Olie peil meter
Gepost: 26 januari 2006 01:13 AM

Heeft iemand ervaring met het probleempje dat de olie peil meter op het dashboard in de serie II blijft branden. Is het een aardings probleem of iets elektronisch. Wat moet de weerstands waarde zijn van de niveau meting ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2006 01:23 AM
  [ # 1 ]

Re: Olie peil meter

andre.smulders schreef:

Heeft iemand ervaring met het probleempje dat de olie peil meter op het dashboard in de serie II blijft branden. Is het een aardings probleem of iets elektronisch. Wat moet de weerstands waarde zijn van de niveau meting ?

Dit kan worden veroorzaakt door defecte electronica van het metertje. Deze electronica zit volgens mij aan het meterje of er achter, in het instrumenten paneel. Ik heb deze klacht bij klanten ook wel eens gehad, en loste het meestal op met een compleet andere meter van een sloper.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 23 mei 2007 03:05 AM
  [ # 2 ]

Bij mij meet hij +/- 11ohm. Is het normaal dat het metertje na enkele seconden uitvalt ?

grtz

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 mei 2007 12:16 PM
  [ # 3 ]

Bij lopende motor is het oliepeil niet meer meetbaar. Dus het metertje doet het alleen als ie op contact staat, na starten gaat ie uit, is volgens mij normaal.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 23 mei 2007 10:45 PM
  [ # 4 ]

Ok, logisch eigenlijk.
Weet iemand hoe je de kabel van snelheidsmeting aan het dash losmaakt? Ik heb al zitten trekken/knijpen/draaien aan dat groen plastiekje, maar hij blijft koppig zitten…

grtz

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 mei 2007 10:52 AM
  [ # 5 ]

waarom moet-ie eigenlijk los???

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 24 mei 2007 12:59 PM
  [ # 6 ]

Wellicht omdat de snelheidsmeter niet werkt?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 mei 2007 01:22 PM
  [ # 7 ]

nou en? ik heb jaren rondgereden op de toerenteller. een tweede teller lag in het reservewiel om zo de kilometers te kunnen drukken voor de verzekering. heel stout. maar dan moet je dus op de toerenteller rijden. 50 in de derde was 2500 toeren bijvoorbeeld. je went eraan.

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 24 mei 2007 03:19 PM
  [ # 8 ]

dat noem ik nu eens hollandse gierigheid!  Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 mei 2007 03:40 PM
  [ # 9 ]

daarom woon ik in frankrijk

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 24 mei 2007 10:13 PM
  [ # 10 ]

Je moet het printplaatje van de oliepijlmeter ff desolderen en weer opnieuw solderen, dan werkt t weer een stuk beter Wink

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 26 mei 2007 12:18 AM
  [ # 11 ]

kap is eraf, twee vijsjes bovenaan los, hele unit schuift omhoog, en dan de zwarte plastiek kapjes achteraan de unit verwijderen ?

grtz

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 mei 2007 03:13 AM
  [ # 12 ]
abxsport schreef:

Je moet het printplaatje van de oliepijlmeter ff desolderen en weer opnieuw solderen, dan werkt t weer een stuk beter Wink

Hoe krijg je dat ding er eigenlijk uit? De mijne is afgebroken (CX serie 1, zit links onder het stuur).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook