CV doet opeens niet meer (help)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 maart 2007 07:49 PM

De centrale vergrendeling van de GT doet opeens niet meer Confused

Vanmorgen deed hij het eerst nog wel en later ineens niet meer.
(bestuurderskant en bijrijderskant niet)

wat kan dit zijn???
- zekering is goed (vervangen)
- alle relais vervangen voor een andere en ook geen verschil

waar kan ik nogmeer zoeken?

of is zo; als 1 motor kaduuk is dat alles niet meer doet?

help me (is zo vervelend in de kofferbak komen )
Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 maart 2007 07:53 PM
  [ # 1 ]

Stekker van de CV-module onder de middenconsole eruit gevallen?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 05 maart 2007 08:01 PM
  [ # 2 ]

Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 maart 2007 08:05 PM
  [ # 3 ]
Harm schreef:

Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik

moet ik hem eerst vinden, heb ik al naar gezocht maar zit niet achter het bakje in de tunnel… of hoort die verder naar voren te zitten??

extra info:
Laatst viel het me al op dat als je opende van passagierskant dat bestuurderskant niet open ging….

Evelien gooide laatst de bestuurders deur dicht en toen gingen de deuren op slot

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 maart 2007 08:07 PM
  [ # 4 ]
McDean schreef:
Harm schreef:

moet ik hem eerst vinden, heb ik al naar gezocht maar zit niet achter het bakje in de tunnel… of hoort die verder naar voren te zitten??

extra info:
Laatst viel het me al op dat als je opende van passagierskant dat bestuurderskant niet open ging….

Evelien gooide laatst de bestuurders deur dicht en toen gingen de deuren op slot

Bij een type 1 BX zit ie ergens achter het dashboard, niet onder de bak tussen de voorstoelen.

Wat je aangeeft lijkt op een kabelbreuk-probleem.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 05 maart 2007 08:09 PM
  [ # 5 ]

dat van die twee kanten klopt, je kan de bijrijderkant openen en dan blijven de andere deuren dicht. andersom opent de bestuurderskant alle deuren

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 maart 2007 08:11 PM
  [ # 6 ]
hel1 schreef:

dat van die twee kanten klopt, je kan de bijrijderkant openen en dan blijven de andere deuren dicht. andersom opent de bestuurderskant alle deuren

bijrijderskant doet normaal ook alle deuren bij mijn GT Rolling Eyes

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 maart 2007 08:12 PM
  [ # 7 ]
karel schreef:
McDean schreef:
Harm schreef:

extra info:

Bij een type 1 BX zit ie ergens achter het dashboard, niet onder de bak tussen de voorstoelen.

eerder kabelbreuk in linkervoordeur maar dan zou ik verwachten dat met andere deur wel open zou moeten gaan Rolling Eyes

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 maart 2007 08:22 PM
  [ # 8 ]
McDean schreef:
karel schreef:
McDean schreef:
Harm schreef:

extra info:

eerder kabelbreuk in linkervoordeur maar dan zou ik verwachten dat met andere deur wel open zou moeten gaan Rolling Eyes

Ja, je geeft zelf meer dan 1 probleem in 1 vraag aan, dus allicht dat er wat verwarring is. Meja, goed verstaander…

Die kabelbreuk zou ik in 1e instantie willen laten opdraaien voor het fenomeen dat de deuren op slot gaan als je ze dichtgooit - dat hoort toch niet zo - of begrijp ik het verkeerd?

Als gevolg daarvan kan de CV-unit er nu uitgefikt zijn; als dat zo is dan zou ik toch maar eerst de bedrading van dat linker portier controleren; als daar een sluiting in zit dan rookt ie er allicht zo weer uit, mits bovenstaande verondestelling inderdaad is wat er gebeurde.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 maart 2007 08:56 PM
  [ # 9 ]
karel schreef:
McDean schreef:
karel schreef:
McDean schreef:
Harm schreef:

extra info:

Ja, je geeft zelf meer dan 1 probleem in 1 vraag aan, dus allicht dat er wat verwarring is. Meja, goed verstaander…

Die kabelbreuk zou ik in 1e instantie willen laten opdraaien voor het fenomeen dat de deuren op slot gaan als je ze dichtgooit - dat hoort toch niet zo - of begrijp ik het verkeerd?

Als gevolg daarvan kan de CV-unit er nu uitgefikt zijn; als dat zo is dan zou ik toch maar eerst de bedrading van dat linker portier controleren; als daar een sluiting in zit dan rookt ie er allicht zo weer uit, mits bovenstaande verondestelling inderdaad is wat er gebeurde.

klinkt logisch Cool

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 05 maart 2007 09:37 PM
  [ # 10 ]

Bij nader inzien lijkt ‘t me toch eerder karakter

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15875

- Ami 8 Club
Gepost: 05 maart 2007 09:40 PM
  [ # 11 ]

Om heel precies te zijn zit die module voor de cv bij een type 1 aan de rechterkant van de middenconsole, vlak achter de sigarettenaansteker.  Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 maart 2007 09:54 PM
  [ # 12 ]
XBXG schreef:

Om heel precies te zijn zit die module voor de cv bij een type 1 aan de rechterkant van de middenconsole, vlak achter de sigarettenaansteker.  Wink

heb hem net gevonden Laughing
(wat een zoekwerk zeg)

maar module is anders dan van type 2/3 dus heb nog niet kunnen testen Confused

btw geen draad breuken/ beschadegingen gezien Rolling Eyes
(mischien motortje die contact maakt)

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 maart 2007 12:17 AM
  [ # 13 ]

opgelost!!

andere module en hij deed weer Cool

Profiel  

Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2462

Gepost: 16 juli 2007 08:28 PM
  [ # 14 ]
XBXG schreef:

Voordat iemand, zoals ik gedaan heb, zijn halve wagen gaat slopen om de module van de centrale vergrendeling te vinden, deze tip: bij mijn Sport (dus een BX van het type 1) zit die module helemaal beneden vooraan, tegen het schutbord, precies in het midden van de auto (de auto in de breedte gezien). Oftewel: hij zit, verstopt onder het tapijt, tussen het schutbord en de onderste ventilatiebuis.
Als je probleem inderdaad in die module zit, let er dan op of de contacten, na het verwijderen van de oxydatie (mogelijk de oorzaak van de storing) nog voldoende ‘vlees’ hebben; in mijn geval was er zo weinig koper over dat hij het soms wel, soms niet doet. Ik ben dan ook op zoek naar een andere. Zit je in hetzelfde schuitje, bedenk dan dat latere modules een een andere aansluiting hebben.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 juli 2007 08:33 PM
  [ # 15 ]

latere modules dus van type 2/3 passen niet andere aansluiting.

ik heb een andere module van JDT gekocht Wink

en alles werkt dus weeer Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook