2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ami 8 - Opknappen motorruimte
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2007 11:05 PM
  [ # 16 ]

Gevonden! Origineel Citroen meneertje Very Happy
Lang leve het magazijn van de Amivereniging.

mmm foto’s invoegen lijkt niet te lukken. dan maar een linkje: 

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 10 maart 2007 11:10 PM
  [ # 17 ]

Puur uit interesse: is de vijfde nok voor de benzinepomp?

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2007 11:27 PM
  [ # 18 ]

neehoor, dat is geen nok, gewoon het uiteinde van de nokkenas. Misschien beetje gezichtsbedrog van de foto. Bij een super/gs blok bedient de nokkenas idd de brandstofpomp.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 maart 2007 11:34 PM
  [ # 19 ]

Bij een Eend toch ook ? Nokje -> stangetje -> pomp.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 10 maart 2007 11:38 PM
  [ # 20 ]

Ja, precies… ik begon al aan mezelf te twijfelen, maar weet vrij zeker dat de nokkenas de pomp aanstuurt. Alleen wist ik niet hoe….

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2007 11:51 PM
  [ # 21 ]

ja natuurlijk!  Surprisedops:
ik zat gefixeerd te kijken naar de achterkant van de nokkenas…
je kan wel merken dat dit de eerste keer is dat mijn blok uit elkaar ligt Very Happy

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 04 april 2007 07:22 PM
  [ # 22 ]

Maar je leert er heel veel van, en dat kan je ons dan weer leren. Het blok ligt nog steeds te blinken in dozen. We moeten alleen nog de pakkingen kopen. Maar eerst maar eens verhuizen. De voorjaarsrit gaat waarschijnlijk voor het tweede jaar weer in de eend.

Succes!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 05 april 2007 11:31 PM
  [ # 23 ]

geen haast toch! je kunt het beter goed doen dan onder tijdsdruk. Ik ga morgen mijn koppen ophalen. De krukas is gecheckt en goed bevonden. Die kan gelukkig weer terug. Foto’s van de opbouw volgen na morgen.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 april 2007 11:50 PM
  [ # 24 ]

Net even rondgekeken op je website. Ik heb genoten.
Wat een leuke site!!! 

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 april 2007 01:21 AM
  [ # 25 ]
Lelijke Eend schreef:

Als de compressie hoger is, hoe wordt dan pingelen voorkomen ?

ontstekingstijdstip word verlegd.
de vonk komt voor BDP,, (bovenste dode punt) enkelt het verlaten ervan kan hogere compressie dragen, en dus ook pingelen voorkomen.

dito dezelvde truuk word bij het rijden op methanol ed gebruikt.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25354
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2007 12:48 PM
  [ # 26 ]

Als ik het me goed herinner loopt het stangetje voor de brandstofpomp op de rand voor het tandwiel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 06 april 2007 11:33 PM
  [ # 27 ]

Zo. Vandaag de gestraalde, vers geklepte en gezetelde koppen opgehaald. Zien er goed uit.

Het blok zit ook weer in elkaar. Alles lekker ingeolied en gemonteerd volgens de vraagbaak en Haynes. Het enige waar ik een beetje over twijfel is de voorste oliekeerring. Die ging er lekker in, maar schraapte toch een beetje langs de rand waardoor er aan 1 kant een restje is afgeschraapt zo lijkt het. De vraag is, zit ie dan nu juist lekker op z’n plek, of is de keerring beschadigd en moet ik er alsnog een nieuwe inzetten. Enfin. Hier maar wat plaatjes:

Meer foto’s en grotere versies

Binnenkort zuigers en cylinders erop, dan de koppen en verder afbouwen.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 april 2007 02:00 AM
  [ # 28 ]

gebruik je WD40 om in te vetten bij montage?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 07 april 2007 02:15 AM
  [ # 29 ]

Neehoor, gewoon schone motorolie. Ik had er wel wat boutjes en moertjes last-minute mee schoongemaakt. Dan draaien ze lekker. Daarom staat die bus daar.  Very Happy

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 april 2007 02:16 PM
  [ # 30 ]

ah dat is beter Very Happy
ik gebruik zelf ook een hoop WD40 maar monteren toch met echte olie
wat ik vaak doe is van die heel fijne olie gebruiken, hier noemen ze het naaimachineolie
erg handig in zo een klein busje met tuit

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook