Kakelbont schreef:Das balen
Opsteker; Als je gelijk gestopt bent bij de eerste tekenen van stoom onder je kap hoeft er nog niet perse schade aan de kop/koppakking te zijn lijkt me.
zeker balen ,koelproblemen lijkt me ook niet ben nog zo’n 3 minuten door gereden met een motortemp van 130 graden..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
xm'metje schreef:Kakelbont schreef:Das balen
Opsteker; Als je gelijk gestopt bent bij de eerste tekenen van stoom onder je kap hoeft er nog niet perse schade aan de kop/koppakking te zijn lijkt me.
zeker balen ,koelproblemen lijkt me ook niet ben nog zo’n 3 minuten door gereden met een motortemp van 130 graden..
wel lef hoor
ik heb het keer gedaan met een bix maar wel kop krom he
Hoop dat het goed is gegaan
Greetz Martijn
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:xm'metje schreef:Kakelbont schreef:Das balen
Opsteker; Als je gelijk gestopt bent bij de eerste tekenen van stoom onder je kap hoeft er nog niet perse schade aan de kop/koppakking te zijn lijkt me.
zeker balen ,koelproblemen lijkt me ook niet ben nog zo’n 3 minuten door gereden met een motortemp van 130 graden..
wel lef hoor
![]()
ik heb het keer gedaan met een bix maar wel kop krom he![]()
Hoop dat het goed is gegaan
waarom maak jij mij bang?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
je had beter kunnen stoppen en wachten tot ie beetje afgkoeld was daarna dat stukje doorijden met de kachel hoog en ramen open
maar je hebt 1 geluk die cx blokken zijn oersterk
hoop echt dat je geluk hebt je hebt al pech genoeg gehad de laatste tijd enne by the way nie schieten of steken(wat die rare smiley ook doet) he!
krijg je je velgen helemaal nie klaar
Greetz Martijn
ach een koppakking van een CX wisselen is peanuts.
begin maar eens aan een V6 of 8,, .
een TD II doe ik op een voordemiddag.
dus zal wel loslopen.
daarnaast wil 1X heetlopen niet direct het overlijdensbericht betekenen.
mvgr wupke:die als nodig je kop wel ff wil lichten
kreazyV8wuppo schreef:ach een koppakking van een CX wisselen is peanuts.
begin maar eens aan een V6 of 8,, .
een TD II doe ik op een voordemiddag.
dus zal wel loslopen.
daarnaast wil 1X heetlopen niet direct het overlijdensbericht betekenen.mvgr wupke:die als nodig je kop wel ff wil lichten
Alvast bedankt ,zal het onthouden
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:je had beter kunnen stoppen en wachten tot ie beetje afgkoeld was daarna dat stukje doorijden met de kachel hoog en ramen open
maar je hebt 1 geluk die cx blokken zijn oersterk![]()
hoop echt dat je geluk hebt je hebt al pech genoeg gehad de laatste tijdenne by the way nie schieten of steken(wat die rare smiley ook doet) he!
krijg je je velgen helemaal nie klaar
ik schiet niemand als die velgen maar klaar zijn
heb de kachel wel voluit gehad en op heet en het was maar een klein eindje
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De kop en koppakking van een CX gti kunnen best wel wat hebben, in tegenstelling tot de 2 liter en 2.2 douvrin motortjes, en de dieseltjes… Ik denk dat je wel mazzel hebt. Ik heb in al die jaren maar 2 keer een koppakking van een Gti vervangen, en dat kwam na langdurig trappen met een caravan….
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
kreazyV8wuppo schreef:ach een koppakking van een CX wisselen is peanuts.
begin maar eens aan een V6 of 8,, .
een TD II doe ik op een voordemiddag.
dus zal wel loslopen.
daarnaast wil 1X heetlopen niet direct het overlijdensbericht betekenen.mvgr wupke:die als nodig je kop wel ff wil lichten
van Xantia ook
Greetz Martijn
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:kreazyV8wuppo schreef:ach een koppakking van een CX wisselen is peanuts.
begin maar eens aan een V6 of 8,, .
een TD II doe ik op een voordemiddag.
dus zal wel loslopen.
daarnaast wil 1X heetlopen niet direct het overlijdensbericht betekenen.mvgr wupke:die als nodig je kop wel ff wil lichten
van Xantia ook
toevallig staat er morgen een xant 2 ltr op het programma.
even de koppakking vervangen en het koppie opereren.
dus tja, PB maar als je de koppakking vervangen wilt hebben.
of andere problemen hebt.
mvgr wupke.
ga morgen even kijken of de riemen op voorraad zijn en de boel monteren en zal dan wel even kijken bedankt !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
en ze rijdt weer !!! gelijk maar alle 4 de riemen vervangen..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
vandaag tot de conclusie gekomen dat mijn cx kvs verlist in de buurt van de waterpomp en dat door de riemen in de rondte wordt geslingert is nu de waterpomp na zijn gruzelementen door die kapotte riem of… wat me wel opviel is dat de kvs wel erg stropig is wat er uitkomt en dat de motor er lang over doet om warm te worden ( langer als normaal iig )
wie kan mij hierin wat verduidelijking in geven? zal zo even wat foto’s plaatsen..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
stroperige KVS duid op een additief zoals radiatorstop enzo, maw bagger dus.
dit kan duiden op eerdere lekkage’s zoals kachelradiator/radiator/koppakking.
en dan zijn er van die mensen die geloven dat een PIL dat allemaal oplost.
als je nu je KVS gaat verversen, bestaat de kans dat de lekkage terug komt.
persoonlijk zou ik dat juist willen, want die Pil enzo manier is altijd tijdelijk.
mvgr wupke:verversen van je KVS is dus gewenst, en voor de hervulling even de tuinslang door je motor en radiatoren spuiten…
kreazyV8wuppo schreef:stroperige KVS duid op een additief zoals radiatorstop enzo, maw bagger dus.
dit kan duiden op eerdere lekkage’s zoals kachelradiator/radiator/koppakking.
en dan zijn er van die mensen die geloven dat een PIL dat allemaal oplost.als je nu je KVS gaat verversen, bestaat de kans dat de lekkage terug komt.
persoonlijk zou ik dat juist willen, want die Pil enzo manier is altijd tijdelijk.
mvgr wupke:verversen van je KVS is dus gewenst, en voor de hervulling even de tuinslang door je motor en radiatoren spuiten…
nee he.. pffff. niet weer al dat geeikel
bedankt voor je reactie
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
hier nog even wat detail fotoos ..
http://s4.photobucket.com/albums/y145/cxpallas/kvs lekkage cx/
de koelslangen zijn ook niet zo heel mooi meer kan je deze nog nieuw bestellen?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl