Interesse in een Xsara VTS 1.8i 16V Waar moet ik op letten?
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 05 maart 2007 07:37 PM

Ik heb interesse in een Xsara VTS 1.8i 16V 5-deurs
Als ik ga kijken bij zo’n auto waar moet ik dan op letten? Staat de 1.8 bekent als een betrouwbare motor? Zijn het oliezuipers? Is er zelf onderhoud aan te plegen? Wat zijn de algehele zwakke Xsara plekken?

U wordt vriendelijk bedankt voor eventuele reacties…  Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2007 09:33 PM
  [ # 1 ]

de Xsara is over het algemeen een betrouwbare auto.

zorg dat je zeker weet dat je alles even test tijdens een proefrit
en vraag natuurlijk naar de evt. garantie voorwaarden e.d. Wink

volgens mij zijn de 1.8 16v motoren geen olie verbruikers

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7900

Gepost: 05 maart 2007 10:48 PM
  [ # 2 ]

Bij een aanhoudend sportieve rijstijl willen de 1.8 liter zestienkleppers wel wat olie gebruiken maar bij normaal gebruik nauwelijks. Mijn olie heb ik sinds de laatste beurt (13.000 kilometer geleden) nog niet bij hoeven vullen. Het zijn erg betrouwbare motoren zolang je ‘m netjes de beurten laat krijgen. De mijne heeft nu dik 190.000 gelopen waarvan 40.000 op gas en is nog prima in orde.

Verder zoals Arjan al zegt is de Xsara waarschijnlijk een van de meest betrouwbare Citroëns die je kunt kopen, goed uitontwikkeld.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2007 11:12 PM
  [ # 3 ]

een “voordeel” van eerste type Xsara is ook dat er nog geen BSI in zit die probleem kan veroorzaken.

dwz dat er nog geen complex data netwerk in de auto ligt, maar nog gewone normale bedrading.

bij Xsara type 2, Picasso en C5 (en meeste latere types van Citroën) hebben dit wel, dit kan natuurlijk problemen met zicht meebrengen
maar gelukkig heeft de Xsara hier ook over het algemeen minder last van als de C5

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 12 maart 2007 07:56 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor jullie reacties!! We hebben er ééntje gekocht!! Een donkergroene uit 1998, kleine beschadiging op het achterspatbord en wat gebruikssporen maar hij rijd heerlijk!!! Ik hoop dat ik niet vaak hier hoef te vragen naar oplossingen voor problemen maar ik kijk nou wel vaker hier rond.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7900

Gepost: 12 maart 2007 08:51 PM
  [ # 5 ]
CitRoel schreef:

Bedankt voor jullie reacties!! We hebben er ééntje gekocht!! Een donkergroene uit 1998, kleine beschadiging op het achterspatbord en wat gebruikssporen maar hij rijd heerlijk!!! Ik hoop dat ik niet vaak hier hoef te vragen naar oplossingen voor problemen maar ik kijk nou wel vaker hier rond.

Gefeliciteerd! Het is een fijne auto.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 13 maart 2007 07:01 PM
  [ # 6 ]

Dankjewel, ik vind het ook een erg fijne auto.

Wat mij betreft mag deze op slot…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook