Roest om voor ruit (BX)
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 04 maart 2007 06:59 PM

Hallo,

Wat doen julie/zouden julie doen aan roest op deze plaatsen?
Het lijkt me het verstandigste om het raam er uit te halen, maar wat is het beste om tijdelijk te doen zonder het raam er uit te halen?

B v d Smile

 

 

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 maart 2007 07:04 PM
  [ # 1 ]

nix aan doen voorlopig want wat zijn jouw toekomst ideeen bij je bx want als je dit goed wilt aanpakken kost dat een hoop geld

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 maart 2007 08:05 PM
  [ # 2 ]

Ik zou het rubber zo ver mogelijk optilen en proberen het zaakje een beetje schoon te maken. Daarna en lekker laagje Owatrol er op en dit eventueel regelmatig herhalen. Zo kun je het roestproces voorlopig even vertragen.

Ik heb Owatrol zelf een jaar getest op mijn motorkap, en er is werkelijk geen verandering zichtbaar op de roestdelen die ik er mee ingekwast had!
De roestdelen er naast waren vrolijk verder gegaan.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 maart 2007 01:27 AM
  [ # 3 ]

Re: Roest om voor ruit (BX)

Daan88 schreef:

Hallo,

Wat doen julie/zouden julie doen aan roest op deze plaatsen?
Het lijkt me het verstandigste om het raam er uit te halen, maar wat is het beste om tijdelijk te doen zonder het raam er uit te halen?

B v d Smile

 

 

Een beetje openkrabben en inspuiten met spuitvet of spuitvaseline. Gaat vrij lang mee zonder dat het verder gaat (wel even wachten tot het een keer droog is). De bovenste plek krijg je niet weg, dat is een mankement van het ontwerp van de berline; er zit teveel beweging in de dakconstructie en dat wreekt zich op de hoeken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 maart 2007 01:33 AM
  [ # 4 ]

Een beetje open krabben en roestomvormer op smeren zou ik doen
vind trouwens dat je het zeker moet open krabben ook al zet je er niets op

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 maart 2007 01:45 AM
  [ # 5 ]
paso schreef:

Een beetje open krabben en roestomvormer op smeren zou ik doen
vind trouwens dat je het zeker moet open krabben ook al zet je er niets op

Ik gebruik al jaaaren een gewoon stom likje vet; dat werkt prima. Van roestomvormers ben ik gewoon niet zo’n fan, je ziet niet of het inderdaad stopt. Je kunt het desnoods gewoon met labello doen als je niks anders bij de hand hebt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook