Harm schreef:Bij die brandstof zit je volgens mij al gauw op 20 cent per km… bij een verbruik van 1 op 7 dan
1 op 7 ? Ik rijd geen stadsverkeer en al helemaal niet constant hard, 1 op 10 moet goed te doen zijn.
wizardwilly schreef:brandstof 0,145 euro per km
wegenbelasting 0,01625 euro per km
verzekering 0,00625 euro per kmDan nog het onderhoud.. zou dat volgens jou 560 euro per maand zijn?
En nog een beetje afschrijving, al zal dat bij een XM niet meer de hoofdpost zijn.
De xm op het oog is voor een leuke prijs te krijgen en afschrijving is bij deze dan ook geen sprake van.
Zeker, alleen is me oog gevallen op een type 2 exclusive..!
1 op 10 moet goed te doen zijn
Reken er maar niet op… ik rijd er ook geen stadsverkeer mee, en waar het kan op de cruise control. Op benzine haalde ik 1 op 7,5 a 1 op 8, nu op gas is het gemiddelde 1 op 6,5 ...
Matthijs2006 schreef:Deze?
Nee Matthijs, dat is ‘m niet Maar de km kosten laten mij nog wel even twijfelen.
Oh.. nog 1 fototjes zonder vloermatten en deurpanelen.. ops:

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Het is wel een ontzettend mooie auto, maar ik denk dat je die 1:7 rustig kan aanhouden. Ze zijn natuurlijk niet voor niets zo goedkoop in aanschaf, ze zijn echt reteduur om te rijden. Met 40.000 per jaar is dit echt een leegloper. Het vergelijk van mssl gaat ook niet helemaal op. Een 16v is ook al duur, maar een XM V6 is veeeeeeel duurder. Zwaarder, duurde in verzekering en het verbruik ligt hoger.
Daarbij vind ik dat 1200 euro per maand om je auto te rijden, zoals Lucas Unger zegt, echt een belachelijk hoog bedrag is! Zoveel wil je toch alleen uitgeven als je je auto nodig hebt voor je werk en je in ieder geval een vergoeding voor al die onkosten krijgt? Als je 1200 per maand kan missen voor een auto, koop dan een huis. Dat is nog eens een goede investering.
Sorry hoor, maar ik vind 1200 euro per maand een hoop geld. Misschien is dat wel een beetje te merken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Helemaal eens, Knäckor.
Het is maar waar je de auto voor gebruikt…
Mn pa zit aan brandstof maandelijks al over dat bedrag heen
En dan de auto nog…
Daarbij is een xm v6 gewoon duur om te rijden! En ja, ik spreek uit ervaring
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Het is maar waar je de auto voor gebruikt…
Mn pa zit aan brandstof maandelijks al over dat bedrag heen![]()
En dan de auto nog…
Daarbij is een xm v6 gewoon duur om te rijden! En ja, ik spreek uit ervaring![]()
Xsara_Coupe
laten we zeggen een benzine 1 op 10 dat is dan +-8000km per maand heeft die man nog wel tijd voor iets anders dan auto rijden
@knackor en Matthijs
Belachelijk of niet, luxe betekend voor mij keuze en er valt daarnaast nog prima te leven. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit, vooral het gemis van airco en cruise control spelen een rol. Wellicht vind ik nog een andere 21td of 25td in exclusive uitvoering.

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Xsara_Coupe schreef:Het is maar waar je de auto voor gebruikt…
Mn pa zit aan brandstof maandelijks al over dat bedrag heen![]()
En dan de auto nog…
Daarbij is een xm v6 gewoon duur om te rijden! En ja, ik spreek uit ervaring![]()
Xsara_Coupe
Tuurlijk ligt het eraan waar hij voor gebruikt wordt. Maar dat staat ook in mijn post. Ik neem aan dat je vader de auto gebruikt voor zijn werk? Je wil toch niet 1200 van je zuurverdiende euro´s voor de lol in je auto kieperen :
Eveneens ben ik tevens ook.
V6 rijden is ook luxe, en kost veel aan vaste lasten…maar ook ik heb het er graag voor over.
Maar, 1200 euro is ridicuul, als je dat kwijt zou zijn per maand.