2 van de 2
 < Vorige 1 2

Picasso diesel 1.6 HDI of een 2.0 HDI?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2007 12:40 AM
  [ # 16 ]
Testedoene schreef:
arjan_verkade schreef:

vergeet ook niet dat de Picasso veel hoger is (en waarschijnlijk ook zwaarder).
dus als je in de buurt kan komen, dan is dat gewoon heel zuinig Wink

Ja, hij pakt meer wind en is inderdaad zowat 100 kilo zwaarder.
Ik ben zwaar onder de indruk van de vinnigheid en zuinigheid van deze HDI. Ik had nooit gedacht dat ik de 10 jaar VW-dieselplezier zo vlug zou vergeten zijn! Amper 1 week en ‘t voelt aan als een eeuwigheid (goedbedoeld dan Wink  )!
Het enige nadeel dus (voor mij dan) is dat de verbruiksuitersten zo ver uit elkaar liggen. Dit lijkt zo te zijn bij alle wagens die met deze HDI uitgerust zijn. Verder niets dan lof: stil, vinnig, goed koppel, romig, enneuhm… heb ik al gezegd stil?  Wink Uiteraard vergelijk ik nog altijd met mijn vorige auto: golf iv tdi 90 pk.

dat is in elk geval goed nieuws Wink
ik hoor hier eigenlijk alleen maar goed nieuws over de HDi’s, behalve van de anti diesel mensen uiteraard Wink

ik ben zelf ook meer een benzine/LPG persoon, maar als ik een keer stukje HDi kan doen ga ik het even proberen, om te kijken waar iedereen heb nu precies over heb Smile

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 12 april 2007 03:22 AM
  [ # 17 ]

Een HDI loopt wel zo mooi rustig…maakt zo weinig toeren, daar kunnen (helaas) de oudere 1.9 D’s en TD’s niet tegenop.
Logisch natuurlijk Surprisedops: ....1,5 jaar geleden hadden mijn zoon en ik beiden een Xantia…..ik de TD en hij de HDI 110 pk…een wereld van verschil.

Het is dat ik niet graag van de BX afwil, maar anders wist ik het wel en zat ik allang in een Xsara (berline) HDI…jammer dat die niet met 110 pk geleverd zijn. Confused
Ik heb het dan uiteraard wel over de 2.0 HDI.

Profiel  

Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179

Gepost: 12 april 2007 12:36 PM
  [ # 18 ]
arjan_verkade schreef:

ik hoor hier eigenlijk alleen maar goed nieuws over de HDi’s, behalve van de anti diesel mensen uiteraard Wink

ik ben zelf ook meer een benzine/LPG persoon, maar als ik een keer stukje HDi kan doen ga ik het even proberen, om te kijken waar iedereen heb nu precies over heb Smile

Zeker doen, ‘t is echt heel aangenaam rijden

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 12 april 2007 08:54 PM
  [ # 19 ]
Bram schreef:

Een HDI loopt wel zo mooi rustig…maakt zo weinig toeren, daar kunnen (helaas) de oudere 1.9 D’s en TD’s niet tegenop.
Logisch natuurlijk Surprisedops: ....1,5 jaar geleden hadden mijn zoon en ik beiden een Xantia…..ik de TD en hij de HDI 110 pk…een wereld van verschil.

Het is dat ik niet graag van de BX afwil, maar anders wist ik het wel en zat ik allang in een Xsara (berline) HDI…jammer dat die niet met 110 pk geleverd zijn. Confused
Ik heb het dan uiteraard wel over de 2.0 HDI.

HDi 110 Pk zit zeker wel in de Xsara Cool
alleen niet in type 1, maar met nieuwe front dus wel Smile

voordeel is dat je dan ook direct een meeste luxe Exclusive of VTS uitvoering heb Wink
en daar zitten hele fijne stoelen in Cool

Profiel  

Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179

Gepost: 13 april 2007 08:27 PM
  [ # 20 ]
R&DY; schreef:
arjan_verkade schreef:

voordeel is dat je dan ook direct een meeste luxe Exclusive of VTS uitvoering heb Wink

Ik ben een van de weinige die een coupe heeft in die fijne combinatie Very Happy Very Happy

Zalig, soigneer hem/haar maar!
Ikzelf ben vooral jaloers op de zetels! Mijn Picasso-zeteltjes zijn niet te vergelijken met mijn sportieve highline-zetels van de Golf geweest! Kon ik die maar in de Picasso installeren, de standaard zetels zijn mij een beetje te zacht….

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 13 april 2007 10:35 PM
  [ # 21 ]
Testedoene schreef:
R&DY; schreef:
arjan_verkade schreef:

Ik ben een van de weinige die een coupe heeft in die fijne combinatie Very Happy Very Happy

Zalig, soigneer hem/haar maar!
Ikzelf ben vooral jaloers op de zetels! Mijn Picasso-zeteltjes zijn niet te vergelijken met mijn sportieve highline-zetels van de Golf geweest! Kon ik die maar in de Picasso installeren, de standaard zetels zijn mij een beetje te zacht….

in de (benzine) VTS die ik gereden heb zaten ook zachte stoelen, maar wel met veel zijdelingsesteun Smile

ik vind het echt super stoelen in de VTS, qua zit en qua looks Cool

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 april 2007 01:57 AM
  [ # 22 ]
arjan_verkade schreef:

Ja…ik zie het nu, jammer alleen dat zo’n Xsara alweer op 1200 kg zit, is toch weer 2 klasses hoger in WB. Crying or Very sad

Nou ja…..we blijven dromen. Wink

En R&DY;.....148 pk uit een 110 pk gechipt ?  Shocked

Pff…..wat zal me dat een acceleratie geven zeg…..jij moet ook maar eens snel naar een meeting komen…reken maar dat er dan een rij staat van hier tot Jeruzalem voor een proefritje Twisted Evil  Laughing

Of daag Marten maar eens uit met zijn BX 2.1 TD van 110 pk (maar wel 1030 kg ongeveer) Wink

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook