2 van de 2
 < Vorige 1 2

hydroliek leidingwerk
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 juni 2007 08:18 PM
  [ # 16 ]

hoort dit zo langzamerhand niet hier thuis?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2007 08:27 PM
  [ # 17 ]

Denk dat het allemaal samengevoegd moet gaan worden in de wiki… nog zat werk om te doen.

Ben hier eigenlijk wel benieuwd hoe het met de hydrauliek van de Topic Starter staat…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1377

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 16 juni 2007 11:06 PM
  [ # 18 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb eens even voor het eerst het hoofdstuk over de TD1 in mijn turbocharging persmap bestudeerd en hier staat in dat de cylinderkop van de TD1 t.o.v. de ongeblazen motor wel degelijk is versterkt. Onder andere het materiaal van de kop is A-S 7-G03 (het was A-S 10 UNG). Het nieuwe spul is het zelfde materiaal als de achter draagarmen. Er staat hier zelfs een fototje van het verschil tussen de geblazen en ongeblazen kop. Er staat hier dat de “lands” (engels, wat dat ook betekent) van 10 naar 14mm zijn gegaan en dat de kolommen om de kopbouten van 22 naar 26 mm zijn veranderd. Andere giettechniek heeft schijnbaar ook inlaatrestricties verminderd.

Kortom, ik denk dat je de TD2 kop wel met een TD1 kop van vervangen, maar misschien is een normale ongeblazen kop niet zo’n goed idee.

Hm, gaat dat persbericht over de eerste TD1 (serie 1 dus) of gaat het al over de serie 2 TD1?

Volgens de microfiche’s van de serie 2 is de onderdeelnummer van de kop voor de gewone diesel 95 606 568 net als van de Turbo diesel dit tot orga 3764.

Vanaf orga 3765 word dit 95 619 746 voor de Turbo (vanaf dan TD2 dus)

Ergens blijkt er iets niet te kloppen, maar dat zou niet de eerste keer zijn dat Citroen niet nauwkeurig is met zijn persmappen.
In iedergeval interesant om uit te zoeken Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 juni 2007 12:01 AM
  [ # 19 ]

Dat is zeker interessant. De persmap gaat in ieder geval met zekerheid over de TD1, omdat het duidelijk een motor met 95pk en een Garrett T3 turbo beschrijft (de TD2 had immers een T25 turbo).

Het is wel weer interessant dat ze dus die ‘nieuwe’ kop die ze in die persmap beschrijven dus helemaal niet gebruikt hebben… Misschien is de kop die ze beschrijven wel de ‘probleemgeval’ TD2 kop?

Ik zal in ieder geval trachten dat hele persboekje in te scannen, dan kunnen we dit leuk met z’n allen eens uitdokteren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 18 juni 2007 01:53 PM
  [ # 20 ]

ik heb eens een td 2 kop vervangen door een ongeblazen.
wel heb ik de voorvervrandings kamers toen laten vervangen want die zijn wel anders (weet overigens niet wat er gebeurt als je dat niet doet).

die motor heeft nog ca 100 000 gedraaid zonder problemen.
daarna heb ik de auto verkocht, ik weet niet wat er daarna is gebeurd maar het kan goed zijn dat hij nog steeds rijdt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

Pieter Oonincx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 19 juni 2007 12:08 AM
  [ # 21 ]

Ah, zie het al de CX diesel koppen zijn een klein mysterie Laughing, hoop dat die van mij het nog een tijdje vol blijft houden.

Heb voor het oplossen van het hydroliek lek nog geen tijd gehad Sad, dus afgelopen dagen het niveau in de gaten gehouden en met regelmaat een beetje aangevuld. Verbruik ongeveer 1.5 liter op 250 km.

Lijkt er overigens op dat ze harder lekt wanneer er veel bewegingen met het stuur worden gemaakt…

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 19 juni 2007 12:39 AM
  [ # 22 ]

Hmmm, lekke retourleiding diravi zou ik dan zeggen…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 19 juni 2007 01:01 AM
  [ # 23 ]

geef lengte en dikte op en ik maak ze voor je.
de 1e 2 diamters dwz,, de dikke hoofdleiding ben ik door alle omzwervingen een pasblokje voor kwijt.

de rubber retourleidingen zijn vaak met wat kunstgrepen (tijdelijk) te herstellen.
maar op termijn zul je ze toch moeten vervangen.

wat de koppen aangaat visueel is er alleen aan de buitenkant een verschil te zien tussen de kleppen.
de dikte daarvan verschilt nogal aanzienlijk.
van pak em beet 3 mm tot de andere kop ruim 5 mm breedt.
zal eens snorren heb er foto’s van meen ik..

k,heb er 1 gevonden,, dit is de T2 kop met de versterking dus,,,

de andere kan ik niet vinden,, kan wezen dat ik die in moet scannen.
overigens is de zwakte van de T2 kop goed zichtbaar op de foto, zo waren alle 4 de cilinders dus kaduuk..humm humm,, Surprisedops:  Crying or Very sad

mvgr wupke Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 juni 2007 01:15 AM
  [ # 24 ]

joepie!!!!!!!!!! eindelijk foto’s!!!!!!!!!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 juni 2007 01:22 AM
  [ # 25 ]
garagestmarien schreef:

joepie!!!!!!!!!! eindelijk foto’s!!!!!!!!!

dan zal ik de rest van die kop als diashow op bucked droppe…
aangezien je er zo op kickt.. hehe

mvgr wupke Wink

FF geupped, met extreme geen punt…

slideshow CX T2 blok in puin,,,  http://s41.photobucket.com/albums/e258/kreazyV8wuppo/?action=view&current=8c8a2c53.pbw

lagerschalen tot op het brons .
nokkenas doorgeslagen .
geleidebussen ingeslagen
kop tussen alle kleppen gescheurd.
voorkamers alle gescheurd.
zuiger gescheurd.
totale revisie 4400 euro.
totaal werk dik 40 uren.

nieuwe bronzen lagerbussen nokkenas.
nieuwe lagerschalen rondom.
nieuwe zuigers.
nieuwe zuigerveren.
nieuwe nokkenas.
nieuwe geleidebussen.
bigends/4 tuimelaars+asjes/ nieuwe kop met nieuwe zittingen 3 nieuwe kleppen, afijn een dik klusje,,was er ff zoet mee. Wink

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 19 juni 2007 02:13 AM
  [ # 26 ]

klinkt als geen of heeeeele oude olie wupke Shocked

even voor de duidelijkheid voor de lezers zonder dieselkop ervaring: het probleem is dus de scheur tussen de in en uitlaatklep.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 19 juni 2007 03:33 AM
  [ # 27 ]
erikkuiper schreef:

klinkt als geen of heeeeele oude olie wupke Shocked

even voor de duidelijkheid voor de lezers zonder dieselkop ervaring: het probleem is dus de scheur tussen de in en uitlaatklep.

houd het maar op: doorrijden zonder oliepeilen,,, euh moet dat? hoezo het lampje brand toch niet!!

mvgr wupke:die diezelvde motor 4 jaar daarvoor ook al gereviseerd had.
sommige leren het nooit… Crying or Very sad

Profiel  

Pieter Oonincx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 21 juni 2007 11:56 PM
  [ # 28 ]

Voor de geinteresseerden; een LHM retour-slang was lek. Bleek bijzonder snel en makkelijk te maken.

Heb overigens m’n eerste LHM douch Confused gehad… yups verdwijnt toch behoorlijk rap uit een druk leiding.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 22 juni 2007 12:26 AM
  [ # 29 ]
Pieter Oonincx schreef:

Voor de geinteresseerden; een LHM retour-slang was lek. Bleek bijzonder snel en makkelijk te maken.

Heb overigens m’n eerste LHM douch Confused gehad… yups verdwijnt toch behoorlijk rap uit een druk leiding.

Pieter Hulk

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 22 juni 2007 03:18 AM
  [ # 30 ]

Hehe ja, dat moest ook bijna wel… uit hogedruk gaat het meestal wat harder. Mooi dat ie het weer doet. Ik wacht de opvoer verhalen af.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook