luidsprekers in de achterdeuren.?
dreambe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 29-03-2007

Gepost: 29 maart 2007 12:59 PM

Beste C3’rs,

Ik heb al een leuke C3 sinds enkele jaren. Bij de aankoop heb ik onmiddelijke de ramen getint en ook heb ik mijn vorige autoradio in de mooie bolide gestoken.

Mijn probleem is nu dat de luidsprekers in de deuren van voor wel zijn werken, maar de luidsprekers achteraan in de deuren doen helemaal niets.
Ik heb al een ohm meter aangesloten op de 2 draadjes van de achterdeuren, maar dit geeft geen reactie.

Kan iemand mij helpen aub??

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 29 maart 2007 01:27 PM
  [ # 1 ]

Het kan n.m.m. de connector zijn (kabels niet aangesloten) of je hebt de fader op de voorste speakers staan (zou je wel spanning moeten meten denk ik).

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
dreambe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 29-03-2007

Gepost: 10 april 2007 07:53 PM
  [ # 2 ]

Probleem is opgelost.

Bij een C3 waar nooit een origineel radio heeft ingezeten zijn de achterluidsprekers maar juist aangesloten tot aan de balk tussen de voorste deur en achterste deur.
Als je al de platiek weg neemt dan zal je daar een connector vinden waar de luidsprekers kabels zijn aangesloten. Maar aan de andere kant van de connector vertrekken er geen draadjes meer.
Dus, de oplossing waarvoor ik gekozen heb is om simpel weg een nieuwe kabel te trekken vanaf de achterste deurluidsprekers gaten, tot aan de radio.
Probleem opgelost

Profiel  
 
dreambe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 29-03-2007

Gepost: 18 juni 2007 12:52 AM
  [ # 3 ]

om de luidsprekers te veranderen moet je inderdaad het deurpaneel verwijderen.
Dit doe door eerst de zwarte handvat(om u aan vast te houden..) los te maken, met een kleine schroevendraaier bv.
Daarin bevinden zich 2 ster inbusschroeven die je moet losmaken.
Als je de 2 lange boute los hebt gedraaid, trek je de hendel gewoon los om de ruiten te open, zodat het paneel eraf kan.
Dan moet je het paneel lostrekken. Begin best onderaan waar de deur scharniert…evt ook met een schroevendraaier om de plastieke klemmen te voelen waarmee het paneel vastgemaakt is aan het deurframe. En dan daar moet je hard trekken of hefboomeffect met een grote schroevendraaier.
Waarschijnlijk gaan er een aantal plastieke klemmen kapot. Die moet je dan wel voorzien. kostprijs is < 5€.
En dan heb je het!!!!

veel geluk
Dimi3

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook