2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 GTi Turbo 2
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 maart 2007 03:20 PM
  [ # 16 ]

Hangt er vanaf of het systeem nog helemaal onder druk staat hé

Een vriend van me heeft het laten ombouwen in zijn cx prestige van 1977 en de prijs was een kleine 500 euro een andere vriend had een xm en heeft maar 150 moeten betalen…nu het nieuwe gas koelt wel een stuk minder dan het oude r12 dus bij mij gaat het oude gas er terug in hier en daar vindt je dat nog hoor

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2007 08:22 PM
  [ # 17 ]

@ bxsport, nog eens bedankt om em te rijden hé, anders was het niet gelukt Wink

@ Mark, voor 200euro heb je alle leidingen als je een beetje rondkijkt…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 17 maart 2007 09:42 PM
  [ # 18 ]

Mark,

Ik heb 3 jaar geleden mijn aico om laten bouwen van R12 naar R134a; dat kostte toen 351 euro (inclusief nieuwe filter/droger en nieuwe olie in de compressor. Het systeem was verder nog in orde, dus er waren geen andere kosten.

Zoals (waarschijnlijk) bekend mogen de twee vloeistoffen absoluut niet met elkaar in contact komen; het systeem moet dus goed gereinigd worden, hetgeen wel wat werk betekent.

Ik heb het laten doen bij Eindhovense Radiateuren Fabriek. Een aanrader, maar niet naast de deur voor jou…

Groeten, Edwin

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  
 
Gepost: 24 mei 2007 10:56 PM
  [ # 19 ]

Vanmiddag telefoon gekregen dat de radiator en kachelradiator binnen zijn, alvast onderdelen in huis halen tegen dat ze komt Laughing

Airco spullen gingen niet zo makkelijk worden.
Weet iemand of de Condensor/verdampen/droger/intercooler nog leverbaar zijn???

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 25 mei 2007 10:38 AM
  [ # 20 ]
Citroenbx schreef:

Vanmiddag telefoon gekregen dat de radiator en kachelradiator binnen zijn, alvast onderdelen in huis halen tegen dat ze komt Laughing

Airco spullen gingen niet zo makkelijk worden.
Weet iemand of de Condensor/verdampen/droger/intercooler nog leverbaar zijn???

Condensor is nergens meer leverbaar enkel CX-Basis heeft er nog enkele maar die kosten dan ook wat…
Als je de leidingen ook vervangt kan je beter een universele monteren die heb je voor minder dan de helft.

Verdamper is bij mijn weten nergens leverbaar , maar deze gaan zelden stuk (zijn nog in koper)

Droger word nog geleverd door Hella en kan je dus gewoon bij de automaterialen zaak bestellen (=veel goedkoper)

Intercooler volgens mij nog enkel bij CX-Basis.

Ga je de compressor ook vervangen?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 25 mei 2007 02:55 PM
  [ # 21 ]

Denk eraan dat over enkele jaren (ik dacht in 2009) R134a verboden gaat worden. Er komt dan een vervanger, maar ik weet niet of de systemen dan weer ombouw vereisen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 25 mei 2007 03:49 PM
  [ # 22 ]
cxfanatic schreef:

Denk eraan dat over enkele jaren (ik dacht in 2009) R134a verboden gaat worden. Er komt dan een vervanger, maar ik weet niet of de systemen dan weer ombouw vereisen.

Ik dacht dat R134a vanaf 2011 verboden word in nieuwe wagens,onderhoud/vullen van wagens met een R134a word pas jaren later verboden.
Zo een beetje dezelfde gang van zaken als toen R12 verboden werd.

Dus als je nu je CX ombouwt naar R134a (wat niet zoveel inhoud) zit je volgens mij voor een jaar of 10 goed.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 25 mei 2007 07:55 PM
  [ # 23 ]

Het airco systeem werkt nog prima, op R12 momenteel.
Ik ga gewoon alles vervangen aangezien ik een betrouwbare rijauto wil…

Compressor vervang ik niet zolang ie werkt…

Trouwens, ombouw R12 naar R134a kost 150euro bij waar ik die radiatoren haal(andere olie +nieuw gas)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2007 02:42 PM
  [ # 24 ]

Heeft er toevallig iemand foto’s van een CX aan een draaispit???
Ben best wel eens benieuwd of het al gedaan is.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2007 05:22 PM
  [ # 25 ]

Niemand??? Crying or Very sad

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 juni 2007 05:58 PM
  [ # 26 ]

Wat is een draaispit, tis een nederlands forum he? Ik doe enkel vleesch aan het spit.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2007 06:19 PM
  [ # 27 ]

Is ook een nederlands woord Laughing

Een draaispit is net een vleesspit maar ipv vlees aan te hangen hang je je auto erin…

Zoiets dus
(De bedoeling is dus je auto 360graden te kunnen draaien wat het omdraaien om herstellingen uit te voer dus makkelijk en veilig maakt…)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2007 03:17 PM
  [ # 28 ]

ziezo, weer een (kleine) update.
Terwijl de CX nog in mechelen op stalling staan ben ik onderdelen aan het kopen, wel begin toch Laughing

Heb al een radiator en kachelradiator liggen, binnenkort nog de droger bestellen en of de condensor of verdamper, 1 van de 2 was nog te leveren.

Spijtiggenoeg zal het nog effe duren vooralleer de CX kan komen voor restauratie, maarja, geduld moeten we hebben hé Crying or Very sad  Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 31 augustus 2007 03:35 PM
  [ # 29 ]

mooie auto man! zeker met dat rode leer.

zo’n draaispit is volgens mij alleen handig met echt grote klussen aan de onderkant.
maar als je het chassis er toch onderuit gaat halen heb je er niets meer aan.

ben wel benieuwd naar de freon ervaringen, want ik ga binnenkort hetzelfde probleem krijgen.

succes en groeten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2007 04:31 PM
  [ # 30 ]

Dankje,

Of ie aan het spit gaan weet ik nog niet.
De roest die ik weet is de batterijbak, rechtervloerplaat en het subframe.
Waarschijnlijk is het dus makkelijk zonder spit te doen.

Iig komen er ook nieuwe aircoleidingen in dus alles is nieuw en dan uiteraard ineens R134A gas erin.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook