2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
Gepost: 06 juli 2007 07:51 PM
  [ # 16 ]

Mooie bak. Zou voor m’n eigen Xsara ook wel zo’n 2003 voorbumper willen hebben! Oogt gewoon stukken beter!

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2007 12:14 AM
  [ # 17 ]
R&DY; schreef:
Mastenhose schreef:

Mooie bak. Zou voor m’n eigen Xsara ook wel zo’n 2003 voorbumper willen hebben! Oogt gewoon stukken beter!

ben je niet de enige….

Dat wou ik vroeger ook…

Maar ben er eigenlijk beetje van terug gekomen, vind de lijn wat mooier met een type 2 bumper Wink
Dus ben voorlopig tevreden met mijn type 2 Cool
type 3 om het zo maar te noemen heeft ook teveel chroom op plaatsen waar ik het niet super vind Wink

Profiel  

Gepost: 07 juli 2007 12:35 AM
  [ # 18 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat wou ik vroeger ook…

Maar ben er eigenlijk beetje van terug gekomen, vind de lijn wat mooier met een type 2 bumper Wink
Dus ben voorlopig tevreden met mijn type 2 Cool
type 3 om het zo maar te noemen heeft ook teveel chroom op plaatsen waar ik het niet super vind Wink

Het zou voor mij ook pas één van de laatste stappen in aanpassingen zijn. Er staan voorlopig nog genoeg andere plannen op stapel, maar eerst op vakantie, daarna zie ik wel weer verder!  Very Happy

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7869

Gepost: 07 juli 2007 01:15 AM
  [ # 19 ]

Hij rijdt heerlijk!

Toen ik thuis aangekomen de kofferbak inspecteerde nog een leuke verrassing trouwens, een originele Clarion 6 cd wisselaar Cool Ik denk niet dat ie nu wél mag blijven hoor, maar eerst de speakers verwisselen met de JBL composet om te kijken hoe dat klinkt.

Al met al ben ik echt in mijn nopjes. Koppel als een wild beest! Op de snelweg minder motorgeluid dan ik gewend ben, dus banden- en windgeluid is wat naar de voorgrond gekomen. Cruise rijdt heerlijk. Zelfs bij 130 wegaccelereren gaat alsof je een duw in de rug krijgt, maar niet teveel op de verbruiksmeter letten dan Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 07 juli 2007 02:21 AM
  [ # 20 ]
DigiDaan schreef:

Hij rijdt heerlijk!

Toen ik thuis aangekomen de kofferbak inspecteerde nog een leuke verrassing trouwens, een originele Clarion 6 cd wisselaar Cool Ik denk niet dat ie nu wél mag blijven hoor, maar eerst de speakers verwisselen met de JBL composet om te kijken hoe dat klinkt.

Al met al ben ik echt in mijn nopjes. Koppel als een wild beest! Op de snelweg minder motorgeluid dan ik gewend ben, dus banden- en windgeluid is wat naar de voorgrond gekomen. Cruise rijdt heerlijk. Zelfs bij 130 wegaccelereren gaat alsof je een duw in de rug krijgt, maar niet teveel op de verbruiksmeter letten dan Rolling Eyes

Je maakt me zeeeeer nieuwsgierig.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 juli 2007 01:59 AM
  [ # 21 ]

De verassingen blijven zich ophopen. De schakelaar van de achterklep werkt niet, maar via de afstandsbediening klikt hij nog steeds open. Het contact van de schakelaar lijkt goed, dus moet de storing ergens anders zitten.

Leuke verassing waren de speakers in de voordeur en dashboard.. dit is een Cambrino composet (http://www.cdtaudio.com/car_audio.htm), een merk waar ik nog nooit van gehoord heb, maar wat door een professioneel inbouwstation ingebouwd moet zijn.. De tweaters doen het echter niet op dit moment.

Ook zit er dan geen telefoonmount in, in het dash zit nog een complete telefoon-mute install verstopt..

Verder heb ik de CD-speler uit elkaar getrokken, maar die werkt dus niet meer en is ook niet meer aan de gang te krijgen..  Rolling Eyes

We blijven lekker bezig in ieder geval Laughing

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 08 juli 2007 03:11 PM
  [ # 22 ]
Profiel  

Gepost: 08 juli 2007 03:35 PM
  [ # 23 ]

Ik zou maar even bij de dealer langsgaan waar je de Xsara gekocht hebt. Gewoon even voorleggen, want het hoort gewoon te werken.
De audio en dergelijke is nog tot daar aan toe, maar het slot van je kofferbak moet het gewoon doen!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 08 juli 2007 03:37 PM
  [ # 24 ]
Mastenhose schreef:

Ik zou maar even bij de dealer langsgaan waar je de Xsara gekocht hebt. Gewoon even voorleggen, want het hoort gewoon te werken.
De audio en dergelijke is nog tot daar aan toe, maar het slot van je kofferbak moet het gewoon doen!

als die bij een dealer is gekocht Wink
bij andere bedrijven krijg je vaak alleen garantie op motor en bak Wink

dat ligt er net even aan wat er afgesproken is dus

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 08 juli 2007 03:55 PM
  [ # 25 ]

ik heb hem gisteren met eigen ogen mogen aanschouwen,, sjieke tuut, en ook het kleurtje is elegant.
iets minder dominant aanwezig in je ogen dan je vorige auto.

het stukje HDi tja,,, je kent mn bedenkingen erover, maar is idd wel leuk speelgoed om mee te sjezen….erg relaxt tuffen, of als een beer los gaan.

mvgr wupke:die je de foto’s van Davids camera van de week zal mailen.. Wink

Profiel  

Gepost: 08 juli 2007 03:56 PM
  [ # 26 ]

M’n zwager heeft met zijn Xsara ook al last sinds dat hij ‘m heeft. Af en toe doet ie ‘t, en soms heeft ie zo vaak op het knopje gedrukt dat ie helemaal niet meer opengaat.
Bij thuiskomst doet ie ‘t dan altijd weer…
Hij heeft er echter nooit naar laten kijken, dus ik weet ook niet waar ‘t in zou moeten zitten.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2511

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Gepost: 08 juli 2007 04:02 PM
  [ # 27 ]

Fotootjes die ik gister nog gemaakt heb. Mooie auto, interessant kleurtje, geef het een beetje zon en het ziet er heel anders uit Wink

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 08 juli 2007 04:55 PM
  [ # 28 ]

heb je de afdekkap van de HDI afgehaald? Zo open en bloot hoort het er toch niet uit te zien??

Verder strak bakkie, maar dat had iik geloof ik al gezegd Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 08 juli 2007 05:41 PM
  [ # 29 ]
eviltwin schreef:

heb je de afdekkap van de HDI afgehaald? Zo open en bloot hoort het er toch niet uit te zien??

Kapje lag er inderdaad even af voor de gelegenheid. Is normaal erg strak afgewerkt. Er zit zelfs geluidsisolerend materiaal onder dat afdekgeval Cool .

De auto heb ik in principe zonder garantie gekocht, maar mocht er iets mis gaan kan ik altijd terug naar de verkoper en komen we er samen wel uit. Wat de CD speler betreft, ik wist al dat die niet werkte en de verkoper heeft beloofd een paneeltje voor mijn Pioneer aftermarket te betalen zodat ik die erin kan zetten. Toch ga ik eerst eens onderzoeken of er wellicht een moderner radio (RD4?) in kan. Vind ik mooier dan een aftermarket.

De composet werkt overigens prima sinds ik de telefoon-mute weer heb doorgelust op de radio. Strak geluid, maar ik moet wel wat doen aan het trillen van de deurpanelen. Ik zal ze er eens afhalen, kan ik wellicht meteen wat geluidsdempend materiaal inplakken. Volgens mij zijn het de speakerroosters die trillen.

Genoeg om me een zondagmiddag zoet te houden in ieder geval Very Happy

Wat me verder opgevallen is: de snelheidsmeter is op de kilometer nauwkeurig. De cruise control werkt in tegenstelling tot vw’s, aldi’s etc ook boven de 170 kilometer per uur. Met 120 kilometer per uur loopt ie 6,9 liter op 100 km. Het licht van de H7/H1 units en H3 mistlampen is subliem vergeleken met de H4 units en H1 mistlampen op de vorige auto. Qua toeren loopt hij erg rustig. 120 in vijfde verzet is 2600 toeren, 140 is 3000 toeren. Zal binnenkort ook eens de dB-meter erbij nemen.

We pielen verder zeg ik maar Laughing

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 09 juli 2007 02:31 PM
  [ # 30 ]

Afspraakje gemaakt voor een check-up aanstaande donderdag bij dealer van Boxmeer in Sint Oedenrode. Op aandringen van Wupke afgelopen zaterdag worden de dieselfilters vervangen en voor zover mogelijk alles op/rond het brandstofsysteem nagelopen. Zeker gezien de problemen van Andre (zandvoorta) met zijn picasso lijkt het me beter te voorkomen dan te genezen. Ook mag het beest even aan de Lexia om te kijken of alles draait naar behoren en er geen foutjes uit het verleden zijn opgeslagen. Het zou ook fijn zijn als ik de achterklep kan openen zonder per sé de sleutel te moeten gebruiken (en dus de motor af te moeten zetten en de sleutel uit het contactslot te halen).

Binnenkort meer Cool

Profiel  

2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook