Een tijdje terug heb ik besloten om een CX ambulance te kopen als bedrijfswagen. Nu heb ik er 1tje gevonden die ik naar alle waarschijnlijkheid over 2 weken ga ophalen, maar daarvoor moet ik wel meer dan 1000km afleggen en dus ook weer terug.
Ik weet dat de koppeling z’n beste tijd heeft gehad en binnenkort vervangen moet worden. Verder heeft de wagen nu een half jaar stilgestaan en net zo lang geen keuring meer. De wagen is echter naar zeggen in prima rijdende staat weggezet en zou -werderom- naar zeggen die dikke 1000km op eigen kracht moeten kunnen rijden.
Het gaat om een ongeblazen 2500 diesel.
Kunnen jullie mij helpen om een lijstje samen te stellen met onderdelen en materialen die ik het beste mee kan nemen om mijn kans te vergroten om met die kar tot mijn voordeur te komen?
Onderdelen/materialen-lijst:
-complete gereedschapskist
-assteunen
-wat hd-leidingen van verschillende lengtes met knelkoppelingen
-slangenklemmen verschillende groottes
-slangen in verschillende lengtes en groottes
-hoogteregelaar
-HD-pomp
-LHM
-motorolie
-koelvloeistof
-uitlaatreparatiesetje
-gaffertape
-tieraps
-lasinverter
-......
Animal triste post coitum

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
zitten er in je gereedschapkist ook startkabels? multimeter? kabelschoentjes? en dergelijken?
en bij die assteunen een krik en altijd handig een paar stukkies hout?
ze staat dan zeker bij mij in de buurt?? of helemaal de andere kant op?
Kijk, daar heb ik wat aan!
-assteunen
-hoogteregelaar
-HD-pomp
-LHM
-motorolie
-koelvloeistof
-uitlaatreparatiesetje
-gaffertape
-tieraps
-lasinverter
-startkabels
-multimeter
-kabelschoentjes
-enkele meters kabel
-lampensetje
-krik
-stukkies hout
-metertje brandstofslang
Een volle acccu is ook wel prettig,anders moet je iedere keer overstarten.
Weet je zeker dat de banden oke zijn,voor als je onderweg een hoosbui krijgt.
Ik zou ook een nieuw ruitenwisserblad meenemen,en een setje reservelampen.
Een setje v snaren,moeten waarschijnlijk toch vervangen worden.
Een reserve dynamo.
Voor de rest heb je alles wel op een rijtje.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
termostaat en temp sensor? je wilt wel dat je fans draaien als het nodig is, alhoewel je de fans ook kunt doorverbinden naar de accu.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Lastig: datgene wat kapot gaat heb je meestal niet bij. Maar goed, wat generiek spul om elektrische problemen op te lossen (draad, isolatietape, kroonsteentjes), ijzerdraad, tie-wraps (stevige grote en kleinere) ducktape. Vloeibare pakking, wat slangen in verschillende maten (een oude bak met slangen van vorige sloopacties zoals ik thuis heb staan zou ideaal zijn). Slangklemmen. Wat leidingen om hydraulische noodreperaties te doen. Verder nog wat dieselleiding,
Voor de rest is het toch een kwestie van geluk en gaan met die banaan. Ik begrijp dat je met 2 personen plus een auto erheen gaat en dan met 2 auto’s terug?
mpostma schreef:Ik begrijp dat je met 2 personen plus een auto erheen gaat en dan met 2 auto’s terug?
Klopt, we gaan met de XM heen, dus dat bouwt nog een beetje extra zekerheid in. Daarnaast heb ik net met garagemarien afgesproken om daar op de terugweg ff langs te wippen, zodat ik een goede overall check kan doen.
-assteunen
-hoogteregelaar
-HD-pomp
-LHM
-motorolie
-koelvloeistof
-uitlaatreparatiesetje
-gaffertape
-tieraps
-lasinverter
-startkabels
-multimeter
-kabelschoentjes
-enkele meters kabel
-lampensetje
-krik
-stukkies hout
-metertje brandstofslang
-isolatietape
-ijzerdraad
-vloeibare pakking
-geluk
-reservewiel
-V-snaren
-dynamo
Mooie onderneming. Succes ermee.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Allereerst wil ik zeggen dat ik het een bijzonder leuk plan vind, ik ben erg benieuwd!
Het enige waar ik op kan komen zijn een setje zekeringen.
Succes!!! (enneh.. er komt toch wel een fotoverslag hé?)
patje74 schreef:Allereerst wil ik zeggen dat ik het een bijzonder leuk plan vind, ik ben erg benieuwd!
Het enige waar ik op kan komen zijn een setje zekeringen.
Succes!!! (enneh.. er komt toch wel een fotoverslag hé?)
Ja, ik heb er ook zin in! Het enige wat ik me een beetje afvraag is, in hoeverre de XM straks nog van nut is. Maargoed dat zal zich wel uitwijzen na verloop van tijd, anders moet er maar een benzine-versie voor in de plaats.
-assteunen
-hoogteregelaar
-HD-pomp
-LHM
-motorolie
-koelvloeistof
-uitlaatreparatiesetje
-gaffertape
-tieraps
-lasinverter
-startkabels
-multimeter
-kabelschoentjes
-enkele meters kabel
-lampensetje
-krik
-stukkies hout
-metertje brandstofslang
-isolatietape
-ijzerdraad
-vloeibare pakking
-geluk
-reservewiel
-V-snaren
-dynamo
-zekeringen
Serge schreef:
-hoogteregelaar
-HD-pomp
Het nut van deze ontgaan me eigenlijk een beetje. De kans dat ze kapot gaan is erg klein en als bijv de hoogteregelaar ie al wat wrak werkt kom je er wel mee thuis. Nja, als je het hebt liggen kan het geen kwaad ze mee te nemen, maar ik zou er niet actief naar op zoek gaan.
Grootste gevaar blijft mijns inziens:
-lekkages van vloeistoffen (diesel,lhm,kvs,olie)
-uitvallen van de stroomvoorziening (je kan het een hele tijd uitzingen met een brakke accu: evt. zelfs onwisselen met de xm dat die hem weer kan opladen). Een kapotte startmotor kun je nog oplossen met aanslepen.
Neem evt. een universeel brandstoffilter mee als bypass mocht het dieselfilter problemen geven (valse lucht, verstopt).
Meja, met mijn GS ophalen indertijd had ik ook de nodige zaken mee, maar het enige dat echt nodig was onderweg was na 100 km rijden een flinke plens olie erin gooien (uit het tankje dat in de motorruimte zit bevestigd: dus ik had niet eens olie hoeven mee te nemen) en daarna was het olieniveau ook weer stabiel.
Het blijft toch een gok, dus vergeet ook vooral niet om de verzekering rond te hebben, een geldige controle technique en IRK. Die CT met name om je IRK zin te laten hebben.
Leuk, zo’n CX Ambulance!
Missch een passend extra reservewiel meenemen en evtl opblaaspomp?
Uit ervaring (...) weet ik dat de Fransen de toeristen “hun broek afdoen” bij dat soort van problemen…
Succes ermee!
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
mpostma schreef:Serge schreef:
-hoogteregelaar
-HD-pompHet nut van deze ontgaan me eigenlijk een beetje. De kans dat ze kapot gaan is erg klein en als bijv de hoogteregelaar ie al wat wrak werkt kom je er wel mee thuis. Nja, als je het hebt liggen kan het geen kwaad ze mee te nemen, maar ik zou er niet actief naar op zoek gaan.
Grootste gevaar blijft mijns inziens:
-lekkages van vloeistoffen (diesel,lhm,kvs,olie)
-uitvallen van de stroomvoorziening (je kan het een hele tijd uitzingen met een brakke accu: evt. zelfs onwisselen met de xm dat die hem weer kan opladen). Een kapotte startmotor kun je nog oplossen met aanslepen.Neem evt. een universeel brandstoffilter mee als bypass mocht het dieselfilter problemen geven (valse lucht, verstopt).
Meja, met mijn GS ophalen indertijd had ik ook de nodige zaken mee, maar het enige dat echt nodig was onderweg was na 100 km rijden een flinke plens olie erin gooien (uit het tankje dat in de motorruimte zit bevestigd: dus ik had niet eens olie hoeven mee te nemen) en daarna was het olieniveau ook weer stabiel.
Het blijft toch een gok, dus vergeet ook vooral niet om de verzekering rond te hebben, een geldige controle technique en IRK. Die CT met name om je IRK zin te laten hebben.
Die hoogteregelaar is idd misschien niet zo nodig, maar bij de pomp is het meer de gedachte dat als ie wel kapot is, je hoedanook niet thuis komt. Aangezien ik er 1 heb liggen en dat nauwelijks plaats in beslag neemt….
Wat de verzekering betreft kan ik via mijn maatschappij gewoon op chassisnr verzekeren en het heeft bij hun geen gevolgen voor het feit dat ik in principe illegaal rondrij. Aan een irk heb je in dit geval niks, want je moet een wagen op buitenlands kenteken minsten 3 maanden in bezit hebben (aan kunnen tonen met aankoopbewijs) om geholpen te worden.
-assteunen
-HD-pomp
-LHM
-motorolie
-koelvloeistof
-uitlaatreparatiesetje
-gaffertape
-tieraps
-lasinverter
-startkabels
-multimeter
-kabelschoentjes
-enkele meters kabel
-lampensetje
-krik
-stukkies hout
-metertje brandstofslang
-isolatietape
-ijzerdraad
-vloeibare pakking
-geluk
-reservewiel
-V-snaren
-dynamo
-zekeringen
-brandstoffilter
ambulance
gefeliciteerd!! Leuk man, ik heb er zelf ook net een gekocht. Staat nog niet op grijs kenteken maar als ik terug ben van vakantie staat hij klaar.
Heb je ook foto’s? Kan ik hier ergens ook foto’s plaatsen?
gr.
Harry Martens
http://www.ds-vitesse.com