dak C3 pluriel
willem1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-2007

Gepost: 16 februari 2007 03:18 PM

Onlangs afscheid genomen van m’n allerlaatste XM na met dit type vanaf maart 1989 te hebben gereden. Nu Sorento….. (ivm. trekken trailer van 2750kg). Maar Citrofiel en sinds 40 (!) jaar besmet en C3 Pluriel 1.6 in de pittige kleur orange aangeschaft,ai! Deze is van 5/2003 maar had slechts 8700 km op de teller. Deal! En 6 maanden garantie- Helaas schuift het dak niet geheel meer lekker. Nu vertelde de dealer dat m.n. Citroen Hilversum over de nodige expertise beschikt om de kapotte dwarsverbinding te repareren/vervangen van Pluriel-daken.
Heeft iemand ervaring met de Citroen-dealer/Hilversum?
Voor het overige een pittig karretje, het is even wennen maar dat is altijd met een Citroen ofschoon de fabriek zich al weer heel lang heeft aangepast aan de andere merken. Tja, kwestie van overleving-
Heeft iemand nog opmerkingen over de Pluriel behalve dan van de modificaties mbt. lekkages? Laat me weten-

Edit erwt: Gelieve niet alle tekst in vette lettertype

C3 1.6 PLURIEL

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 16 februari 2007 04:54 PM
  [ # 1 ]

Re: dak C3 pluriel

Vreemd, ik heb altijd begrepen dat Citroen niks maar dan ook niks aan de daken deed, dat voor iedere reparatie (komt meestal op vervanging neer) de dakfabrikant, Inalfa, ingeschakeld werd. het is geen geweldig betrouwbaar systeem. Sad

Het kan natuurlijk zijn dat in NL Citroen Hilversum de links verzorgt met Inalfa, voorheen waren zij de de facto importeur.  -Alhoewel het hoofdkwartier in A’dam was, kwamen de auto’s in Hilversum binnen -. Ik ben er slechts een keertje geweest om te kijken naar een nieuwe auto, dus verder heb ik geen mening over Citroen Hilversum.

Inalfa heeft het dak ontworpen in NL en het werd geassembleerd in Venray http://www.inalfa.nl

Veel plezier met je Pluriel verder.

willem1 schreef:

Onlangs afscheid genomen van m’n allerlaatste XM na met dit type vanaf maart 1989 te hebben gereden. Nu Sorento….. (ivm. trekken trailer van 2750kg). Maar Citrofiel en sinds 40 (!) jaar besmet en C3 Pluriel 1.6 in de pittige kleur orange aangeschaft,ai! Deze is van 5/2003 maar had slechts 8700 km op de teller. Deal! En 6 maanden garantie- Helaas schuift het dak niet geheel meer lekker. Nu vertelde de dealer dat m.n. Citroen Hilversum over de nodige expertise beschikt om de kapotte dwarsverbinding te repareren/vervangen van Pluriel-daken.
Heeft iemand ervaring met de Citroen-dealer/Hilversum?
Voor het overige een pittig karretje, het is even wennen maar dat is altijd met een Citroen ofschoon de fabriek zich al weer heel lang heeft aangepast aan de andere merken. Tja, kwestie van overleving-
Heeft iemand nog opmerkingen over de Pluriel behalve dan van de modificaties mbt. lekkages? Laat me weten-

Edit erwt: Gelieve niet alle tekst in vette lettertype

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
willem1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-2007

Gepost: 16 februari 2007 06:22 PM
  [ # 2 ]

Hartelijk dank voor je suggestie om Inalfa een mailtje te sturen. Dat heb ik echter reeds enige dagen geleden gedaan maar nog geen antwoord van hen mogen ontvangen; wellicht volgende week-
Daar kennelijk Citroendealer/Hilversum in NL de aangewezen plaats is zo vertelde de verkoper van mijn Pluriel om daken van dit type te herstellen zal de Pluriel naar alle waarschijnlijkheid die richting opgaan om eea. afdoend te herstellen.
Heb je nog ‘wetenswaardigheden’ vwb. de Pluriel? Leuk om weer te rijden in een ‘gemodificeerde’ 2CV (waarvan ik er ook nog eens 3 van heb gehad). Accoord, met de nodige finetuning, maar blijft leuk!

C3 1.6 PLURIEL

Profiel  
 
willem1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-2007

Gepost: 26 februari 2007 08:03 PM
  [ # 3 ]

Kreeg nav. mijn mailtje aan Inalfa het volgende antwoord;

Het spijt ons te moeten vaststellen dat u een probleem heeft met uw Citroen Pluriel, echter voor de service aan dit voertuig moet ik u verwijzen naar de Citroen organisatie.

Voor het adres van de dichstbijzijnde Citroendealer kunt u terecht bij Citroen Nederland te Amsterdam onder telefoonnummer: 0800-2487636
of via internet op http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Dealers/Service/

Elke dealer zou in staat moeten zijn het betreffende probleem voor u te verhelpen zodat u weer optimaal gebruik kunt maken van uw dak.

Inmiddels staat de C3 Pluriel bij een bevriende dealer van de dealer….
Kan een dag of wat duren. Kennelijk problematischer dan ik dacht!


Met vriendelijke groeten Very Happy Very Happy

C3 1.6 PLURIEL

Profiel  
 
willem1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-2007

Gepost: 07 maart 2007 11:00 AM
  [ # 4 ]

Vernam van alle kanten dat het dak van de Pluriel enigermate ‘gevoelig’ is. Maw. je moet er niet teveel aan hebben!

Onze Pluriel naar Van Beek in Roosendaal geweest en daar gerepareerd-

Het dak functioneert weer helemaal naar behoren Very Happy

Nu nog wachten op beter weer liefst met een zonnetje! Laughing

C3 1.6 PLURIEL

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook