Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Soms, heel soms zie ik op internet of evenement een oranje CX 2400 GTI.
Dit schijnt een originele kleur te zijn, maar waarschijnlijk ook in beperkte oplage?
Ik zie ze namelijk heel weinig, maar ik vind de kleur erg goed staan.
Weet iemand meer over deze oranje CX’xen?

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het is een reguliere kleur, maar slechts een jaar geleverd, bij totaal gebrek aan belangstelling. Bijna niemand wilde zo’n schreeuwerige tint op een nette zakensedan. Er zijn mij vier overlevende CX’en bekend in Mandarine. Drie in Nederland (waarvan een origineel NL) en een in Duitsland.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Ja, en er staat er nu een op MP (oldtimers)waarvan de kleur erg op Mandarine lijkt, moet wel het één en ander aan gebeuren..

- Saxo 1.6i SX automaat
Bedankt voor de informatie!
Ik had al zo’n vermoeden dat het zeldzame gevallen zijn.
yke schreef:Ja, en er staat er nu een op MP (oldtimers)waarvan de kleur erg op Mandarine lijkt, moet wel het één en ander aan gebeuren..
Persoonlijk vind ik Mandarine een erg mooie kleur voor een CX.
In Breda rijdt een origineel Nederlandse CX in die kleur (zie onderstaande foto). Betekent dat dat echt de enige originele is?
PS: Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto. Ik heb ‘m heel vaak zien rijden in Breda, maar nooit een foto van kunnen maken. Toen ik ‘m dan eindelijk zag staan, was het donker en regende het…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De Cx die te koop staat heeft twee verschillende voorstoelen
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
markV624 schreef:De Cx die te koop staat heeft twee verschillende voorstoele…..
..... en is zeker geen Mandarine, maar rood.
Ami 8 Club (1970)
bouwjaar komt zo ie zo niet overeen want die oranje kleur is er van 77 tot 78 geweest
opzicht wel een mooie kleur maar erg opvalend en zeldzaam daardoor
bij de cx zijn er meerdere kleuren geweest die weer snel wegwaren omdat ze niet verkochten helaas

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
@XBXG, die oranje in Breda is inderdaad de enige origineel Nederlandse, voor zover mij bekend.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
kwa kleur; als je op de website kijkt van het bedrijf dan lijkt het toch redelijk oranje dacht ik, maar mischien is mandarine nog wat opvallender, kweenie. Die voorstoel was volgens de dealer “een speciale voorstoel"en de andere was er ook nog bij.. die zal dan wel in flarden zijn…Ik vindt het in ieder geval een gewéldige kleur-mandarine- en zou er wat voor geven om een goeie te hebben!
@bouwjaar, was het niet zo dat model 79 al halverwege 78 uitkwam? in dat geval zou jaargang 79 al uitgerust zijn met de hebbelijkheden van 1980, en is er helemaal geen sprake meer van mandarine, maar je ziet wel vaker van die dingen die niet helmaal kloppen..bovendien, misschien heeft de vorige eigenaar gewoon een ander kleurtje erop gezet
Op citro- mobile is er elk jaar wel een, die heeft zelfs de stoelen in een grijs oranje patroontje, fantastisch..
groet
Yke

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Yke, je bedoelt deze van CCCN clublid Richard de Kruijf±
Tis idd een prachtige kleur. Die auto bij Jan Wijdeven is echter geen oranje, maar lichtrood+ weet niet of dat een orginele kleur is. Zoals je kunt zien, is de stoel een ASS of dergelijk merk, wordt wel vaker gedaan vanwege de betere zit.
Heb nog meer foto´s van de auto van Richard voor de liefhebbers…
yke schreef:kwa kleur; als je op de website kijkt van het bedrijf dan lijkt het toch redelijk oranje dacht ik, maar mischien is mandarine nog wat opvallender, kweenie. Die voorstoel was volgens de dealer “een speciale voorstoel"en de andere was er ook nog bij.. die zal dan wel in flarden zijn…Ik vindt het in ieder geval een gewéldige kleur-mandarine- en zou er wat voor geven om een goeie te hebben!
@bouwjaar, was het niet zo dat model 79 al halverwege 78 uitkwam? in dat geval zou jaargang 79 al uitgerust zijn met de hebbelijkheden van 1980, en is er helemaal geen sprake meer van mandarine, maar je ziet wel vaker van die dingen die niet helmaal kloppen..bovendien, misschien heeft de vorige eigenaar gewoon een ander kleurtje erop gezet
Op citro- mobile is er elk jaar wel een, die heeft zelfs de stoelen in een grijs oranje patroontje, fantastisch..
groetYke
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- Saxo 1.6i SX automaat
ernst23 schreef:
Heb nog meer foto´s van de auto van Richard voor de liefhebbers…
Graag!!
Heb de cx van Richard ook op Citromobile gezien, maarja dat is niet de beste plek om een mooie foto repo te maken.

Totaal aantal Berichten: 15729
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Cool dat die CX in Breda nog altijd in bedrijf is. Vond hem in de periode dat ik daar woonde (‘90 tot ‘94) al zo’n geweldige combinatie (mijn moeder had een eend van ‘74 in een kleur die daar verdacht veel op leek, is dat idd. dezelfde kleur?)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
is dat dan die auto van niels nollen? heeft-ie die nog dan? of is deze van iemand anders? ik kende maar ééntje in breda en die was van niels.
graddus schreef:Cool dat die CX in Breda nog altijd in bedrijf is. Vond hem in de periode dat ik daar woonde (‘90 tot ‘94) al zo’n geweldige combinatie (mijn moeder had een eend van ‘74 in een kleur die daar verdacht veel op leek, is dat idd. dezelfde kleur?)
De 2CV en Dyane zijn geleverd met een kleur die er bijzonder veel op lijkt: Orange Ténéré.
Overigens had je nog net iets langer moeten blijven wonen in Breda, want in 1994 schafte de huidige eigenaar van de 67-TX-14 ‘m aan. Dat moet dus haast wel een liefhebber zijn, als ie ‘m al zo’n 13 jaar bezit.
Ami 8 Club (1970)

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ernst23 schreef:Yke, je bedoelt deze van CCCN clublid Richard de Kruijf±
Die zag ik op Citromobile, volgens mij zelfs oranje tinten in het interieur
Gelukkig zijn al deze auto’s in handen van liefhebbers