Injectiepomp problemen?
Ulwembu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2004

Gepost: 30 december 2004 09:35 PM

Hoi,

Ik vraag dit eigenlijk meer voor een kennis van me. Sinds enige tijd heeft haar C2 VTR kuren. Volgende voorbeeldjes:

Ze rijdt op de snelweg met cruise control aan. Ineens begint de auto te stotteren. Na een paar seconden lijkt het net alsof de auto ineens op hal slaat en een eigen leven gaat leiden. De motor krijgt op dat moment zoveel kracht dat remmen niet helpt. Dit duurt maar even en dan doet de wagen weer normaal.

Van de week remt ze af voor een rood verkeerslicht. Het laatste stukje laat ze de auto uitrijden zonder gas te geven. De wagen begint weer te stotteren en schiet ineens vol gas de kruising op (het andere verkeer reed al!).

Ze is nu in totaal 7 keer terug bij de dealer geweest maar die zegt dat het haar eigen schuld is en dat ze waarschijnlijk tijdens het gas geven bijremt of zo (gas geven en remmen bij gebruik van cruise control en tijdens uit laten rijden???).

Is dit een bekend probleem? Het klinkt mij in de oren als injectiepomp of verstopte terugvoerslangetjes van de injectoren (als die erop zit tenminste. Heb nog niet gekeken omdat ze me het probleem vanmiddag pas vertelde). Het laatste probleem heb ik eens aan de hand gehad in een Golfje diesel en die sloeg daardoor ook op hol.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Groetjes,
Thomas Ezendam
Tilburg

Profiel  
 
Ulwembu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2004

Gepost: 31 december 2004 12:18 AM
  [ # 1 ]

Daar er blijkbaar niemand is die weet wat het probleem zou kunnen zijn wil ik vragen of er ergens een exploded view tekening van het gehele brandstofsysteem te vinden is. Op internet of desnoods via email toegezonden.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 31 december 2004 02:17 PM
  [ # 2 ]

‘k heb er met m’n XTR 1.6 Senso ook geen last van.

toch jammer dat die dealer er niets aan heeft kunnen doen !


het zou natuurlijk ook aan het motormanagement kunnen liggen, dat zou de dealer moeten kunnen uitlezen Surprised

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Ulwembu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2004

Gepost: 31 december 2004 02:21 PM
  [ # 3 ]

Tja dat motormanagement lezen ze elke keer uit vandaar dat ik denk dat het iets anders moet zijn. Het is ook niet zo dat het elke dag gebeurd dat is nou net het veradelijke. Ik zal haar wel naar een andere dealer of importeur doorsturen.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 31 december 2004 02:22 PM
  [ # 4 ]

dan moet het dus toch iets mechanisch zijn

(blijft de gaskabel misschien hangen ?)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Ulwembu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2004

Gepost: 31 december 2004 05:34 PM
  [ # 5 ]

Lijkt me sterk dat het de gaskabel is want dan gaat ie toch niet ineens schokken en dan meer gasgeven terwijl ie in cruise control staat? Ikzelf denk meer aan een brandstof toevoer probleem… Ach we zullen zien. Dinsdag gaat ze naar een dealer hier in Tilburg ipv die in Waalwijk. Eens kijken of er dan iets uitkomt. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte want wie weet gaat dit vaker voorkomen.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 31 december 2004 08:19 PM
  [ # 6 ]

Re: Injectiepomp problemen?

Ulwembu schreef:

(...)
Van de week remt ze af voor een rood verkeerslicht. Het laatste stukje laat ze de auto uitrijden zonder gas te geven. De wagen begint weer te stotteren en schiet ineens vol gas de kruising op (het andere verkeer reed al!).

Ze is nu in totaal 7 keer terug bij de dealer geweest maar die zegt dat het haar eigen schuld is en dat ze waarschijnlijk tijdens het gas geven bijremt of zo (gas geven en remmen bij gebruik van cruise control en tijdens uit laten rijden???).

Maar…als ik het principe van de cruise control altijd goed heb begrepen, wordt die bij zelf accelereren of afremmen toch uitgeschakeld totdat je zelf de gewenste snelheid weer vastzet? Ik bedoel: het antwoord van de dealer komt mij vreemd voor Rolling Eyes

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Ulwembu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2004

Gepost: 31 december 2004 08:31 PM
  [ # 7 ]

Ja mij dus ook. Nou ja we zullen zien wat de Tilburgse dealer vaststelt. Fijn is het niet. Bovendien zit er nog meer fout. Het display blijft maar aangeven dat de portieren openstaan en sinds vandaag is de radio er ook mee opgehouden. Display was vorige week al eens vervangen maar geeft dus nog steeds verkeerde meldingen. Lijkt me dat de dealer een beetje aan het rotzooien is…

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 31 december 2004 08:52 PM
  [ # 8 ]

Ha, maar dat soort storingen opgeteld maakt het wel heel duidelijk dat de dame in kwestie in elk geval niets “fout” deed bij het gasgeven of remmen!!
Hmm…gewoon weer het zoveelste geval van de gevolgen van de toenemende hoeveelheid electronica in een auto? Rolling Eyes
(Die DS was zo gek nog niet)

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Ulwembu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2004

Gepost: 31 december 2004 09:00 PM
  [ # 9 ]

Hehehe ik rij niet voor niets alleen maar in oude auto’s. Kan ik tenminste nog iets zelf doen ipv alleen maar die dealers sponsoren.

Profiel  
 
Japie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2004

Gepost: 07 januari 2005 09:13 PM
  [ # 10 ]

Gelukkig dat de VTS een aangepaste injectie heeft. Misschien was dat hard nodig???

CU in my C2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook