Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Mijn Xsara uit ‘98 is voorzien van een originele Citroën radio/cassette speler met stuurbediening, nu vraag ik mij af of dit type radio er misschien ook is met een cd-speler. Ik vind het natuurlijk zonde om er een universele radio in te doen die niet reageerd op mijn stuurbediening.
Re: Originele xsara radio
CitRoel schreef:Mijn Xsara uit ‘98 is voorzien van een originele Citroën radio/cassette speler met stuurbediening, nu vraag ik mij af of dit type radio er misschien ook is met een cd-speler. Ik vind het natuurlijk zonde om er een universele radio in te doen die niet reageerd op mijn stuurbediening.
Volgens mij is die er niet. Latere Xsara’s (phase 2) hebben wel cd-spelers maar die zijn niet uitwisselbaar met de phase 1.
Er zijn overigens wel setjes in de handel te krijgen die een moderne radio kunnen interfacen met de oudere stuurwielbediening. Volgens mij is daar wel meer over geschreven op ‘t forum..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Jammer… bedankt voor je antwoordt.
de radio cd speler bestaat wel voor de phase 1. ze zijn alleen wel schaars ben ik bang voor.
maar een universele icm een adapter werk idd ook goed
Durf het bijna niet te vragen maar heb je een fotootje van je stuurbediening ?
Heb zelf een universele in mijn phase 1 maar een origineel met sturbediening is beter natuurlijk
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Hier een foto vd stuurbediening!
http//www.autoweek.nl/images/800/e/2c363b0feb74c228d810f414eb8b2abe.jpg wink

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Yups, exact die van mij…
Er bestaan dus wel phase 1 cd-spelers! Ik heb ook gehoord dat Citroën bij de cassette speler een cd-wisselaar kon aanbieden, iemand ideeën?
Ik ga vandaag naar een Franse autosloop dus ik zal eens informeren.

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
voor Pioneer radio’s moeten er gewoon verloopjes zijn dat je stuurbediening weer probleemloos werkt
die vind ik vaak beter klinken dan de fabrieksradio’s
Hmmm, indien je audio dus is voorbereid op afstandbediening kan je deze stuurbediening bij de dealert aanschaffen ??
Mits eea past natuurlijk ! Ik ga vanavovond maar eens even in de boekjes duiken !!
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Hallo,
ondertussen al in de boekjes gedoken?
Morgen heb ik mijn picasso fase2. Ik zit met hetzelfde probleem: ‘k wil een andere radio aansluiten die ik ook wil bedienen met de afstandsbediening aan (lees: achter) het stuur.
Heb je toevallig geen productcode van het verloopstukje?
Alvast bedankt!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Kijk even bij de fabrikant van je nieuwe autoradio op de website. Die hebben normaliter deze verloopstukjes/interface voor de ingebouwde afstandsbediening.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
de Medion in mijn vorige wagen presteerde supergoed dus die zou ik graag houden maar ja… Medion heeft die stukjes niet denk ik….
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89