Picasso: ‘Acculading defect’ + stuurbekrachtiging valt uit
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 29 december 2004 12:08 AM

Hallo,

Deze middag kregen we een melding dat de ‘accu(lading) defectis’ en onze stuurbekrachtiging viel weg.
De dealer die de auto morgen komt halen, heeft nog niet gehoord van deze storing.
Mijn inziens is de stuurbekrachtiging eerst kapot gegaan, ik denk niet dat de Multiplex iets met de stb te maken kan hebben…  Heeft iemand al dit probleem meegemaakt?

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 29 december 2004 01:01 AM
  [ # 1 ]

Kettingreactie ?

In NL is de melding net wat anders: Accu leeg Opladen. Ik weet van iemand die dit meegemaakt heeft dat z’n dynamo kapot was. Die melding mag bij een garage niet onbekend zijn, maar de combinatie met wegvallen stuurbekrachtiging is wel heel raar.

Heel toevallig (?) heeft vandaag iemand op het Franse forum (  ) gemeld dat ie lekkage van stuurbekrachtigingsvloeistof (uit z’n voorraadvaatje) heeft. Dat komt op z’n dynamo en die is daardoor verbrand. Kan zoiets bij jou ook gebeurd zijn? Eerst lekkage van vloeistof, dan wegvallen van stuurbekrachtiging, dan je dynamo eraan en tot slot een displayweergave ?

Zou allemaal wel heel erg toevallig zijn ...........

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 december 2004 01:17 AM
  [ # 2 ]

Re: Kettingreactie ?

ID66 schreef:

In NL is de melding net wat anders: Accu leeg Opladen. Ik weet van iemand die dit meegemaakt heeft dat z’n dynamo kapot was. Die melding mag bij een garage niet onbekend zijn, maar de combinatie met wegvallen stuurbekrachtiging is wel heel raar.

Heel toevallig (?) heeft vandaag iemand op het Franse forum (  ) gemeld dat ie lekkage van stuurbekrachtigingsvloeistof (uit z’n voorraadvaatje) heeft. Dat komt op z’n dynamo en die is daardoor verbrand. Kan zoiets bij jou ook gebeurd zijn? Eerst lekkage van vloeistof, dan wegvallen van stuurbekrachtiging, dan je dynamo eraan en tot slot een displayweergave ?

Zou allemaal wel heel erg toevallig zijn ...........

Hoezo toevallig?? Als de multieriemsnaar gebroken is lijkt het heel waarschijnlijk dat de dynamo en stuurbekrachtigingspomp niet meer worden aangedreven.  Bij veel motoren worden die door een en dezelfde riem aangedreven (vaak nog samen met de pomp van de airco).

Groet,
Marten

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 december 2004 03:30 AM
  [ # 3 ]

Re: Kettingreactie ?

mpostma schreef:

Hoezo toevallig?? Als de multieriemsnaar gebroken is lijkt het heel waarschijnlijk dat de dynamo en stuurbekrachtigingspomp niet meer worden aangedreven.  Bij veel motoren worden die door een en dezelfde riem aangedreven (vaak nog samen met de pomp van de airco).

Inderdaad, heb het helaas een keer mogen meemaken bij mijn Xsara, acculampje gaat branden, stuurbekrachteging, Airco en de rembekrachteging vallen uit.

Heb je geen raar geluid gehoord wat onder de motor vandaan komt? bij mij was het ineens bonk bonk bonk rook en stof onder de motorkap vandaan Sad

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 29 december 2004 01:08 PM
  [ # 4 ]

Ik heb het ‘euvel’ niet mogen meemaken, maar inderdaad, ik was ‘t vergeten te melden, maar er kwam een soortgelijk geluid vanonder de motorkap. Over airco die wegviel heeft mijn vader niks gezegd, en volgens hem waren de remmen wel nog bekrachtigd :s

Maar goed, hij heeft net gebeld om te zeggen dat hij op slag verliefd is geworden op de vervang-C4 en dat dat z’n volgende auto moet worden Cool

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 december 2004 02:05 PM
  [ # 5 ]

Rembekrachtiging werkt toch op het vacuum van de motor=
Snaar eraf….logisch Cool

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 december 2004 01:06 AM
  [ # 6 ]
René van Maren schreef:

Rembekrachtiging werkt toch op het vacuum van de motor=
Snaar eraf….logisch Cool

Misschien een diesel of een een losse vaccuumpomp. Sommige motoren hebben te weinig vacuum voor de stuurbekrachtiging (bijv. de Xsara 2.0 VTS) en bij eeen diesel heb je helemaal geen vacuuum. Dan moet je dus een losse vacuumpomp hebben. Als die nou eens mechanisch door de multiriem wordt aangedreven valt ie ook uit.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 30 december 2004 02:07 AM
  [ # 7 ]

Was dus n steen dat die snaar gebroken had (wegwerkzaamheden) en dat de dynamao geraakt had (of zoiets, morgen meer!).

Jammer Wink dat ‘t zo snel hersteld is, want in vervanging kregen we de C4 van de zaakvoerder, denk 1.6 16V, lederen stuur & lm velgen. Mega-machien, idd wat hard afgeveerd maar verder is dat een superauto, ik zou ‘m zo willen inwisselen tg onze Pic HDi!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 december 2004 02:43 AM
  [ # 8 ]
cocico schreef:

Was dus n steen dat die snaar gebroken had (wegwerkzaamheden) en dat de dynamao geraakt had (of zoiets, morgen meer!).

Was bij mij ook een steentje en toevallig ook in Belgie, was net de grens over vanuit Duitsland en reed richting Luik. Heb verd*$@#% Evil or Very Mad , 3 uur gewacht op die idioten van de Touring op mijn vrije Zaterdag Evil or Very Mad
Werd naar de plaatselijke Citroen garage in Eupen gesleept, daar werd ik schuin midden op het parkeer terrein achtergelaten. Heb toen de motor (Xsara Diesel) even gestart en de auto in een parkeervak rechtgezet, de rembekrachteging werkte toen niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook