autoradio vervangen
efaxnab
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 20 december 2004 10:00 PM

Hoi, we hebben net een pic 1.6hdi exclusive gekocht maar zou graag de originele HU vervangen door men pioneer mp3 radio. Iemand een idee hoe ik er het best aan begin? Moet er trouwens nog iets aan de boordcomputer ingesteld worden dat de originele eruit is (qua dashboardinfo of zo?)
Ook vroeg ik me af of er adaptorstukken bestaan voor de radio (pioneer deh 7600mp) zodat ik de originele stuurbediening en de dashboardinfo kan blijven aflezen.

Veel vragen ineens maar hoop toch dat jullie me kunnen helpen

grtz timme

Profiel  

XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 357

Gepost: 20 december 2004 10:57 PM
  [ # 1 ]

je kan hem er gewoon uit halen in principe en de boordcompu hoeft ook niets aan gedaan te worden er bestaat een remote (kabel met aansluiting) van pioneer voor de originele stuurbediening van de radio dus dat is geen probleem het enege wat ik niet zeker weet is of de pioneer zonder extra adapters op de originele bekabeling past Succes ermee greetzZz Lodie

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 december 2004 11:06 PM
  [ # 2 ]
XsaraVTR schreef:

je kan hem er gewoon uit halen in principe en de boordcompu hoeft ook niets aan gedaan te worden er bestaat een remote (kabel met aansluiting) van pioneer voor de originele stuurbediening van de radio dus dat is geen probleem het enege wat ik niet zeker weet is of de pioneer zonder extra adapters op de originele bekabeling past Succes ermee greetzZz Lodie

Over het algemeen passen alle wat nieuwere radio’s op alle auto’s met radiovoorbereiding.
Van de picasso weet ik dat deze uiteraard radiovoorbereiding heeft. En de pioneer MP3 is ook nog redelijk nieuw, dus je mag er vanuit gaan dat je em zo kunt overzetten. Alleen dus ff de remote niet vergeten.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12526

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 december 2004 03:56 AM
  [ # 3 ]

Kijk je wel uit met de stroom aansluitingen van de ISO-stekker, deze maken onderdeel uit van het Multiplex datanetwerk. Als je hier zomaar een andere radio op aansluit kun je een berg rare storingen zoals flikkerende lampjes, centrale vergrendeling werkt niet meer, etc verwachten.

Over dit onderwerk lopen meerdere draadje in het Xsara, Berlingo en als het goed is ook C5 gedeelte.

Profiel  

efaxnab
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 21 december 2004 08:33 PM
  [ # 4 ]

Ah en heeft iemand een adres of winkel waar ik zo’n adaptor kan bestellen want heb al naar hifi zaken gebeld maar zij weten niet dat het bestaat Crying or Very sad  Crying or Very sad
Die remote kabel, is dat voor de afstandbediening aan het stuur of ??
Is een ISO stekker trouwens niet altijd goed voor eender welke radio (qua aansluiting van stroom e.d.?? )

Alvast bedankt

TImme

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Gepost: 17 februari 2006 11:06 PM
  [ # 5 ]

STOP! Niet zomaar een andere radio aansluiten op de originele stekkers! Deze lijken wel op ISO-stekkers, maar er zit inderdaad multiplexbedrading aan. De dealer verkoopt speciale verloopstekkers en op internet zijn setjes te vinden om de stuurbediening en display aan het werk te houden. SUCCES!

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni organiseren wij voor de 16de keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 20 t.m. 22 juni 2025 zijn jullie weer welkom!!

Profiel  

Jenn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 15 juni 2008 05:49 PM
  [ # 6 ]

Nog even een vraag..
Mijn vader heeft een tweede hands Xsara Picasso gekocht.
Maar met radio-cassette speler in de auto.
Echter heb ik nu, een orginele clarion, cd speler gekregen voor in de auto.
Maar… Als ik hem nu aansluit geeft hij een constante piep om de zoveel seconden.

Wie weet wat dit kan zijn.. en is nu de clou dat ik hem opnieuw in moet laten leren bij de dealer…
Wie heeft er een antwoord????

Alvast bedankt!!

Profiel  

Jurmad
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 12 juli 2008 03:11 AM
  [ # 7 ]

Hoi Allemaal,

Ik ben hier nieuw en ben net vanaf maandag de trotse eigenaar van een xsara coupe 1.8i 16v VTS. Nu heb ik ook een vraagje over die fabrieksradio die erin is gebouwd en gekoppeld aan de bediening op het stuur.
Nu is mij verteld dat je daar geen andere radio op valt aan te sluiten, (misschien een verklaring waarom de radio van de picasso piept??) maar het lijkt me wel een goed plan om op een 1 of andere manier een ipod op aan te sluiten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook