2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

CX voor dagelijks gebruik
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juni 2007 05:32 PM
  [ # 16 ]
patje74 schreef:

Ik heb mijn GS gekocht om haar dagelijks te gaan gebruiken. Hoe is dat bevallen; fantastisch!!! Werkelijk waar, het was mij elke dag een waar genoegen.
Echter heb ik vele uurtjes in de garage doorgebracht om het allemaal rijdende te houden. Ik moet er niet aan denken wat voor rekeningen ik had gekregen als ik twee linker handjes had gehad.
Daarbij kan ik nu echt zien dat ze achteruit is gegaan. Ik ben van mening dat ik precies op tijd een BX er bij heb gekregen om dagelijks te gebruiken. Want als ik heel eerlijk ben, is het een bereklus waarvoor ik na mijn ervaring niet snel nog een keer voor zal kiezen.

Doe er mee wat je wilt en bedenk dat het geweldig is om een klassieker dagelijks te kunnen sturen. Het kan immers ook een bewuste afweging zijn om hem dagelijks af te rijden om daarna weer iets anders te zoeken. Ik vond mijn GS daar niet geschikt voor.

fout topic?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juni 2007 05:35 PM
  [ # 17 ]
garagestmarien schreef:

fout topic?

Nee, een praktijkervaring van een auto welke qua roestgevoeligheid op vergelijkbaar niveau staat als een CX van het eerste type, waarnaar de voorkeur van de TS uit gaat.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juni 2007 05:37 PM
  [ # 18 ]
patje74 schreef:
garagestmarien schreef:

fout topic?

Nee, een praktijkervaring van een auto welke qua roestgevoeligheid op vergelijkbaar niveau staat als een CX van het eerste type, waarnaar de voorkeur van de TS uit gaat.

o, leek of het thuishoorde bij maarten die zijn eerste auto gaat uitzoeken.
sorry, ik bemoei me er al niet meer mee.

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 18 juni 2007 05:38 PM
  [ # 19 ]

Altijd wel goed dit soort info te krijgen inderdaad…
misschien maar eens een gegalvaniseerd chassis onder de eend gooien, das al een stap vooruit natuurlijk Smile

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 18 juni 2007 07:41 PM
  [ # 20 ]

het gaat er niet om wat er te koop staat maar wat je wensen zijn

zoek je basic of luxe
zoek je snelheid
enzenz

zo als ik je nu hoor zou ik voor een 2 liter gaan kijken en dan zeg maar vanaf 80

maar moet wel zeggen dat jou prijsklasse erg beperkt is voor een goede cx je moet veel geluk hebben en niet te snel willen toehappen Wink

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 18 juni 2007 07:47 PM
  [ # 21 ]

Nee absoluut helemaal mee eens.
Ik heb ooit eens te snel een BX gekocht, niets dan ellende en dat wil ik geen 2e keer weer.

Ik denk, zeker bij Franse auto’s, wat er niet op zit kan ook niet kapot.
Dus electrische ramen, of dakje, of centrale portiervergrendeling. Dat was in die tijd verre van perfect en ik heb zelf een fransman gehad uit begin jaren negentig waar het ook niet perfect was, behoorlijk gammel zelfs, nu op onze huidige auto valt het wel mee, maar dan ding rammelt links en rechts ook wel, daar is hij frans voor.

Iemand interesse in een Twingo? Dan kan ik tenminste echt CX-en gaan bekijken Wink

Groeten Flying Duckman

DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 18 juni 2007 07:58 PM
  [ # 22 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Ik denk, zeker bij Franse auto’s, wat er niet op zit kan ook niet kapot.

Met alle respect, maar dat vind ik altijd zo’n flauwekul redenatie. Op die manier kun je beter gaan lopen; het enige wat er dan kapot kan gaan zijn je schoenveters.

Wat kapot kan, kan ook weer gemaakt en als je van spartaans houdt, dan moet je dàt gewoon zeggen.

Verder denk ik dat je een CX [net als elke andere auto] prima als dagelijkse wagen kunt gebruiken, maar je zult haar wel moeten verzorgen [net als elke andere auto], want anders zal ze binnen een paar winters overleden zijn. Ik ben nu zelf ook op zoek naar een CX Ambulance als bedrijfswagen en ik heb er het volle vertrouwen in dat dat fun gaat worden!

Succes met je zoektocht!

Animal triste post coitum

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 18 juni 2007 08:03 PM
  [ # 23 ]

Is mijn vertrouwen in de electriek van een CX dan zo slecht? Smile

Ik ben wat dat betreft spartaanse auto’s gewend. Ik rijd niet voor niets 2CV.

