Dan ben je op weg naar citroville om een brug te bespreken,verleent een oude baas met een volvo 440 geen voorrang.
De oude baas had een sneetje in z’n hoofd,ikzelf heb geen letsel.
Heb je al die tijd de auto in de stalling gehad,eindelijk belastingvrij dieselen,dan heb je zo’n bejaarde…...
Er was famillie bij van die man ,die zeiden al dat ie eigentlijk niets meer op de weg te zoeken had.
Maar goed,ik was al lang blij dat ik niet in m,n apk-loze project reed op weg naar de garage.
Nu een ander probleem,de cx is niet getaxeerd,als ik de schade zou laten repareren schat ik het bedrag op 3/4000 euro schade.
Dat word dus touwtrekken met de verzekering.
Gelukkig kan ik een boel zelf,maar het spuiten moet ik echt laten doen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr Raymond
Het was een cx of niks















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Nou, daar ben je weer lekker klaar mee…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Het is de eerste dag van m,n vakantie,dat word dus 4 weken sleutelen ben ik bang voor.
Ray
Het was een cx of niks













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Jemig wat rot, wat is er zoal stuk?
Hoop dat je nog veel onderdelen gebruikt kan vinden (Citroville, Van Gompel e.d.) want anders wordt ‘t financieel een stropje.
Heb ‘t gehad met de GSA toen ik die net 2mnd ofzo had: alleen nog een harde basis maar nog niet opgeknapt, “dus” nog niet getaxeerd. En een gewone AXA-Interpolis-Achmea taxateur keek toen dus van “hm, 14 jaar oud barrel met 170.000km op de klok = niks waard”. Van enig klassiekerbesef was geen sprake. Achteraf gezien had ik zelf een second opinion moeten eisen (mag altijd) en dan iemand als EuropeExpertise ernaar laten kijken, kan jou ook helpen wellicht
Succes!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
goh, wat erg. misschien inderdaad nog wat te regelen met een taxatiebedrijf.
heel veel succes.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Was dit met de Rappold TD2?
Kan je iig nog wel wat foto’s mailen van hoe die er recent nog uitzag, misschien bruikbaar voor de verzekering/schadetaxatie?
garagestmarien schreef:goh, wat erg. misschien inderdaad nog wat te regelen met een taxatiebedrijf.
heel veel succes.
na een schade is er niks meer te regelen met een taxatie bedrijf
wel heel erg maar ik weet dat je zelf heel handig ben dus heb er goede hoop in dat jij hem weer picobello maakt nu de verzekkering nog


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eigenlijk is het hele taxatie-verhaal dikke bull. Een goed expert/taxateur zal ook op zeer aannemelijke gronden de waarde van een wagen met schade in kunnen schatten. Dat dit in de praktijk niet gebeurt en dat het dus nodig is om vooraf je voiture te laten taxeren is in feite schandelijk. Het verteld ons vooral dat de waardebepaling van je voertuig afhankelijk is van de opdrachtgever + de reden van de waardebepaling.
Is het dus een mogelijkheid om je wagen alsnog zelf in eigen beheer te laten taxeren, en dan dus met schade? Ik kan mij namelijk voorstellen dat een goede taxateur prima in staat is om een raport te schrijven met daarin de huidige waarde + de waarde als de schade er niet had gezeten/is hersteld.
Met zo’n rapport is je positie in ieder gaval ietsje sterker.
In ieder geval heel veel succes!!!
Er staat momenteel een CX serie 1 breedspoor op marktplaats waarvan het interieur uitgebrand is, maar waarvan het exterieur nog in uitstekende staat lijkt. Vraagprijs €350. Dat zou een mooie onderdelenwagen voor je kunnen zijn.
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vergeet daarbij niet dat het plaatwerk best wel eens flink heet kan zijn geweest, waardoor je een enorm roestgevoelig geheel zult overhouden.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
patje74 schreef:Eigenlijk is het hele taxatie-verhaal dikke bull.
Tsja.. Als je auto to de grond is afgebrand kan je nooit meer zeggen hoe die eruit zag voor het ongeluk….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:patje74 schreef:Eigenlijk is het hele taxatie-verhaal dikke bull.
Tsja.. Als je auto to de grond is afgebrand kan je nooit meer zeggen hoe die eruit zag voor het ongeluk….
Oh sorry, ik was vergeten dat er ook een aantal uitzonderingen op mijn stelling zijn, waarvan jij er eentje opnoemt.
In dit geval is dat dus niet van toepassing.
Ben je het verder wel met mij eens?
patje74 schreef:Vergeet daarbij niet dat het plaatwerk best wel eens flink heet kan zijn geweest, waardoor je een enorm roestgevoelig geheel zult overhouden.
Dan zou de lak er ook af moeten liggen en dat lijkt op de foto niet het geval te zijn.
Animal triste post coitum
Ja helaas is het de td2 rappold,ik ben vandaag al wezen kijken naar een 2200 super uit ‘‘75 in sint oedenrode,vr.pr 500 euro.
Dit in verband met smalspoor onderdelen,maar die auto is ook al te ver heen voor dat geld.
Laswerk aan de voorkop,slechte koplampen,grille kapot,deuk in bumper,koppakking lek,uitgeleefd interieur,enz.
Die uitgebrande wagen voor 350 euro staat ook nog op mijn lijst,volgens mij is alleen het interieur uitgebrand.
Dan staat er ook nog die belgische athena te koop voor 500 euro,heeft al wel de brede schermen,maar nog de oude neus.
Een andere optie is om het geld wat ik beur in die andere break te stoppen,spuiten bijvoorbeeld.
Eerst eens kijken wat ik beur.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Bij garage mooyman in den haag staat nog een cx 20 pallas uit’
82 dus met oude neus.
Belgisch kenteken,goed lopend,met aangeroeste portieren. vr.pr 250 euro.
Ook een serieuze kandidaat,bovendien zijn de pallas extra’s ook vaak wel goed te verkopen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks