







Totaal aantal Berichten: 765
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Heeft iemand ervaring met het probleempje dat de olie peil meter op het dashboard in de serie II blijft branden. Is het een aardings probleem of iets elektronisch. Wat moet de weerstands waarde zijn van de niveau meting ?














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Olie peil meter
andre.smulders schreef:Heeft iemand ervaring met het probleempje dat de olie peil meter op het dashboard in de serie II blijft branden. Is het een aardings probleem of iets elektronisch. Wat moet de weerstands waarde zijn van de niveau meting ?
Dit kan worden veroorzaakt door defecte electronica van het metertje. Deze electronica zit volgens mij aan het meterje of er achter, in het instrumenten paneel. Ik heb deze klacht bij klanten ook wel eens gehad, en loste het meestal op met een compleet andere meter van een sloper.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij mij meet hij +/- 11ohm. Is het normaal dat het metertje na enkele seconden uitvalt ?
grtz

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij lopende motor is het oliepeil niet meer meetbaar. Dus het metertje doet het alleen als ie op contact staat, na starten gaat ie uit, is volgens mij normaal.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ok, logisch eigenlijk.
Weet iemand hoe je de kabel van snelheidsmeting aan het dash losmaakt? Ik heb al zitten trekken/knijpen/draaien aan dat groen plastiekje, maar hij blijft koppig zitten…
grtz



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
waarom moet-ie eigenlijk los???















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Wellicht omdat de snelheidsmeter niet werkt?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
nou en? ik heb jaren rondgereden op de toerenteller. een tweede teller lag in het reservewiel om zo de kilometers te kunnen drukken voor de verzekering. heel stout. maar dan moet je dus op de toerenteller rijden. 50 in de derde was 2500 toeren bijvoorbeeld. je went eraan.
dat noem ik nu eens hollandse gierigheid!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
daarom woon ik in frankrijk
Je moet het printplaatje van de oliepijlmeter ff desolderen en weer opnieuw solderen, dan werkt t weer een stuk beter
kap is eraf, twee vijsjes bovenaan los, hele unit schuift omhoog, en dan de zwarte plastiek kapjes achteraan de unit verwijderen ?
grtz

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
abxsport schreef:Je moet het printplaatje van de oliepijlmeter ff desolderen en weer opnieuw solderen, dan werkt t weer een stuk beter
Hoe krijg je dat ding er eigenlijk uit? De mijne is afgebroken (CX serie 1, zit links onder het stuur).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)