Maar onze Twingo die is wel fully loaded om het zo maar te zeggen,
stuurbekrachtiging, elektrische ramen en spiegels, open dakje, CV met afstandsbediening etc.. Ik ga er dus niet vanuit dat het op de CX wel zit.
Wat ik me kan herrineren is hooguit stuurbekrachtiging een optie geweest.

Op een 2.0 wat kun je daarop verwachten?

Groeten Flying Duckman

DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 juni 2007 08:07 PM
  [ # 24 ]

2liter is redelijk betrouwbaar kies wel voor een pallas versie dan heb je iets meer luxe

kwa luxe is een cx redelijk betrouwbaar dus vaak werkt alles wel Wink

maar ga eerst eens rijden in een cx voordat je beslis Wink

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 18 juni 2007 08:17 PM
  [ # 25 ]

Ik weet hoe het rijdt, daarom wil ik er ook zo graag 1 Smile
We zijn in 1999 in een 2CV en CX op vakantie naar Oostenrijk geweest, toen heb ik er af en toe in gereden, in de jaren erna ook regelmatig, fantastisch vond ik dat, nog steeds trouwens. Sindsdien wil ik er altijd nog een keer 1 Smile

Groeten Flying Duckman

DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 18 juni 2007 08:18 PM
  [ # 26 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Ik weet hoe het rijdt, daarom wil ik er ook zo graag 1 Smile
We zijn in 1999 in een 2CV en CX op vakantie naar Oostenrijk geweest, toen heb ik er af en toe in gereden, in de jaren erna ook regelmatig, fantastisch vond ik dat, nog steeds trouwens. Sindsdien wil ik er altijd nog een keer 1 Smile

elke cx rijd anders wat voor cx heb je toen gereden ?

als je voor een cx ga kijken laat hem eerst eventueel bekijken door een expert voordat je hem koop kost wel iets meer maar is nooit weg Wink

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 19 juni 2007 12:57 AM
  [ # 27 ]

Een 2.0 pallas uit ik meen 1985.

Groeten Flying Duckman

DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 19 juni 2007 01:52 AM
  [ # 28 ]

Je kunt een CX wel dagelijks rijden, maar hij wordt er niet beter op en zal best snel achteruit gaan.
Ik rijd mijn GTi ook dagelijks, maar staat altijd binnen en blijft bij pekel in de garage. Dan scheelt al weer een hoop.

Je kunt ook een goedkope CX kopen en hem oprijden en dan weer een nieuwe zoeken.

Andere optie is voor weinig een een BX of Xantia kopen en daar de winter mee doorrijden. Dat is wel het meest verstandige, maar ja: We zijn niet verstandig, anders reden we in een duitse leasebak Laughing Wij hebben nu ook 2 CXen als dagelijks vervoer. Is dat slim? NEE, maar het is wel verrekte gaaf!

Ik denk dat alles afhangt van hoe handig je bent en/of hoe dik je portmonnee is. Met aw, wat heb je ervoor over?

Veel wijsheid in je beslissing gewenst…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 19 juni 2007 02:51 AM
  [ # 29 ]

Tja een cx is wel heel wat anders dan een r19 of een zx.
Cx veel leuker uiteraard, maar laten we duidelijk zijn met een cx heb je fors meer gelazer. Alleen het is altijd wel op te lossen. Als je voor alles naar garage moet wordt het een duur vehaal.
Zou dan zelf gaan voor wat iemand al opperde een 89 met weinig op de teller. En dan een 20RE of 22trs, die zijn gewoon eenvoudiger, makkelijker onderdelen kunt er beter bij, veel minder elctronica.
En voor 2000 moet dat nog wel lukken, zal wel even zoeken worden. Import zal lastig zijn want dan ben je al 600 kwijt voor bpm en keuring.
Alleen de keuze in FR is wel fors groter, en makkelijk roestvrij.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 19 juni 2007 10:43 AM
  [ # 30 ]

Sleutelen is wat dat betreft geen probleem.
Ik heb mijn eend ook helemaal opnieuw opgebouwd en heb een autotechnische opleiding gehad. Dus ik kom behoorlijk ver voordat ik naar de garage moet voor onderhoud.
De vraag is alleen, hoeveel tijd heb ik er voor nodig Smile

Wat in ieder geval duidelijk naar voren komt is dat CX rijden dagelijks geen probleem hoeft te zijn, mits je een goed exemplaar uit zoekt en er vanuit gaat dat je regelmatig wat aan de auto moet doen. Dan is het goed te doen, ook voor een kleiner aanschaf budget!

Nu maar kijken hoe het zich ontwikkeld.

Als iemand in de buurt van Enschede nog eens wil laten zien hoe geweldig een CX wel niet is, ik hou me aanbevolen Laughing

Groeten Flying Duckman

DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook