Vrienden,
Ivm een nieuw 1-op-43-project ben ik op zoek naar de naam en/of code van deze kleur:
Wie weet het?
Alvast bedankt!
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Is dat niet Beige Tholonet…?
De echte kleur valt lastig te zien vanaf een plaatje. Jouw foto is een persforo van Citroën en kan verkleurd zijn. Er kunnen van allerlei factoren zijn die de echte kleuren van de CX hebben veranderd op de foto uit 1974.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

- BX 19 GT
- BX 16 RS
XBXG schreef:Is dat niet Beige Tholonet…?
Dat is geen CX-kleur
En zie ook deze natuurlijk

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Da’s toch dezelfde kleur als de 2000 super van T[h]ijs? Die is alleen ff op vakantie… is er op vrijdag weer geloof ik… die weet het vast wel…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hallo,
kijk hier een keer http://www.citronpaper.it/Nuanciers/startNuancier.htm
gamma 74 of 75 ;or de simiane
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hello,
jawel beerpeet dit lijkt er echt op http://deuch.chez-alice.fr/cx/htm/sabledore.html

- BX 19 GT
- BX 16 RS
geit schreef:Hello,
jawel beerpeet dit lijkt er echt op http://deuch.chez-alice.fr/cx/htm/sabledore.html
Klopt, maar dat is van een andere productieperiode, ben er eigenlijk wel vrij zeker van dat ‘t Sable Cendre, AC 330 is.
Misschien zou ‘t nog Beige Opale kunnen zijn (v.a. modeljaar ‘77), dat is ook metallic. Maar aan ‘t plaatje van robb te zien is ‘t echt een hele vroege CX.
Edit: T(h)ijs CX is Beige Opale, maar die is van ‘78:

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Maar aan ‘t plaatje van robb te zien is ‘t echt een hele vroege CX.
Dat klopt 100%.
Ik heb hier de introductie-folder van de CX met op de cover een CX met kenteken 52 AAX 75.
De auto op deze foto is wat goudbruiner en komt behoorlijk in de buurt van AC 330 zoals op de foto van beerpeet.
Jeroen
op de site cx club/nl foto’s van leden waarbij sable cendré,dan lijkt sable d’oré er toch echt meer op hoor http://www.citroen-cxclub.nl/fotos-lid.htm
Tjesis, die laatste foto is echt te gruwelijk…wil je dat niet meer doen?!

- BX 19 GT
- BX 16 RS
yke schreef:Tjesis, die laatste foto is echt te gruwelijk…wil je dat niet meer doen?!
Euh, ik bedoel: inderdaad, foei
Ik ben dus ook opzoek naar mijn kleurcode..en dat is ongeveer zoals hier eerder al is gepost!
iemand een suggestie?

- BX 19 GT
- BX 16 RS
joris schreef:Ik ben dus ook opzoek naar mijn kleurcode..en dat is ongeveer zoals hier eerder al is gepost!
iemand een suggestie?
Dat is toch dezelfde kleur als de CX van T(h)ijs hierboven? Beige Opale, GVD 078 of AC 078. Geen idee waar die GVD op slaat…
Ik was er al bang voor, er zijn veel kleuren die bijna hetzelfde zijn. Ik had in de openingspost een plaatje gekozen dat zo op het oog aardig in de buurt kwam van hetgeen ik als onderwerp heb.
Da’s dus niet voldoende. Daarom geef ik hier een fragment van de foto waarvanaf ik aan het werk ben.
Wellicht dat de gewaardeerde geleerden hiermee een ander licht op de kleur kunnen geven. Ik weet het, het is maar een scan, dus of de kleur de realiteit benadert blijft maar zeer de vraag.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.