Vanavond het blok te heet laten lopen en het water kwam er uit via het overdruk ventiel van het expansievat. Bij het bijvullen borrelde het nog enigzins. Bij thuiskomst na een lange snelweg rit meteen dop van expansievat gedraaid maar daar zat niet echt druk achter.
Hoe snel klapt een CX/DS koppakking?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Van de 2000 niet zo snel. Water en oliepijl in de gaten blijven houden.
OEN!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ook de pakkingen van een CX 200 willen heus wel klappen. Zeker als het een auto met weinig kilometers is, waar de eerste pakking nog in zit.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
143k op de teller dus hij zit er al even tussen. En verder ook geen rare dingen gemerkt bij thuiskomst, olie zag er schoon uit en geen enorme dampen uit de uitlaat. Morgen even de stekker erop freubelen en dan naar Chyparse voor de bollen.
Laat ik verder deze maand de gebroeders Sanders er even naar kijken voor een beurtje. Hopen dat er niks geklapt is.
En ja ik ben een oen, het zal ook niet meer gebeuren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:143k op de teller dus hij zit er al even tussen. En verder ook geen rare dingen gemerkt bij thuiskomst, olie zag er schoon uit en geen enorme dampen uit de uitlaat. Morgen even de stekker erop freubelen en dan naar Chyparse voor de bollen.
Laat ik verder deze maand de gebroeders Sanders er even naar kijken voor een beurtje. Hopen dat er niks geklapt is.
En ja ik ben een oen, het zal ook niet meer gebeuren.
De koppakking kan best wat hebben hoor, en jouw cx is reeds door mij van CX GTI koelfans en radiateur voorzien. Werken de koelfans wel goed? Een lekke koppakking maak je in 5 uurtjes, kopvlakken en afpersen doe ik lekker nooit. Gaat altijd goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Naja, het lijkt vooralsnog goed gegaan te zijn, fingers crossed
waterman771 schreef:Werken de koelfans wel goed? Een lekke koppakking maak je in 5 uurtjes, kopvlakken en afpersen doe ik lekker nooit. Gaat altijd goed.
Ja als ik het stekkertje weer monteer vast wel Maar ik heb nog geen tijd gehad om dat te testen, doen ik morgen even voordat ik naar Almere cross.
Wat me wel opviel was dat de temperatuur meter niet hoger ging dan het witte stuk met de puntjes, dus lang niet in het rood.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:waterman771 schreef:Werken de koelfans wel goed? Een lekke koppakking maak je in 5 uurtjes, kopvlakken en afpersen doe ik lekker nooit. Gaat altijd goed.
Ja als ik het stekkertje weer monteer vast wel
Maar ik heb nog geen tijd gehad om dat te testen, doen ik morgen even voordat ik naar Almere cross.
Wat me wel opviel was dat de temperatuur meter niet hoger ging dan het witte stuk met de puntjes, dus lang niet in het rood.
Je hebt helemaal geen temperatuurmeter sjonnie! Dat is je laadstroommeter…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Je hebt helemaal geen temperatuurmeter sjonnie!
Dat is je laadstroommeter…
Errr, hmmkay haha. Nevermind then
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Grrr, zojuist even gekeken. Ik heb een 3 pools thermocontact met 2 verticale en 1 horizontaal pootje. Daarbij 2 +‘en en 1 -. Dus 2 + op horizontaal en - op verticaal maar daar heeft ie geen zin in. Ook als ik een + tegen de - houd om proef te draaien dan gaat enkel het relaitje klikken
Waterman, klopt het dat de 2 plussen richting thermocontact direct vanaf de accu komen?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ff wat pics gemaakt.
Rood:
Thermocontact
- Bruin = +
- Geschoend blauw = +
- Blauw = -
Blauw:
Geen id, ik dacht dat die relevant waren, beide +
Paars:
Relaitje wat klikt bij sluiten Bruin en Geschoend blauw. Zie ook volgende plaatje, relais klikt niet bij sluiten Geschoend blauw en blauw, maar er gaat dan ook niks draaien.:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Gevonden! Meten is weten en zelfs met een Aldi Multimeter van 3,- kom je een end. Bleek dat alle 3 de polen in het rode rondje contact moesten maken en dan ging het geheel draaien.
Weer aangesloten en het werkt weer als vanouds, maar ik moet dit jaar wel eens wat aan de stekkers doen want die zijn echt zo ranzig.
Nu maar hopen dat mn rechtervoorbol er straks afkan, daar loopt namelijk de gasleiding langsaf.
Gelukkig heb ik meer verstand van computers, haha
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Lekker in de contactspray zetten! Mooi klusje voor de verloren zondag.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
En een paar nieuwe knijpen want sommige hangen echt op half elf. Chyparse ook achter de rug, na een goeie 2 jaar was er 10% uit. Dus snel en goedkoop klaar
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hrrm, na de rit naar Chyparse en wat lokale ritjes mis ik toch een liter koelvloeistof. Het expansievat was een heel end leeg en bij het lopen kwamen er minieme luchtbelletjes in het vat.
Nu moet ik wel zeggen dat na het bijvullen na de oververhitting heb ik er niet meer naar gekeken want ze bouwt ook geen druk op. Voorlopg maar een liter kvs erbij gegooid en na 100km lijkt er nog niks weg. Straks na de volgende 100km nog maar even checken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!