



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Hallo!
Vandaag mooi weer en nog es een langere rit gedaan met de CX! Ik heb een CX2000 uit ‘79. Dus nog zo eentje met het DS-2.0-blok in het vooronder (de Citroën-motor).
Alles werkt prima, maar ik herinner me dat het blok precies wat vlotter was om id toeren te gaan en vooral ook beter met het verkeer mee kon.. Nochtans komt ze tegenwoordig heel regelmatig buiten.
Heeft iemand de techische gegevens vd motor bij de hand..? Vermogen, koppel, spurttijden van destijds…
Met deze auto wordt gecruiset, maar wat meer “poeier” zou geen kwaad kunnen.. Iemand al mee gespeeld..? Sinds vorig jaar ligt ze wel op gas, maar zelfs wanneer ik op benzine rij is er slechts een marginaal verschil…
Vermogenverlies kan heel veel oorzaken hebben,ik zou om te beginnen alles nalopen wat afgesteld kan worden.
Om te beginnen de onsteking,staat die op tijd?,zijn de contactpunten juist afgesteld?.
Is de lpg installatie goed afgesteld?.
Een 2000 op lpg moet je zowieso niet teveel van verwachten,misschien dat er nog 90 pk overblijft op lpg.
Niet echt veel voor zo’n zware auto natuurlijk.
Gr Raymond
Het was een cx of niks




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
10% vermogensverlies door de lpg is best mogelijk.. Maar zelfs op benzine is ze wat ad makke kant..
Net op onderhoud geweest, alles netjes afgesteld, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Heeft er al es iemand geprobeerd om het vermogen wat op te krikken..? Of doe je dat beter niet? Of gaat dat niet zomaar..? Ken daar jammer genoeg (nog) niet te veel van.. ops:
grtz















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het blok levert 102 pk, als ik het wel heb. Je moet niet op een kunstmatige manier het vermogen gaan opkrikken, maar de oorzaak van de terugval zoeken. Heb je de bougies + kabels recent al eens vervangen? Is de carburateur nog schoon en goed?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Wel,.. de bougies zijn pas vervangen en ik zou denken dat de carburateur proper moet zijn.. De kabels zien er goed uit, maar die heb ik eerlijk gezegd zelf nog niet vervangen. Kan een oude kabel zo veel uitmaken?
Het leek me vroeger in ieder geval vlotter te gaan. Ik moet me bij wijze van spreken reppen om een vrachtwagen voor te blijven..















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Tja, als de kabel weinig stroom kan overbrengen, zal de bougie niet best vonken.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien worden de moderne auto’s wel steeds vlotter…
De 2 liter beschikt inderdaad over 102 trappelende paarden. Houdt zeker niet over, maar je redt je er best mee vind ik, zeker als ze eenmaal op stoom is.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Je kan er ook een 2200 in hangen. Zoeen heb ik beschikbaar (DS achtige, geen Douvrin).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Je zou een electronische ontsteking kunnen proberen.
Een maat van mij heeft er een in z,n athena gezet,die kwam van een 22trs af,de cx is beduid beter gaan lopen en trekken.
In deze cx zit ook lpg.
Bij jou zou je op zoek moeten naar een universele elec.tronische onsteking,je hebt nog het oude type motor.
Gr Raymond
Het was een cx of niks


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Misschien heeft 123ignition er wel een die past.
http://www.123ignition.nl/brand/Citroen.html
ray schreef:Je zou een electronische ontsteking kunnen proberen.
Een maat van mij heeft er een in z,n athena gezet,die kwam van een 22trs af,de cx is beduid beter gaan lopen en trekken.
In deze cx zit ook lpg.
Bij jou zou je op zoek moeten naar een universele elec.tronische onsteking,je hebt nog het oude type motor.Gr Raymond
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Adviesje
Uit m’n ds-verleden heb ik redelijk wat ervaring met dit type blok en wat ik kan zeggen is dat bougiekabels net als een 123 ontsteking inderdaad veel verschil maken maar wat nog beter merkbaar is, is als je de kleppen een keer erg nauwkeurig stelt. Zeker bij een auto op gas verloopt de klepspeling bij dit type blok erg snel en ze moeten dan ook eigenlijk elke 7.500km gestelt worden.
Groeten Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als dat zo is moet je eigenlijk een flashlube valvesaver monteren. Kost niet zo veel en kleppen stellen is daarna nagenoeg voorbij.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
ernst23 schreef:Misschien heeft 123ignition er wel een die past.
http://www.123ignition.nl/brand/Citroen.htmlray schreef:Je zou een electronische ontsteking kunnen proberen.
Een maat van mij heeft er een in z,n athena gezet,die kwam van een 22trs af,de cx is beduid beter gaan lopen en trekken.
In deze cx zit ook lpg.
Bij jou zou je op zoek moeten naar een universele elec.tronische onsteking,je hebt nog het oude type motor.Gr Raymond
Neen is er niet. De markt is te klein zeggen ze.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Moet je eens met Waterman praten, die is ook zo weg van die Flashlube hehe: NOT
Alcyone schreef:Als dat zo is moet je eigenlijk een flashlube valvesaver monteren. Kost niet zo veel en kleppen stellen is daarna nagenoeg voorbij.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ach ja, persoonlijke meningen houd je altijd.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Nou ja, ik wil eigenlijk weten of het werkt en of ik het dus moet laten monteren. Bij Carbalt zeiden ze ook dat ze er geen slechte ervaringen mee hebben, maar ook geen goede kunnen melden omdat het nog niet zo lang bestaat en dus gemonteerd is.
cxfanatic schreef:Ach ja, persoonlijke meningen houd je altijd.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”