Airco achteraf inbouwen
matramurena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-06-2007

Gepost: 05 juni 2007 03:22 PM

[Ik heb dit gisteren al eens gepost, maar vond deze omschrijving in het onderwerp beter]

Zomaar een gedachte van mij: Kun je van een schadewagen de complete airco betrekken (radiateur, compressor, regelunit, schakelpaneel, etc.) en die nadien in een C3 inbouwen? Of wordt dat zo’n dure (duur als in: meer dan 1000 euro incl. arbeid) en onbetrouwbare toestand, dat je beter alsnog je auto kunt inruilen?

De C3 is zonder en met airco geleverd, zelfs met automatische airco (climate control). Die van ons (van november 2002) heeft geen airco, dat is niet zo’n ramp (kan ‘ie ook niet stuk Razz), maar misschien wordt het onze vakantiewagen en zou het wel handig kunnen zijn. Het is echter niet zo’n gemis dat we hiervoor de C3 alweer inruilen, daarvoor hebben we te lang gezocht naar een goed dieselexemplaar met niet teveel kilometers. Vandaar dit hersenspinsel Wink

verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7530
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juni 2007 12:17 AM
  [ # 1 ]

De Exclusive heeft inderdaad een volledig geregelde airco. Heel aangenaam inderdaad, juist ook op lange (vakantie) ritten. Dus je dan toch aan de gang gaat ...
‘t Systeem zit in verschillende Citroens en Peugeots (in elk geval in de C2 en de 307), daar is dus wel aan te komen. Maar achteraf inbouwen lijkt me nogal een klus. En aangezien het aanbod van C3’s met airco nou toch ook weer niet heel klein is, kan ik me niet voorstellen dat iemand ‘t al geprobeerd heeft.

Profiel  
 
matramurena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-06-2007

Gepost: 07 juni 2007 12:53 AM
  [ # 2 ]
break23m schreef:

De Exclusive heeft inderdaad een volledig geregelde airco. Heel aangenaam inderdaad, juist ook op lange (vakantie) ritten. Dus je dan toch aan de gang gaat ...

Die volledig automatische lijkt mij niet zo’n goed plan, daar moeten in ieder geval extra sensoren (temperatuur) en mechaniek (bediening ventilatie) voor worden aangebracht. Daarom liever de handmatig bediende (aan/uit) versie.

‘t Systeem zit in verschillende Citroens en Peugeots (in elk geval in de C2 en de 307), daar is dus wel aan te komen. Maar achteraf inbouwen lijkt me nogal een klus. En aangezien het aanbod van C3’s met airco nou toch ook weer niet heel klein is, kan ik me niet voorstellen dat iemand ‘t al geprobeerd heeft.

Daar was ik ook al bang voor. Af-fabriek kostte de airco inclusief BPM en BTW ongeveer 1000 euro, ik vrees dat zoiets niet voor datzelfde bedrag achteraf te realiseren is. Aan de andere kant, als er betrekkelijk veel C3’s met airco geleverd zijn, is het aanbod aan slooponderdelen natuurlijk vrij groot. Misschien moet ik even met Bart Ebben in Malden gaan praten.

verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008

Profiel  
 
matramurena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-06-2007

Gepost: 21 juni 2007 04:37 PM
  [ # 3 ]
matramurena schreef:
break23m schreef:

‘t Systeem zit in verschillende Citroens en Peugeots (in elk geval in de C2 en de 307), daar is dus wel aan te komen. Maar achteraf inbouwen lijkt me nogal een klus. En aangezien het aanbod van C3’s met airco nou toch ook weer niet heel klein is, kan ik me niet voorstellen dat iemand ‘t al geprobeerd heeft.

Daar was ik ook al bang voor. Af-fabriek kostte de airco inclusief BPM en BTW ongeveer 1000 euro, ik vrees dat zoiets niet voor datzelfde bedrag achteraf te realiseren is. Aan de andere kant, als er betrekkelijk veel C3’s met airco geleverd zijn, is het aanbod aan slooponderdelen natuurlijk vrij groot. Misschien moet ik even met Bart Ebben in Malden gaan praten.

Bart Ebben heeft het een en ander voor me uitgezocht, het kan wel, maar ik vrees dat dit voor ons economisch gezien niet handig is:

Na veel zoeken weten wij dat dit op de hele wereld niet te koop is.
Wat we wel kunnen doen is een set uit een demontage auto halen en zelf
een kabelboom maken etc.
De totaal prijs zal dan komen op euro 2150 incl btw.

Voor 2150 euro kunnen we denk ik beter de auto inruilen op een exemplaar met airco… Crying or Very sad

verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook