2 van de 2
 < Vorige 1 2

cx gti turbo2 loopt onregelmatig stationair
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 27 juni 2007 01:22 PM
  [ # 16 ]

Ik zou er een paar nwe bobines opzetten,geen 2dehands.
Ook zou ik een set ngk of bosch bougies monteren,geen champion of equem.
Je weet zeker dat de compressie goed is?,geen lekkende klep?.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 27 juni 2007 02:30 PM
  [ # 17 ]

Kijk, now we are talking business! Nogmaals: de LMM is gereviseerd. Wellicht een tip voor andere CX adepten: het bedrijf Incotronic in Duitsland levert in feite een nieuwe LLM als je de oude instuurt. Het zijn ruildelen, maar niet van nieuw te onderscheiden: alle slijtdelen zijn vernieuwd, incl de luchttempsensor, en hij is natuurlijk gecalibreerd. En dat voor 300,-. Het verschil was zeer duidelijk merkbaar. Nieuwe zijn niet meer te vinden en waren meer dan 500,-.
Dan de luchtomloopklep: ik heb meerdere keren dit potje nieuwsgierig bekeken maar heb tot nu toe niet kunnen vinden wat de functie is en wat er kapot aan kan gaan. Graag een reactie dus! Dan de bobines: een weerstandsmeting van de secundaire en primaire spoelen levert goede waarden. Kunnen ze dan toch zwak zijn en is dat op een andere manier te meten? Ja, en dan een klep. Dit is het worst case scenario, maar ik ben optimistisch. De auto loopt dus vanaf zo’n 1000 rpm wel goed rond.
Groet,
Freek

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 27 juni 2007 09:37 PM
  [ # 18 ]

weerstandsmeting van je bobine zegt niets.
je zou dan onder hoge spanning moeten meten (een zg megger test).

wat tijdelijk helpt tegen doorslaande bobines is blanke lak.
dat dicht de haarscheurtjes is een ogenschijnlijk goeie bobine af.
als dat het probleem oplost weet je genoeg.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 juni 2007 01:12 PM
  [ # 19 ]

Dat mysterieuze zwarte kastje is trouwens je blow off valve… heb het even opgezocht, het is een bosch 0 280 142 103. Zo’n beetje de meest standaard die er te krijgen is. Ik zit er aan te denken de mijne te vervangen met een aftermarket exemplaar. Er zijn mensen die van mening zijn dat onregelmatig lopen erdoor veroorzaakt wordt, trouwens. Ik weet het nog niet. Ik zal de mijne eens vervangen door eentje van vijf keer zo duur en rapport uitbrengen Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 01 juli 2007 09:59 PM
  [ # 20 ]

Misschien ben ik iest op het spoor: de door Oldenhage genoemde luchtomloop klep of blow off valve zou wel eens kapot kunnen zijn. Op het internet vind je over dit onderdeel maar heel weinig info. Ook bij de CX is het in feite een zeldzaam onderdeel: de turbo 1 heeft dit onderdeel niet. Op de site http://www.s4biturbo.com/art-dvtests.php wordt een test beschreven. Ook op http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/blow_off_valve.htm staat e.e.a. Er zit een zuigertje in die dient als een klep. Normaal drukt een veer de klep dicht. Door vacuum gaat de klep open. Het schijnt de turbo te beschermen (niet te verwarren met waste gate). Als ik nu aan het slangetje zuig dan onstaat er geen vacuum door een inwendig lek. Dit lijkt mij niet te bedoeling, temeer omdat het vacuumslangetje een vertakking heeft naar de brandstofdrukregelaar. Je kan dit eenvoudig zelf testen door even het vacuumslangetje er af te trekken en er even aan te zuigen.

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 juli 2007 05:05 PM
  [ # 21 ]

Nogmaals dank aan Oldenhage: het was inderdaad de luchtomloopklep (CBV of compressor bypass valve), oftewel Bosch nr 0280142103. Ik heb zaterdag nog een aantal slooponderdelen bekeken, maar die hadden allemaal dezelfde kwaal: bij zuigen aan het vacuumslangetje lekt er lucht. Ik heb nu een nieuwe gemonteerd, a 38,-, en deze lekt uiteraard niet. Dit onderdeel is gelukkig nog goed verkrijgbaar omdat het ook gemonteerd werd bij de volvo 700 serie, saab 900 en 9000 en porsche 944Je kan het ook eenvoudig testen door met een klem of een tang even het vacuumslangetje naar de klep dicht te knijpen; als nu merkbaar het stationair toerental verandert (daalt) dan is het zeker kapot. Ik schat in dat er heel veel turbo2 eigenaren rondrijden met een kapotte luchtklep gezien mijn steekproef van 100% kapot bij 3 exemplaren. Let wel: alleen de turbo2 heeft deze klep! Zoals gemeld geeft een kapot exemplaar geen optimaal stationair mengsel; het is in feite hetzelfde als een kapot vacuumslangetje. Omdat de brandstofdrukregelaar op het zelfde slangetje is aangesloten zal de brandstofdruk hier ook onder leiden met vervelende consequenties.
Kortom: hij snort weer als vanouds!

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 01 augustus 2007 09:04 PM
  [ # 22 ]

Die van mij was ook stuk idd… Loopt wel mooier nu, pakt ook iets vlotter op na gas los, maar dat kan spiegologies zijn…

Wel een tip als je hem wil vervangen, ga naar de VW, Audi, Porsche dealer… voor 28 eurie een 06A145710N (audi nummer) die schijnt langer mee te gaan dan de standaardversie die erin zit en het maakt verder niks uit. Very Happy

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook