3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Afgang Citroen C5,Picasso en Belgische importeur op VRT tele
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 december 2004 11:10 AM
  [ # 31 ]
Alexantia in een ander forum schreef:

Vandaag hierover een artikel in de krant:

Nieuwe wagens laten het afweten
TV1 en Test-Aankoop pakken Citroën aan

TESTELT - Toen David Eyckmans en Kathleen Verdonck zich twee jaar geleden een gloednieuwe auto aanschaften, liep het meteen mis. De mankementen aan de Citroën stapelden zich op. Op hoop van zege kocht het paar een nieuwe wagen van hetzelfde merk.
Opnieuw doken allerlei defecten op.
Blijkbaar laat ook de firma Citroën zélf het afweten: een antwoord op de problemen blijft uit.
Elke bestuurder heeft wel eens met autopech af te rekenen.
Wat David Eyckmans en Kathleen Verdonck overkwam, tart echter elke verbeelding.
In december 2002 kochten ze voor het eerst een nieuwe wagen. Omdat Kathleen dagelijks tussen Testelt en Brussel pendelt, kozen ze voor een comfortabele en veilige Franse auto. Dat dachten ze althans.
Het paar had de Citroën C5 nauwelijks gekocht, of de lichten deden het niet meer. Wat later viel ook het dashboard uit.
Toen begonnen de gebreken zich op te stapelen: op een regenachtige ochtend, ergens op de snelweg, begaven de ruitenwissers het.
Kort daarna gaf de verwarming de geest. ,,Die auto leek wel behekst,’’ zegt Kathleen. ,,Op den duur ging hij zelfs op en neer terwijl hij op onze oprit geparkeerd stond.’‘

Talloze bezoekjes aan de garage brachten niets op. ,,Ik moest de wagen tot drie keer per week voorrijden.
Telkens kregen we te horen dat er iets mis was met de elektronica,’’ zucht David. ,,Er werd diverse keren nieuwe software ingeladen, maar na enkele dagen staken de mankementen weer de kop op.’’
David en Kathleen moesten maandenlang wachten op vervangonderdelen, maar tot een structurele oplossing voor hun problemen kwam het nooit: ,,De automatische versnellingsbak die zijn eigen willetje had, een abnormale daling van het oliepeil, een zijraampje dat hardnekkig open bleef… Aan de defecten leek maar geen eind te komen.’‘

In september dit jaar was de maat vol voor David en Kathleen.
Ze besloten hun behekste auto van de hand te doen en vestigden hun hoop op een gloednieuwe Citroën Xsara Picasso.
Helaas, ook die wagen vertoonde na amper twee weken al muizenissen: ,,Omdat de overnameprijs voor de C5 een verlies betekende van ruim 6.000 euro, voelden we ons al behoorlijk in de zak gezet.
Tot overmaat van ramp vertoonde ook onze jongste auto heel wat gebreken. Tijdens het rijden verloor hij snelheid, hoe hard we ook op het gaspedaal duwden.
Sinds september heeft die wagen al een maand in de garage gestaan. De vervangwagen - een C8 van recente datum - viel na drie dagen al in panne.’‘

Schrijnend is het feit dat de Brusselse hoofdzetel van Citroën de problemen niet erkent. Aangetekende brieven blijven onbeantwoord en zelfs een ploeg van het tv1-programma Klant of Koning botste op een muur van onbegrip. De lokale filiaalhouder treft geen schuld, vindt Kathleen: ,,Hij stelde allerlei gebreken vast, die keer op keer door Citroën Belux worden genegeerd.
Intussen houden zij ons al twee jaar aan het lijntje. We worden behandeld als leugenaars.’‘

David en Kathleen zijn ten einde raad. Een proces aanspannen tegen de autoconstructeur kost nóg meer geld en kan jaren aanslepen.
Toen het probleem op tv werd aangeklaagd, liepen tientallen telefoontjes binnen van Citroëneigenaars met gelijkaardige ervaringen.
,,Misschien moeten gedupeerden zich groeperen,’’ suggereert Kathleen. Een dezer dagen trekt het ombudsmagazine ,,Klant of Koning’‘, gewapend met een tachtigtal klachten, nogmaals naar de Brusselse hoofdzetel. Ook de consumentenorganisatie Test-Aankoop zou de zaak van naderbij bekijken.

Klant of Koning, TV1, op donderdag 16 december (21u05).

Even wat knip en plak werk, maar morgenavond kan iedereen dus even ‘genieten’ danwel janken over de gebeurtenissen.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 december 2004 03:35 PM
  [ # 32 ]
rb schreef:
Alexantia in een ander forum schreef:

Vandaag hierover een artikel in de krant:

Nieuwe wagens laten het afweten
TV1 en Test-Aankoop pakken Citroën aan

TESTELT - Toen David Eyckmans en Kathleen Verdonck zich twee jaar geleden een gloednieuwe auto aanschaften, liep het meteen mis. De mankementen aan de Citroën stapelden zich op. Op hoop van zege kocht het paar een nieuwe wagen van hetzelfde merk.
Opnieuw doken allerlei defecten op.
Blijkbaar laat ook de firma Citroën zélf het afweten: een antwoord op de problemen blijft uit.
Elke bestuurder heeft wel eens met autopech af te rekenen.
Wat David Eyckmans en Kathleen Verdonck overkwam, tart echter elke verbeelding.
In december 2002 kochten ze voor het eerst een nieuwe wagen. Omdat Kathleen dagelijks tussen Testelt en Brussel pendelt, kozen ze voor een comfortabele en veilige Franse auto. Dat dachten ze althans.
Het paar had de Citroën C5 nauwelijks gekocht, of de lichten deden het niet meer. Wat later viel ook het dashboard uit.
Toen begonnen de gebreken zich op te stapelen: op een regenachtige ochtend, ergens op de snelweg, begaven de ruitenwissers het.
Kort daarna gaf de verwarming de geest. ,,Die auto leek wel behekst,’’ zegt Kathleen. ,,Op den duur ging hij zelfs op en neer terwijl hij op onze oprit geparkeerd stond.’‘

Talloze bezoekjes aan de garage brachten niets op. ,,Ik moest de wagen tot drie keer per week voorrijden.
Telkens kregen we te horen dat er iets mis was met de elektronica,’’ zucht David. ,,Er werd diverse keren nieuwe software ingeladen, maar na enkele dagen staken de mankementen weer de kop op.’’
David en Kathleen moesten maandenlang wachten op vervangonderdelen, maar tot een structurele oplossing voor hun problemen kwam het nooit: ,,De automatische versnellingsbak die zijn eigen willetje had, een abnormale daling van het oliepeil, een zijraampje dat hardnekkig open bleef… Aan de defecten leek maar geen eind te komen.’‘

In september dit jaar was de maat vol voor David en Kathleen.
Ze besloten hun behekste auto van de hand te doen en vestigden hun hoop op een gloednieuwe Citroën Xsara Picasso.
Helaas, ook die wagen vertoonde na amper twee weken al muizenissen: ,,Omdat de overnameprijs voor de C5 een verlies betekende van ruim 6.000 euro, voelden we ons al behoorlijk in de zak gezet.
Tot overmaat van ramp vertoonde ook onze jongste auto heel wat gebreken. Tijdens het rijden verloor hij snelheid, hoe hard we ook op het gaspedaal duwden.
Sinds september heeft die wagen al een maand in de garage gestaan. De vervangwagen - een C8 van recente datum - viel na drie dagen al in panne.’‘

Schrijnend is het feit dat de Brusselse hoofdzetel van Citroën de problemen niet erkent. Aangetekende brieven blijven onbeantwoord en zelfs een ploeg van het tv1-programma Klant of Koning botste op een muur van onbegrip. De lokale filiaalhouder treft geen schuld, vindt Kathleen: ,,Hij stelde allerlei gebreken vast, die keer op keer door Citroën Belux worden genegeerd.
Intussen houden zij ons al twee jaar aan het lijntje. We worden behandeld als leugenaars.’‘

David en Kathleen zijn ten einde raad. Een proces aanspannen tegen de autoconstructeur kost nóg meer geld en kan jaren aanslepen.
Toen het probleem op tv werd aangeklaagd, liepen tientallen telefoontjes binnen van Citroëneigenaars met gelijkaardige ervaringen.
,,Misschien moeten gedupeerden zich groeperen,’’ suggereert Kathleen. Een dezer dagen trekt het ombudsmagazine ,,Klant of Koning’‘, gewapend met een tachtigtal klachten, nogmaals naar de Brusselse hoofdzetel. Ook de consumentenorganisatie Test-Aankoop zou de zaak van naderbij bekijken.

Klant of Koning, TV1, op donderdag 16 december (21u05).

Even wat knip en plak werk, maar morgenavond kan iedereen dus even ‘genieten’ danwel janken over de gebeurtenissen.

 

Hedenavond 16-12-2004 om 21.00 uur in het programma Klant of Koning VRT 1 TV (Belgie) het vervolg van de klachten over de Citroen C5,Picasso en de service van de Belgische importeur en hun organisatie.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 16 december 2004 04:58 PM
  [ # 33 ]

Ben benieuwd, volgens mij zijn die mensen niet lief geweest tegen de C5

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 december 2004 08:39 PM
  [ # 34 ]
gti_styling84 schreef:

Ben benieuwd, volgens mij zijn die mensen niet lief geweest tegen de C5

Ik hoop dat het goed komt tussen invoerder en klant want het zou jammer zijn als de Belgische importeur Citroen door de smurrie trekt terwijl nu juist de Duitse importeur naar aanleiding van het behaalde rally kampioenschap tot eind dit jaar met grote aankoop kortingen op nieuwe Citroens gooit.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 17 december 2004 10:08 AM
  [ # 35 ]

Slechte Service

Dit doet me een beetje denken aan het verhaal wat een jaar geleden ongeveer speelde in Nederland met de Renault Importeur over de Twingo.

Deze waren uitgerust met een verkeerd soort schokbrekers die veel te snel versleten, om de 10.000 km moesten daar alweer nieuwe op of zo. Daar hebben ze bij Radar toen heel veel aandacht aan besteed omdat Renault de fout niet wilde toegeven. En ondertussen zaten de mensen die een Twingo hadden met ontzettend hoge kosten terwijl dat normaal vrij goedkope autootjes zouden moeten zijn (mijn vrouw rijdt er eentje vandaar)

Terwijl het eigenlijk geen probleem zou moeten zijn omdat de importeurs dit kunnen verhalen op de fabriek. Maar toch, ontzettend slecht van ons merk dat ze dit op deze manier afgehandeld hebben. Volgens mij staat er op het forum ook een discussie over de Garages van verschillende personen die slechte service verlenen.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook