Boordcomputer?
johan_braeken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-08-2004

Gepost: 29 augustus 2004 02:17 PM

Hoi allen,

De nieuwere versies van de Citroen C3 zouden uitgerust zijn met een boordcomputer zodat je onder andere je verbruik kan zien. (l/100km)
Ik dacht dat dit (in België) pas vanaf modeljaar 2004 was, maar ik kan me vergissen.)

Ik dacht daarom dat mijn Citroen geen boordcomputer had… tot gisteren.


Als de radio uitgeschakeld is, en ik druk op de knop om om te schakelen tussen radio en CD (aan het stuurwiel), dan krijg ik bepaalde informatie op de kilometerteller te zien.
Iedere extra druk op de knop laat iets anders zien, totdat je weer bij de normale km-teller bent.

Ik krijg o.a. het volgende te zien:

Aantal km dat ik (nog) kan rijden voordat er getankt moet worden.
Aantal liter verbruik per 100 km
En nog een aantal dingen die ik nog niet begrijp… Vanavond moet ik een lange rit maken, dus ik zal eens een aantal testen doen. Wink


Omdat dit nergens in de handleiding is terug te vinden, vroeg ik mij af of er iemand ergens een handleiding heeft hierover, of meer kan vertellen over de de afgebeelde info.

Is er ook een manier om dit te zien zonder de radio uit te schakelen?
Nadat de gewenste info op het scherm is gezet, kan je zonder problemen de radio gebruiken.
Zelfs nadat de auto uitgeschakeld wordt, blijft de informatie “onthouden” zodat als je de volgende keer in de wagen stapt, de info wordt afgebeeld die er de vorige keer ook op stond.
Je kan evenwel niet naar het volgende item gaan zonder de radio uit te schakelen…


Hoe dan ook, wie meer weet, gelieve de antwoorden… Wink

Johan.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 augustus 2004 03:39 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij zijn alle C3’s uitgerust met een boordcomputer, de C3 1.1i van mijn tante uit halverwege 2003 heeft zelfs een boordcomputer.

Profiel  
 
johan_braeken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-08-2004

Gepost: 29 augustus 2004 04:41 PM
  [ # 2 ]

Ik heb dus al gevonden wat alles wil zeggen:

Totaal aantal gereden km
Tripteller
Actueel verbruik
Gemiddeld verbruik
Gemiddelde snelheid.

Het gemiddelde verbruik en snelheid kunnen gereset worden door de keuzeknop lang ingedrukt te houden.


Enerzijds is het logisch dat ik deze gegevens enkel kan bekijken als de radio uitgeschakeld is. (De knop wordt anders gebruikt voor een radiofunctie.)
Anderzijds is het natuurlijk erg onlogisch om net die bepaalde knop te gebruiken…

Zijn er zo nog informatieve dingen die getoond kunnen worden?


Johan.

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 29 augustus 2004 11:42 PM
  [ # 3 ]

De mannen met een C2 kunnen je misschien ook helpen, ze hebben ook zo eens een verbruiktopic geopend Smile

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
rickytt3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-12-2004

Gepost: 04 december 2004 07:23 PM
  [ # 4 ]

De boordcomputer is standaard geworden in mei 2003. Citroen Nederland wist dit toen niet, dus het staat niet in de gebruiksaanwijzing vermeld. Ikzelf zou in die tijd mijn C3 krijgen en de aflevering duurde hierdoor (herkeuring RDW) veel langer dan gepland.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook