eigenaardig startprobleem
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 16 mei 2007 04:46 AM

m’n C3 1.4HDI, sept 2002 (denk ik), 193000 km deed raar deze middag.

50 km gereden waaronder autosnelweg (a 140/u) en dan een half uurtje in de zon gestaan(uit dan) en wilde niet meer starten.

Startmotor deed alles goed geen probleem, ook geen andere waarschuwingslampjes. Doe motorkap open, alles lijkt me daar normaal, merk wel dat kap heel warm is en zie warmte ontsnappen van motor.
stap terug in met motorkap open en hij start terug zonder probleem.

Aan wat zou dit kunnen liggen? En dit is gelijk nog al gebeurd maar was ondertussen toch wel al tijdje geleden. heb zo niet direct een antwoord gevonden in andere topics

Profiel  
 
Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 17 mei 2007 10:59 PM
  [ # 1 ]

Had mijn vrouw ook verleden week met de C3, ook op een warme dag, veel kleine eindjes gereden, niet meer starten. Wegenwacht gebeld die komt na een halfuur en probleemloos starte,

Bij de garage (Hij is nog onder garantie) hebben ze een brandstofleiding vervangen (waarom weet ik niet, zal ze eens vragen)

Pieter

Profiel  
 
Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 17 mei 2007 11:09 PM
  [ # 2 ]

Nou ik er nog eens over nadenk, ik reed nog op diesel in de koude maand maart getankt, door omstandigheden de hele maand april zeer weinig gereden, misschien zaten er nog toevoegingne in de diesel om deze dunner te maken, die gasvormig werdn on der de motokap, waardoor de pomp geen druk kon opbouwen om in te spuiten ??? welke brandstof expert kan dat vertellen ??


Pieter

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 21 juni 2007 06:18 PM
  [ # 3 ]

nu zit ik wel met de gebakken peren.

Gisteren opnieuw start probleem gehad. Vandaag valt m’n motor volledig uit

Ben aan het rijden, wil net terug vertrekken aan rondpunt en hoor een tik(gelijk steentje tegen metaal) en rij gewoon verder, iets verder, 100m ofzo, nog een tik en motor valt uit, geen kracht, geen motorrem.

Takeldienst gebeld, hij probeert nogmaals te starten, hij start maar valt na 1 seconde al weer uit(gelukkig niet D-riem) Auto nu op weg naar garage, zal straks eens bellen.

iemand enig idee wat er kan fout gelopen zijn?

C3 1.4HDI 70pk, 196.000km ong, 9/20002
wordt eigenlijk redelijk sportief mee gereden, regelmatig 150+  Surprisedops:

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 22 juni 2007 12:04 AM
  [ # 4 ]

volgens garagist is vermoedelijk de turbo omzeep, rond de 1000€ kosten

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 28 juni 2007 09:47 PM
  [ # 5 ]

nieuwe turbo kost 1004€ zonder installatie. Garagist gaat op zoek naar turbo van een geaccidenteerde auto. Mss wordt de C3 zelfs gewoon verkocht

Profiel  
 
kenny
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 28-02-2007

Gepost: 28 juni 2007 11:53 PM
  [ # 6 ]

Diesel is diesel, het enige waar het verschil is, is dat de ene pomp meer onderhoud doet aan zijn pompen dan een andere waar het dan weer goedkoper is

zo heb je dus de kans om bij goedkope pompen veel meer vuil en water naar binnen te spelen dan bij duurdere

wat ook een rol speel benzine stations waar een winkel aan is, moet ook betaald worden

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 juni 2007 12:58 AM
  [ # 7 ]

hmm,, vreemd,, ben geen HDi kenner, maar een diesel die niet start vanwege een defecte turbo?
sorry maar dat mag even aan me uitgelegd worden, want in mijn bescheiden Diesel HDi en turbo kennis, klopt daar geen z,,,k van.

de turbo is een apparaat wat de lucht in de motor perst.
hierdoor heb je meer vermogen.

een diesel al dan niet met kapotte turbo start in principe altijd .
enigste wat je merkt = dat je nagenoeg geen kracht meer hebt .
lees je hebt nog maar 30% van je normale vermoegen.

als ie niet meer start ,dan is er dus in mijn beleving wat aan de hand met je brandstof toevoer.
en bij HDi’s is dat bij definitie een kostbare zaak.
1000 + euro schade is geen uitzondering .....

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 30 juni 2007 12:29 AM
  [ # 8 ]

startprobleem is vermoedelijk ook niet gerelateerd met turbo probleem, heb daar van m’n garagist geen echt antwoord op gekregen.

Maar turbo is kapot gegaan tijdens een rit(plots geen kracht en motorrem meer) dit staat los van het startprobleem

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 juni 2007 01:13 AM
  [ # 9 ]
Archont schreef:

startprobleem is vermoedelijk ook niet gerelateerd met turbo probleem, heb daar van m’n garagist geen echt antwoord op gekregen.

Maar turbo is kapot gegaan tijdens een rit(plots geen kracht en motorrem meer) dit staat los van het startprobleem


klinkt mij in de oren als gevaarlijk vaarwater.

ik doe even wat ruimdenkende opmerkingen.

>eerst word de turbo vervangen, a 1000 euro+ .
>en DAN pas gaan we kijken naar het startprobleem.
>vervolgens gaan we uitlezen en dingen vervangen die lekker duur zijn.
>20 uur verder en een aardig gat in de beurs is de auto gemaakt.

ik persoonlijk zou nu eerst duidelijkheid willen omtrent het startprobleem, en de te verwachten kosten voor reparatie.
daarna zou ik dan pas beslissen of ik de turbo wel dan niet zou laten repareren en de rest.
mischien zou in dit rekensommetje nm een nieuwe auto een betere optie zijn.

maar dat is natuurlijk eigen keuze en afhankelijk van het financiele plaatje rond deze auto.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 04 juli 2007 02:21 AM
  [ # 10 ]

Niet sterten na een een aantal korte riten heb ik ook een keer gehad, uitstappen afsluiten, weer openen en hij starte weer, de startonderbreker was in de war.

Het voorgloeilampje zie ik alleen maar branden in de winter bij buitentemperaturen onder 5 graden.

Ruitensproeier achter moet waarschinlijk doorgeprikt worden

Pieter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook