maar bij warm ook niet heel snel starten, heb ze wel gekocht)
Accu (voelt wat zwak aan, gister nieuw gekocht..nog te monteren)
Tevens viel hij vandaag spontaan uit bij koppeling intrappen! Daarna liep hij SOMS stationair 650-700 toeren ipv 900!
Vervelend dat het zo’n pokke weer is want wil het graag oplossen..
Ijs schreef:He bah, de eerste perrikelen hoor..
Accu (voelt wat zwak aan, gister nieuw gekocht..nog te monteren)Tevens viel hij vandaag spontaan uit bij koppeling intrappen! Daarna liep hij SOMS stationair 650-700 toeren ipv 900!
Garantie? Ik zal maar niks inkoppen over doorverkopen of een sloopmeeting.
Klinkt als valse lucht aanzuigen via de dieselleidingen. Zeker als ie z’n stationaire toerental niet kan vasthouden. Ook het spontaan afslaan wijst daarop. Dat doet ie normaal alleen maar als de brandstofpomp teveel lucht aanzuigt: anders niet. (of de distributieriem breekt spontaan: dan slaat ie ook spontaan af)
Van slechte gloeibouges gaat ie eerst op minder poten lopen, dat hoor je heel duidelijk. EGR doet helemaal niks met de koude start en zal ook niks verzieken met de koude start. Luchtfilter idem.
mpostma schreef:Ijs schreef:He bah, de eerste perrikelen hoor..
Accu (voelt wat zwak aan, gister nieuw gekocht..nog te monteren)Tevens viel hij vandaag spontaan uit bij koppeling intrappen! Daarna liep hij SOMS stationair 650-700 toeren ipv 900!
Klinkt als valse lucht aanzuigen via de dieselleidingen. Zeker als ie z’n stationaire toerental niet kan vasthouden. Ook het spontaan afslaan wijst daarop. Dat doet ie normaal alleen maar als de brandstofpomp teveel lucht aanzuigt: anders niet. (of de distributieriem breekt spontaan: dan slaat ie ook spontaan af)
Van slechte gloeibouges gaat ie eerst op minder poten lopen, dat hoor je heel duidelijk. EGR doet helemaal niks met de koude start en zal ook niks verzieken met de koude start. Luchtfilter idem.
Zou ik inderdaad maar niet doen. Je hebt zo een officiele waarschuwing aan je broek. Het is overigens wel een goede oplissing.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:Ijs schreef:He bah, de eerste perrikelen hoor..
Zou ik inderdaad maar niet doen. Je hebt zo een officiele waarschuwing aan je broek. Het is overigens wel een goede oplissing.
Ik heb gehoord dat jij de gangmaker bent, het is je vergeven.
Accu vervangen en gloeibougies, mocht niet baten. Luchtfilter was super droog en niet heel vuil (zonder luchtfilter gestart resulteert in het zelfde.
Ik ga er dus vanuit dat wat marten zegt er ergens iets niet lekker zit in leidingen, van het weekend maar eens kijken. Heb nu iig genoeg accu om lekker lang door te starten…
Ijs schreef:Accu vervangen en gloeibougies, mocht niet baten. Luchtfilter was super droog en niet heel vuil (zonder luchtfilter gestart resulteert in het zelfde.
Ik ga er dus vanuit dat wat marten zegt er ergens iets niet lekker zit in leidingen, van het weekend maar eens kijken. Heb nu iig genoeg accu om lekker lang door te starten…
Zo, die gloeibougies fabrikanten verdienen goud aan iedereen die klakkeloos nieuwe gloeibougies monteert. Maar da’s alleen maar goed voor de economie. Ga idd maar eens luchtbelletjes opsporen.
mpostma schreef:Ijs schreef:Accu vervangen en gloeibougies, mocht niet baten. Luchtfilter was super droog en niet heel vuil (zonder luchtfilter gestart resulteert in het zelfde.
Zo, die gloeibougies fabrikanten verdienen goud aan iedereen die klakkeloos nieuwe gloeibougies monteert. Maar da’s alleen maar goed voor de economie. Ga idd maar eens luchtbelletjes opsporen.
Ach 40 euro, dat maakt niet zoveel wel? Moet zowieso maar eens ff nieuw brandstoffiltertje. Morgen maar even kopen, tevens banden laten uitbalanceren.
Ijs schreef:
Ach 40 euro, dat maakt niet zoveel wel?
Ik PB je mijn rekeningnr. wel even
Heb nog geen pb gehad…
Uhooh..vanochtend naar het werk gereden, word alleen maar erger en hij haperde in het begin behoorlijk en viel 2x uit.. Helllup..
Ijs schreef:Uhooh..vanochtend naar het werk gereden, word alleen maar erger en hij haperde in het begin behoorlijk en viel 2x uit..
Helllup..
Ik ken de brandstoffilters niet van een XM diesel, zoals ik nog weleens problemen heb gehad met die van een 1.9 D…..dat ze daar valse lucht aanzuigen. :
Heb je daar al naar gekeken ?
Je hebt nu wel erg veel pech met je auto’s
Bram schreef:Ijs schreef:Uhooh..vanochtend naar het werk gereden, word alleen maar erger en hij haperde in het begin behoorlijk en viel 2x uit..
Helllup..
Ik ken de brandstoffilters niet van een XM diesel, zoals ik nog weleens problemen heb gehad met die van een 1.9 D…..dat ze daar valse lucht aanzuigen.
:
Heb je daar al naar gekeken ?Je hebt nu wel erg veel pech met je auto’s
Hehe, misschien trekt IJs het wel aan
Maar ja, zoals ik al eerder zei. Ik vermoed een luchtprobleem. Daar is niks aan gedaan, logisch dus dat het probleem niet is opgelost.
Bij de XM is meestal OF het brandstoffilter verdacht OF het voorverwarmingselement dat bij de XM naast de cilinderkop zit. Bypassen en checken met een doorzichtig stuk slang of er nog luchtbelletjes voorbij komen.
Tsja….en ik lees net dat Huizing ook al een probleem heeft met zijn net aangeschafte Xm 2.1 TD…...ik probeer mee te denken met ze wat het kan zijn.
Daarom vroeg ik in Huizing zijn draadje al of een XM misschien ook nog iets in de tank zelf heeft zitten wat problemen kan geven.
Ik weet dat niet….jij misschien ?
Bram schreef:
Daarom vroeg ik in Huizing zijn draadje al of een XM misschien ook nog iets in de tank zelf heeft zitten wat problemen kan geven.
Ik weet dat niet….jij misschien ?
Zie hierboven