FLYING DUCKMAN schreef:Eerst maar eens zorgen dat die Twingo weg is!
Dat is hoedanook een goed plan! Ookal koop je van de winst nadien een fiets
Animal triste post coitum

Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Nou het is dat hij niet lekker genoeg zit voor de langere afstanden, anders was hij nog gebleven hoor! Heerlijke ruime auto die Twingo, superpraktisch, mooi schuifdak!
Dus tja
Ben Citrofiel, maar andere franse voitures bekoren me ook heel erg.
sterker nog, als het geen CX of XM wordt dan wordt het bijna zeker een R19…
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Het keuzepallet wordt met de post groter. Mogen we over 1,5 pagina constateren dat je naar ‘een’ auto op zoek bent?
Animal triste post coitum
Als je al over een nwe auto hebt na lopen denken,waarom dan niet wat meer geld uitgeven voor een mooie cx.
Een cx blijft roestgevoelig,maar een goede antiroest behandeling rekt het leven van een cx behoorlijk.
Belastingvrije diesels zijn heel dun bezaaid,een goede diesel uit frankrijk invoeren is eerder een toevalstreffer.
Reken maar dat er een hoop achterstallig werk aan zo,n wagen zit,alleen voor de hobbyist interessant.
Voor 2000 euro kun je zeker wel een betrouwbare 2l kopen,met weinig roest.
Je moet er de tijd voor nemen,en wat cx’en gaan bekijken.
Ik zou persoonlijk eerder voor een diesel als een lpg wagen gaan.
Een 25d is sneller en zuiniger als een oer-cx op gas.
Als je gas in een cx met alu-motor legd dan heb je binnen een mum van tijd ernstige olielekkages.
Dan moet de motor eruit,en alle keeringen en pakkingen vervangen worden,een behoorlijke klus,en prijzig.
Als je weinig rijd maakt de uitvoering niet zoveel uit,kun je ook voor een topmodel gaan.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
ray schreef:Als je al over een nwe auto hebt na lopen denken,waarom dan niet wat meer geld uitgeven voor een mooie cx.
Gr Raymond
Omdat dit geld al naar een mini gaat
Een CX staat bij mij op de lijst op 1, een XM op 2 en dan komt de rest pas zeg maar.
Maar geloof me een oude jap of duitser komt er niet in!
Italianen ben ik nog wel gevoelig voor, beperkt engels ook wel, maar dan houdt het snel op
Dus ik ben wel kritisch op zoek naar een auto hehe
Het is mij duidelijk in ieder geval waar ik een beetje naar ga zoeken, het zal een 2.0 of een 2.2 zijn en op gas moet je koken en niet rijden (of stoot ik nu weer mensen tegen het hoofd? )
Diesel zou ook best mogen, maar dat ligt eraan wat er aangeboden wordt en geniet op zich niet mijn voorkeur.
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik rijd nu twee jaar in mijn eerste diesel en het bevalt met prima. in die twee jaar heb ik in ieder geval nooit motorische problemen gehad. ideaal.
Dieselen
Ik heb een belastingvrije 2200D waarvan gezegd wordt dat die langzaam zijn en veel lawaai maken. Het lawaai klinkt vooral aan de buitenkant, binnen heb je daar eigenlijk geen last van. En wat het langzame betreft: vanmorgen reed ik weer eens op de rondweg Eindhoven tijdens het begin van de spits. Kilometers achter een Porsche aangereden en kon ‘m makkelijk bijhouden. Daarnaast rijdt de mijne bij dat tempo ongeveer 1:16, met een euro kom ik dus al een heel eind.
Ik zou dus gaan voor een diesel maar lpg inbouwen heeft natuurlijk ook z’n charmes.
Succes met het zoeken naar een auto,
Martin

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Zo even weer een update.
We hebben onze Twingo ondertussen een tijdje te koop staan en er is wel interesse voor, maar nog niet superveel. Dus we zijn nu weer aan het twijfelen wat we gaan doen. Voor het bedrag wat ik in m’n hoofd had kun je eigenlijk niet fatsoenlijk naar een CX gaan zoeken. Dus zouden we toch een R19 gaan aanschaffen, maar gezien het aanbod en het gebruik twijfel ik hier ook weer aan. dus gaan we waarscijnlijk nog een tijdje door met de Twingo en proberen we deze in te gaan ruilen tegen de mini die we graag willen. Maar dan praat je al over volgend jaar.
MAar daarna…moet er toch nog een auto komen, dus dan ga ik misschien alsnog op CX jacht!
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een vraagje, je praat over een R19. Hoewel ik er zelf eentje met veel plezier heb gereden (en daarna een Megane) zou ik dan toch liever een BX willen. Qua degelijkheid ontkomen ze niet echt aan elkaar. Daarnaast hebben ze een vrijwel vergelijkbaar incourant uiterlijk. Echter vind ik de BX toch veel fijner door zijn HP-vering.
Los van dat zou ik een redelijk courante Twingo niet zou willen inruilen voor een ouwe doos als een R19. (Maar als er dan toch een ouwe doos moest komen, dan maar een BX!)

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Dat heb ik dan weer niet, ik heb beide gehad en vond de R19 echt een hele fijne, veel fijner dan de BX die ik had. Maar ik had ook een belachelijk luxe R19
Maar die R19 is dus voor erbij, die Twingo word in feite ingeruild tegen een bloedmooie Mini (oude type dan wel)...
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)