2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Brommend/Kloppend geluid bij hoge snelheden
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 september 2004 02:09 PM
  [ # 16 ]

Dan moet dat net na de vervanging van de ashoes zijn gebeurt? ik hoor namelijk sinds ik die auto heb een trilling aan die kant bij hoge snelheden als ik over een heuveltje ben gereden. Het gebrom/dreunend geluid is er dus sinds kort bijgekomen.

In een ander topic schreef ik

Het Rechter voorwiel van mijn ZX klappert ook(eerder een schurend geluid), maar alleen bij snelheden boven de 80km/u. Het gebeurt bijna uitsluiten nadat ik over een zo een klein heuveltje op de snelweg ben gereden, dus op het moment dat de auto weer naar beneden veert.

Toen de ashoes vervangen is zei de monteur dat hij de wielophanging aan beide kanten had gecontroleerd en nergens overmatige speling heeft aangetroffen. Hij zei dat het schurend geluid best weleens het veerpootlager zou kunnen zijn.
Vandaag breng ik de auto weg naar de Specialist om 17:00 en maak dan een ritje met ze om te laten horen wat ik bedoel. Kunnen ze morgen in iedergeval de kleppen stellen en naar de rest kijken.

Ik zal dus mijn ZX een dagje moeten missen Crying or Very sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 september 2004 11:25 PM
  [ # 17 ]

Vandaag de auto achtergelaten bij de specialist en een proefritje gemaakt met een monteur naast me en het tikken laten horen. Normaal hoor ik die tik regelmatig maar met een monteur ernaast moest ik effe moeite doen om die tik te laten horen, gelukkig heeft hij het goed kunnen horen.

Ook het dreunen/trillen bij snelheden vanaf 80km/u voelde hij meteen, hij zei bijna wel zeker te weten dat het een aandrijfas is (zeker voor 90%).
Aangezien het bij hoge snelheden gebeurt, onafhankelijk van de versnelling is er volgens hem dus niets met de motor aan de hand en moet het probleem dus buiten de motor/versnellingsbak liggen.

Welke aandrijfas het precies wist hij nog niet zeker, dat gaat hij morgen uitzoeken en dan hoor ik het wel. Ik ben erg opgelucht dat er niets met de motor/versnellingsbak aan de hand is.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 september 2004 01:43 PM
  [ # 18 ]

De monteur heeft net gebeld en het is inderdaad wat ik zelf al vermoedde, het is de linkeraandrijfas. Hij had het over een homokineet ofzo dat verrot is. Er gaat een gereviseerde as in van € 175 + € 55 voor de montage.

De linkerachterrem is ook niet goed, 75% minder remkracht dan de rechter. Hij heeft de trommel uitelkaar gehaald en het blijkt dat de remcylinder lekt en de voering bijna versleten is, dat gaat me € 250 incl montage kosten Sad  , Ik laat dat ook maar meteen doen want in Januari moet de auto APK gekeurd worden.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 september 2004 06:49 PM
  [ # 19 ]
ZX1.4i schreef:

De monteur heeft net gebeld en het is inderdaad wat ik zelf al vermoedde, het is de linkeraandrijfas. Hij had het over een homokineet ofzo dat verrot is. Er gaat een gereviseerde as in van € 175 + € 55 voor de montage.

De linkerachterrem is ook niet goed, 75% minder remkracht dan de rechter. Hij heeft de trommel uitelkaar gehaald en het blijkt dat de remcylinder lekt en de voering bijna versleten is, dat gaat me € 250 incl montage kosten Sad  , Ik laat dat ook maar meteen doen want in Januari moet de auto APK gekeurd worden.

ff wachten met die remmen!!!

Ik ga morgen in middelharnis een complete 16v rempartij halen. Dan komt mijn trommelverhaal vrij…. misschien een idee ??

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 september 2004 07:40 PM
  [ # 20 ]

Kijk dar werkt het Forum!!
bravo Gompy!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 september 2004 08:20 PM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:

Kijk dar werkt het Forum!!
bravo Gompy!

ook voor mijhoor,want het drukt mijn kosten ook weer. Daarbij, ik weet dat mijn achterremmerij tiptop in orde is, dus daar kan je nog wel ff mee uit de voeten.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 september 2004 08:46 PM
  [ # 22 ]

Ehm ja Surprisedops:  ,  Toen ik dat bericht schreef had ik al ja gezegd tegen de monteur en heb net mijn auto opgehaald en kijk dus te laat op het forum hier Crying or Very sad

De zooi die uit de achterremmen kwam zag er echt niet meer goed uit, de zuigers lekten en die voering was bijna op. De linkeraandrijfas was inderdaad niet lekker meer, de koppeling die vlakbij de versnellingsbak (Tripode-nogwat?) had speling en daar kwam het tikken vandaan.
Trilling is nu weg en zelfs het stuur trilt niet meer, wat ik altijd al had en dacht dat het onbalans in de wielen was wat niet eruit te krijgen is.

Verder is de rest van de auto nagekeken (onderhoudsbeurt) en zijn de kleppen gesteld, die al een te ruime speling hadden. Ze vonden nog een spijker in de linkerachterband, waardoor deze zacht was en dus de oorzaak van het naar links trekken.

Het heeft wel een gat van bijna € 750 in mijn portomonee geslagen maar de auto rijdt weer heerlijk en ik weet nu voor bijna 90% dat alles in orde is. Ik dacht nog even dat ik voor die € 750 de BX van Bram had kunnen kopen Confused

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 september 2004 10:07 PM
  [ # 23 ]

tsja…

Profiel  
 
berda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 26 december 2004 11:02 PM
  [ # 24 ]
ZX1.4i schreef:

Heb net nog effe een ritje gemaakt, het dreunend geluid treed echt op bij snelheden vanaf 80km/h bij het optrekken, zowel in de 3e, 4e en 5e versnelling.

Heb het gevoel dat het ergens ergens onder de bestuurderskant vandaan komt en dat het iets van onbalans is? Ik hoor een soort trilling uit de stuurstang komen, maar het stuur zelf trilt niet echt. Ik denk dat het iets met de wielophanging/as is, bij het rollen in de eerste versnelling of bij het optrekken, vooral tegen een heuvel op hoor ik regelmatig een tik.

Heb dat met een Renault Clio ook aan de hand gehad (na ongeval). Kwam door speling op de cardanas.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook