Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ijs schreef:@knackor en Matthijs
Belachelijk of niet, luxe betekend voor mij keuze en er valt daarnaast nog prima te leven. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit, vooral het gemis van airco en cruise control spelen een rol. Wellicht vind ik nog een andere 21td of 25td in exclusive uitvoering.
Ik vind het niet belachelijk dat je zo´n auto wil. Ik vind het ook een mooie auto Ik reageerde alleen op het feit dat je dacht dat zo´n apparaat de 1:10 wel zou halen, en op Lucas zijn bericht dat 1200 euro per maand voor een auto best te doen is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Waar gaat dit eigenlijk over knackor? Je weet niet eens of dit voor mijn werk is of niet? En daarnaast weet ik zelf ook wel de waarde van een euro en kan ik zelf dit soort dingen prima berekenen in mijn uitgaven en inkomsten patroon..
Ik heb geen kotertje om voor te zorgen, ik heb geen huis, geen onkosten etc. Dat jij dat duur vind is toch niet mijn probleem..
Anders kocht ik wel een Mercedes!

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Heb je een linkje van wat je op het oog hebt Erik? En wie weet is er nog een liefhebber te vinden voor de 2.1 TD, een heerlijke wagen trouwens.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
xm v6 rules
en 1 op 10 met een xm v6 kan mss een holletje af en windje mee !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Een XM V6 is erg leuk om te rijden, en de luxe is geweldig! Maar als je veel rijdt is ‘t gewoon niet te betalen. Daarom rij ik ook op gas… maarja dan moet je de auto wel lang genoeg houden om de gasinstallatie terug te verdienen

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ijs schreef:Waar gaat dit eigenlijk over knackor? Je weet niet eens of dit voor mijn werk is of niet? En daarnaast weet ik zelf ook wel de waarde van een euro en kan ik zelf dit soort dingen prima berekenen in mijn uitgaven en inkomsten patroon..
Ik heb geen kotertje om voor te zorgen, ik heb geen huis, geen onkosten etc. Dat jij dat duur vind is toch niet mijn probleem..
![]()
Anders kocht ik wel een Mercedes!
Ik ben bang dat je mijn post helemaal niet gelezen hebt, of in ieder geval niet goed Lees mijn posts nog maar eens goed, dan zal je zien dat ik je niet aanval
knäckor schreef:Ik vind het niet belachelijk dat je zo´n auto wil. Ik vind het ook een mooie auto Ik reageerde alleen op het feit dat je dacht dat zo´n apparaat de 1:10 wel zou halen, en op Lucas zijn bericht dat 1200 euro per maand voor een auto best te doen is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Op je aandringen nog eens gelezen en er stond nog steeds hetzelfde, ik voel mij niet aangevallen maar het gaat dan ook nergens om.. evengoeie vrienden..

Totaal aantal Berichten: 6348
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
10 cent per kilometer is wel realistisch hoor voor onderhoud. Er van uit gaande ten minste dat je geen mierenneuker bent, niet alles uitbesteed of een keer een bakrevisie tegenkomt bij een automaat tenminste.
Wat verbruik betreft, ik rij de laatste tijd zo’n 1 op 9, dat is met vrijwel alleen maar snelweg, op de cruise control en dan wel een tikkie harder dan mag. Een handbak scheelt wel aardig in het verbruik, dan kom je wel aan de 1 op 10 als je rustig rijdt.
Groet,
L

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:Een XM V6 is erg leuk om te rijden, en de luxe is geweldig! Maar als je veel rijdt is ‘t gewoon niet te betalen. Daarom rij ik ook op gas… maarja dan moet je de auto wel lang genoeg houden om de gasinstallatie terug te verdienen
Op dit moment is LPG 3x zo goedkoop als benzine zowat.
1200 euro per maand wordt dus 400 euro
Uiteraard komt daar meer wegenbelasting bij kijken, maar met G3 goedkeuring is de wegenbelasting altijd nog stukken goedkoper als een diesel met hetzelfde gewicht.
Oftewel moet vrij snel terug te verdienen zijn met zoveel km’s

Totaal aantal Berichten: 6348
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dat is wel een hele ruwe calculatie. Onderhoud kost ook nog maar 1/3 als je gas in laat bouwen? Dan wil ik het ook wel.
Groet,
L

- CX 25 GTi Turbo 2
Lucas Unger schreef:Dat is wel een hele ruwe calculatie. Onderhoud kost ook nog maar 1/3 als je gas in laat bouwen? Dan wil ik het ook wel.
Groet,
L
uiteraard was die heel grof
Tuurlijk komt er met het onderhoud wat extra bij.
Maar met 800 Euro over per maand, kan je wel wat extra dingen betalen, en de afschrijving van die installatie gaat dan ook vrij hard.
In de praktijk zal het idd ook zo zijn dat het verbruik wat hoger ligt als bij benzine.
Maar met genoeg km’s per maand zal je het echt terug verdienen
Ik heb ooit eens uitgerekend dat ik de gasinstallatie binnen een half jaar terugverdiend heb. Toen heb ik nog wel gerekend met een verbruik van 1 op 8, dus in werkelijkheid zal het iets anders zijn.
Extra onderhoud zie ik eigenlijk niet zo.

- CX 25 GTi Turbo 2
Harm schreef:Ik heb ooit eens uitgerekend dat ik de gasinstallatie binnen een half jaar terugverdiend heb. Toen heb ik nog wel gerekend met een verbruik van 1 op 8, dus in werkelijkheid zal het iets anders zijn.
Extra onderhoud zie ik eigenlijk niet zo.
Wat is je verbruik op dit moment?
Hoop dat we Ijs zijn topic niet teveel vervuilen ops:
1 op 6,5…. met een uitschieter naar 1 op 7

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat een getallen allemaal, ik wacht wel met rijden in mn V6 tot ie 25 jaar oud is…
Mooi trouwens dat alweer verkochte beige lederen interieur!
dr zit alleen hier en daar zon grauwe gebruiks zweem overheen, zou dat nog schoon te maken zijn of wordt dat schuren en opnieuw verven?