Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik weet niet of het muggenzifterij van me is maar als m’n Xsara koud is en je start ‘m geeft ie zelf een dot gas, tot zo’n 2200 rpm. Is dit normaal? Hij zakt meteen terug naar 1100 rpm. Ik probeer met koude motor het toerental altijd lekker laag te houden, maar onbelast en koud vind ik 2200 rpm wat hoog. Warm gaat ie maar tot 1200 rpm waarna ie mooi terug zekt naar 800. Iemand een idee? Misschien ECU resetten?

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
misschien wat aan de hoge kant, maar valt mee?
maar 2200 rpm is toch niet zoveel voor een koude motor?
volgens mij kan je zeker met rijden best doortrekken tot 3000 rpm dan is die sneller warm, dus dan loopt alles beter dan met koude motor.
anders rijdt je zo lang met koud blok

Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Tijdens het rijden ga ik koud ook tot zo’n 2800 á 3000 toeren maar ik vind het zo onnodig 2200 bij het starten.
ECU Resetten kan nooit veel kwaad mijnsinziens.
Verder is de stationairloop helemaal autonoom geregeld en kan er niets aan veranderd worden.
Als het toeren maken slechts van korte duur is zou ik me er niet zo heel veel zorgen over maken. Gewoon starten en zo snel mogelijk - maar wel rustig - wegrijden.
Voor de rest klopt het wel dat hij wat meer toeren draait als hij koud is maar die 2200 lijkt me een beetje veel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 25 GTi Turbo 2
DigiDaan schreef:Voor de rest klopt het wel dat hij wat meer toeren draait als hij koud is maar die 2200 lijkt me een beetje veel.
het is alleen met starten, daarna gaat die wel direct 1100 rpm lopen
je kan ook je Xsara even laten uitlezen bij de dealer.
dan weet je zeker dat er geen foutcodes in zitten.
vaak nog gratis ook
uiteraard kan resetten geen kwaad

- CX 25 GTi Turbo 2
Re: xsara
mmeewis schreef:voor dat uitlezen moet je toch betalen hoor en dan hebben ze nog noks gedaan.
goede dealer is het gratis
zeker voor vaste klanten