De snelheidscodering V staat voor maximaal 240 km/uur, voldoende dus voor de door Citroën opgegeven topsnelheid van 223 km/uur voor de 25 GTI T2. Vliegt het rubber je tenminste niet om de oren .
Mijn dame is geschoeid met de TRX’en in de orginele maat 210/55 VR 390 en zoals al door een aantal anderen gezegd: de wegligging is fenomenaal, het comfort prima maar ze zijn wel prijzig. Of ze snel slijten? Mwoah, vergeet niet dat er een enorm koppel op de voorwielen wordt losgelaten!
Een Volvo S60/V70 2.5T, om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen, doet ook geen 50.000 km met een setje voorbanden, tenminste als je af en toe de spinnewebben uit de uitlaat wilt blazen .
Destijds zijn er nog meer auto’s met TRX’en afgeleverd, al dan niet als optie. Denk aan de BMW 3-, 5- en 7-serie, de Peugeots 205 Turbo 16 en 604, de Renaults 5 Turbo en 30, de Alpine A310 V6 en zelfs de allereerste BX’en (wel met een totaal ander profiel).
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Edwin van Seggelen schreef:Destijds zijn er nog meer auto’s met TRX’en afgeleverd, al dan niet als optie. Denk aan de BMW 3-, 5- en 7-serie, de Peugeots 205 Turbo 16 en 604, de Renaults 5 Turbo en 30, de Alpine A310 V6 en zelfs de allereerste BX’en (wel met een totaal ander profiel).
Visa toch ook






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Idd Visa ook BX is nieuw voor mij.
Snelheidscodering van 190-TRXen is H en da’s idd eigenlijk te laag voor een GTiT en dus formeel niet APK-waardig.
J-Roen schreef:Onder mijn GtiT2 zitten 190 trxen die ook op de orginele turbovelg passen. Deze zaten erom toen ik hem kocht, 210 ziet er misschien net iets mooier uit voor de miereneuker, maar met nattigheid is de 190 beter in mijn beleving. Minder aquaplaning.
Begin ‘t idee te krijgen dat ‘t gedrag met nattigheid sterk afhangt van de ouderdom van de banden. Eerder heb ik met oude 190’s en 200’s gereden en met nattigheid was dat niet veel soeps, ondanks zgan profiel. Nu heb ik redelijk verse 210’s en die gedragen zich met nat/koud weer prima.
Het grote nadeel van de 210’s tov de 190’s en 200’s wat mij betreft is de hypergevoeligheid voor spoorvorming daarmee van m’n CX Had ik eerder nooit last van. Herkent iemand dat?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
In belgië moeten er op de cx turbo sowieso 210 liggen 190 wordt afgekeurd!
Omdat de snelheids index te laag is
net hetzelfde met een cxTRD 2 die 195 kan. als je daar T banden onder legt die maar 190 kunnen ben je der ook niet door
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Vraagje, passen de TRX 220/55VR 390 banden ook op de Turbo velgen??
En mag het voor de Belgische keuring ops:
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Vraagje, passen de TRX 220/55VR 390 banden ook op de Turbo velgen??
En mag het voor de Belgische keuringops:
denk het niet is volgens mij ook geen cx maat





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
nee, idd, maar het is maar omdat de orginele 210/55 390 zijn dat ie zo te zien maar een 10tje breder is.
Kan ze goedkoop kopen drom…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:nee, idd, maar het is maar omdat de orginele 210/55 390 zijn dat ie zo te zien maar een 10tje breder is.
Kan ze goedkoop kopen drom…
en welke snelheidscodering staat er op die banden voor de cx moet je banden hebben die 230 km/per uur kunnen uit me hoofd
maar heb jij dan een turbo















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
VR loopt tot 240 km/h, dus dat zou in orde zijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
En weet iemand of die banden nu op Turbo velgen passen??
maar heb jij dan een turbo
Nog niet, op zoek (daarom gaan alle BX spullen in de verkoop, je zal de advertenties wel zien verschijnen)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Of het past kun je wel vinden in het draadje van Sans Pareil, die weet wat de maximale breedte is voordat de wielkasten achter uitgefreesd worden
Citroenbx schreef:En weet iemand of die banden nu op Turbo velgen passen??
maar heb jij dan een turbo
Nog niet, op zoek (daarom gaan alle BX spullen in de verkoop, je zal de advertenties wel zien verschijnen)
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Citroenbx,
Ze passen zeker. Ik heb zelf eens een GTI T ermee gezien. Echter, het is mij afgeraden om 220/55 VR 390 te gebruiken. De velg is namelijk aan de smalle kant, waardoor de band erg bol komt te staan. Overigens is ook de afrolomtrek niet hetzelfde, waardoor je snelheidsmeter en kilometerteller (iets) gaan afwijken.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De 220’s passen prima, en rijden goed, heb er heel wat km’s boven de 200 op doorgebracht in mijn 1e gti t. Hij gaat wat bol staan, maar de velgbreedte/bandbreedte verhouding is gewoon binnen de opgegeven veilige tolerantie van michelin. Het komt er naar mijn mening op neer, dat als je van plan bent om op TRX’en te blijven rondrijden, moet je alles wat je goedkoop kan vinden gewoon kopen, van 190 - 220 breedte. Let wel op, want ik geloof dat 220 ook in 45 hoog bestaat, dan valt het wel buiten de door michelin opgegeven veilige tolerantie (ooit eens per ongeluk bijna 45 hoog aangeschaft).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het staat misschien lullig, maar ik adviseer juist TRX’en in de maat 190. TRX’en bieden namelijk weinig grip op een nat wegdek en als je dan ook nog eens een brede maat neemt, duurt het erg lang voordat het water afgevoerd wordt.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
In belgië mogen die 220 op een cx turbo staan hoor. snelheidsindex is goed die van 190 mogen niet snelheidsindex is te laag.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!