Service van een hele goede garage, die zelfs (daar heb je Athlon weer ) niet de auto mocht leveren.
De techneuten in de garage vinden het ook echt leuk om uit te zoeken hoe de verschillende instellingen werken.
Ik heb de TomTom overigens links op het kleine raampje gezet en de bekabelingen keurig weggewerkt met een vaste spanningsaansluiting via een kabeltje onder de bekleding naar de sigarettenaansteker. Deze is keurig geschakeld. De TMC decoder draad kun je in de linker raamstijl wegwerken en de zuignap plaats je uiterst linkboven. Zie je echt niets van.
Als je een beetje handig bent kun je het zo zelfdoen, met lange sateprikkers kun je de draden netjes wegdrukken onde de stof en verschillende lijsten. Ook de microfoon heb ik netjes in de verlichtingshemel gezet, dan zie je hem zelfs niet! Met een Nokia 6021 werkt het bellen echt prima, met mijn MDA vario werkt het niet goed, veel ratelstoringen.
groeten,
JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
De keuzes die in de handleiding staan zijn niet van toepassing op een Ligne Buss.
Er zijn overigens in de ligne buss nog wel een paar software bugs
- de afstand tot bestemming kun je wel kiezen maar werkt niet in deze uitvoering.
- De eenheid van afstand in graden of fahrenheit?
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
laat me raden. Het draait op windows vista
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
@JT Kun je een paar foto’s posten van je ingebouwde TomTom? (ben nieuwsgierig)
Alvast bedankt namens velen die nog moeten wachten..
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Je was me net voor, Gerrit!
Graag JT, een paar kiekjes.
JT, hoe heb je de spanningsdraad naar de 12V aansluiting gelegd? Bovenlangs (over stuurkolom) of onderlangs, bijv. langs de airco bediening en dan onder de matten door? En inderdaad, een foto zou helpen
Ik wil mijn PDA/telefoon daar linksvoor bevestigen….
Grand C4 Picasso Ligne Business 1.6 Hdif EB6V Jaune Adonise KM stand 43.000
hessel schreef:En… is het gelukt?
Ben ik net midden in een verhuizing, komen er hier vragen. En heel veel reacties geloof ik.
Voor wat betreft de vraag, ja het is gelukt.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
Om gelijk nog een vraag te stellen over het originele onderwerp. Ik ben namelijk niet geheel tevreden over de toepassing van Citroën en de Appèl verlichting. Bij mij gaat de boel nu automatisch aan zoals gewenst, maar als ik de lichtschakelaar van automatisch op uit draai, blijft de boel aan. Da’s nou net weer niet wat ik ervan verwacht. Mijn dealer zei dat dit nou eenmaal is zoals het werkt.
Weet iemand of daar toch nog weer een variatie in mogelijk is? hkonin02 misschien?
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
JT schreef:Service van een hele goede garage, die zelfs (daar heb je Athlon weer
) niet de auto mocht leveren.
Wij zitten ook bij Athlon maar mogen wel garage zelf kiezen die de auto zal leveren…..geen probleem…
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
localhost schreef:Om gelijk nog een vraag te stellen over het originele onderwerp. Ik ben namelijk niet geheel tevreden over de toepassing van Citroën en de Appèl verlichting. Bij mij gaat de boel nu automatisch aan zoals gewenst, maar als ik de lichtschakelaar van automatisch op uit draai, blijft de boel aan. Da’s nou net weer niet wat ik ervan verwacht. Mijn dealer zei dat dit nou eenmaal is zoals het werkt.
Weet iemand of daar toch nog weer een variatie in mogelijk is? hkonin02 misschien?
:
:
: Dat is toch juist de functie van appelverlichting, aan bij contact aan en uit bij contact uit, geen andere smaken mogelijk. Ik begreep je eerdere vraag eigenlijk al niet wat je wilde. Ik denk dat jij niet precies begrijpt wat appelverlichting inhoudt. Of je hebt de keuze auto en dan bepaalt een sensor of het lich aangaat (tunnel of schemering), of je zet het met de hand de schakelaar op aan of uit, of je kiest voor appelverlichting en dan werkt heel die schakelaar niet meer maar staan je lampen altijd aan met contact aan en gaan pas uit als je heel je contact uit zet, als je alleen de motor uit zet blijven de lampen namelijk nog steeds aan. Wat wil jij nu dan, dat de lampen altijd automatisch aangaan maar dat je het wel met de hand uit kunt zetten.
Dat gaat dus niet.
Dank Harry voor heldere uitleg inzake appèlverlichting….lijkt mij dat het nu bij iedereen duidelijk moet zijn…...
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
okay, graag gedaan !
ice96 schreef:Bovendien is het tegenwoordig in een paar landen verplicht om altijd je lichten aan te hebben; was dat nou Oostenrijk en Zweden, weet ff niet meer
In elk geval Noorwegen/Denemarken/Zweden en Kroatie. Van Oostenrijk weet ik het niet zeker.
In Frankrijk seinen ze wel eens als je je lichten aan hebt overdag.
harryhonda7 schreef:Wat wil jij nu dan, dat de lampen altijd automatisch aangaan maar dat je het wel met de hand uit kunt zetten.
Dat gaat dus niet.
Dat is precies wat ik wil. De verlichting heeft vier standen, achtereenvolgens uit, automatisch, stadslicht, gedimd groot. Op dit moment is het bij mij zo dat de verlichting in de stand automatisch bij het draaien van de motor automatisch aangaan. Precies wat ik wil. Als ik verder draai naar stadslicht, dan gaat het gedimd groot licht uit en als ik doordraai naar gedimd groot dan krijg ik die er weer bij.
Maar als ik de verlichting in de stand uit zet, dan blijft de verlichting branden. En dat wil ik nou juist niet. Dan moet de boel gewoon uitgaan.
Als ik de verlichting niet had laten aanpassen, dan gaat het licht in de stand automatisch aan als het donker genoeg is, maar werkt het uitschakelen wel.

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik snap precies wat je bedoelt localhost. En zou deze werking ook logisch vinden.
Ik weet ook dat er wagens zijn waarbij het mogelijk is zoals jij het wilt, maar bij citroën werkt het blijkbaar niet zo als ik de reacties hier lees.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)