BX op batterijen… - Voor het eerst een BX aangeschaft…
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 321
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 16 januari 2004 04:21 PM

Ok, daar ga je dan. Een goede vriend had net de motor van zijn Alfa 33 plat gereden en had dus geen vervoer meer. Zoals je elders kunt lezen ben ik op zoek naar een BX break voor de nuttige ruimte en ik loop dus regelmatig marktplaats af. Op een mooie maandagmiddag verscheen daar een advertentie voor een BX Cannes met LPG voor 100 euro. Twee kleine mankementjes (wiellager achter en een dynamo die niet helemaal meer zou functioneren), dus 100 euro was zeker niet te veel voor een 92’er. Snel 50 geboden en tien minuten later was de deal gesloten.  Surprised De auto reed nog wel, dus ophalen zou geen probleem worden.  Confused

Nog even over getwijfeld, maar mijn vriend gebeld omdat wij zelfs de opgevouwen rolstoel van mijn vrouw er niet achterin kwijt zouden kunnen, laat staan de nieuwe sportstoel die eraan gaat komen. Gisterenavond reden wij dus vol goede moed naar onze hoofdstad. Na een snelle controle leek het verder een hele nette auto te zijn. Net 3 ton op de teller, dus dat viel nog mee, goede vering en geen sprake van x-benen. Starten, lopen en een stukje rijden en alles was keurig in orde.  Cool Overgeschreven bij het postkantoor en wij terug naar Zeeland. Toch bijna 2 uur rijden in een auto waarvan je weet dat er een paar dingen niet helemaal kloppen. Rolling Eyes Het lager was nog niet zo’n probleem, want het grootste deel van de tijd hoorde je het niet. Wat wel vreemd was, was dat de lichten helemaal niet zo fel waren. En de ene wat helderder dan de ander. Ook de wissers liepen niet echt lekker, maar wij waren lekker onderweg, dus ons deerde het niet. Tot we de A13 opdraaide en de BX de geest gaf.  Surprisedops: Proberen te starten haalde niets uit, dus dan maar de wegenwacht erbij gehaald. Versleept naar een carpoolplaats bleek toch maar weer dat er wel hele goeie wegenwachters bij zitten (aangezien mijn vriend geen lid is en ik wel wilde ze eerst eigenlijk niets doen). Eerst een poging gedaan om de regelaar van de dynamo te vervangen, maar dat haalde niets uit. Laadstroom nog steeds 0. Gelukkig hadden wij nog een opgeladen 68 ampère accu in de auto staan en die is er toen vlot ingezet.  Laughing

Goed een uur later waren we al weer onderweg naar het zonnige zuiden. Smile Niet met de volle lichten aan natuurlijk, maar van achteren zie je dat toch niet Wink. De reis verliep verder zonder problemen en de accu is nog lang niet leeg… Hadden we dat in Amsterdam gedaan, dan hadden we waarschijnlijk nooit aan de kant komen te staan…

Nu staat de auto op z’n plaats in Kapelle en zet hij er waarschijnlijk vanmiddag een nieuwe dynamo in. Maar toch verbazend hoe lang een BX het doet op zo weinig stroom… Duidelijk nog geen electrische auto Wink

Arne

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 321
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 16 januari 2004 04:55 PM
  [ # 1 ]

Re: BX

M&M schreef:

Leuk verhaal ... wat een koopje zeg Very Happy

Menno.

Te gek he? Dat vond ik ook. Ik had voor de gein dat bod uitgebracht op marktplaats en dan moet je het nog bevestigen. Heb ik dat gedaan, loop even weg van mijn computer, kom ik terug is er al weer een mailtje dat hij het er voor doet.  Shocked  Heel verrassend, dat wel. En als je ziet hoe hij eruit ziet… Ik zal wel eens foto’s gaan maken binnenkort.

Nou nog een turbodiesel break op die manier Wink

Arne

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 januari 2004 06:54 PM
  [ # 2 ]

hey arne, zoals ik al eerder refereerde aan mijn zeelandse citroen vriend. die is ook van kapelle…


ken jij bernd akkerman?

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 321
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 17 januari 2004 02:06 AM
  [ # 3 ]
erik wijngaarden schreef:

hey arne, zoals ik al eerder refereerde aan mijn zeelandse Citroën vriend. die is ook van kapelle…


ken jij bernd akkerman?

Ik ken hem niet, maar hij rijdt een DS in Kapelle? Dat moet dan niet zo heel moeilijk uit te vinden zijn Wink Zoveel zijn er daar niet volgens mij.

Arne

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 januari 2004 11:44 AM
  [ # 4 ]

ik geloof niet dat hij op het moment in een ds rijdt, maar hij heeft er wel een paar.
o.a. mijn oude 1963-er id19p fijne auto was dat zeg. welicht koop ik hem nog es terug.  Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook