Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
De centrale vergrendeling van de GT doet opeens niet meer
Vanmorgen deed hij het eerst nog wel en later ineens niet meer.
(bestuurderskant en bijrijderskant niet)
wat kan dit zijn???
- zekering is goed (vervangen)
- alle relais vervangen voor een andere en ook geen verschil
waar kan ik nogmeer zoeken?
of is zo; als 1 motor kaduuk is dat alles niet meer doet?
help me (is zo vervelend in de kofferbak komen )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Stekker van de CV-module onder de middenconsole eruit gevallen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Harm schreef:Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik
moet ik hem eerst vinden, heb ik al naar gezocht maar zit niet achter het bakje in de tunnel… of hoort die verder naar voren te zitten??
extra info:
Laatst viel het me al op dat als je opende van passagierskant dat bestuurderskant niet open ging….
Evelien gooide laatst de bestuurders deur dicht en toen gingen de deuren op slot
McDean schreef:Harm schreef:Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik
moet ik hem eerst vinden, heb ik al naar gezocht maar zit niet achter het bakje in de tunnel… of hoort die verder naar voren te zitten??
extra info:
Laatst viel het me al op dat als je opende van passagierskant dat bestuurderskant niet open ging….Evelien gooide laatst de bestuurders deur dicht en toen gingen de deuren op slot
Bij een type 1 BX zit ie ergens achter het dashboard, niet onder de bak tussen de voorstoelen.
Wat je aangeeft lijkt op een kabelbreuk-probleem.
Ich bin ein Breaker
dat van die twee kanten klopt, je kan de bijrijderkant openen en dan blijven de andere deuren dicht. andersom opent de bestuurderskant alle deuren
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

- BX Sport MK2
- AX GT chic
hel1 schreef:dat van die twee kanten klopt, je kan de bijrijderkant openen en dan blijven de andere deuren dicht. andersom opent de bestuurderskant alle deuren
bijrijderskant doet normaal ook alle deuren bij mijn GT

- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:Harm schreef:Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik
extra info:
Laatst viel het me al op dat als je opende van passagierskant dat bestuurderskant niet open ging….Evelien gooide laatst de bestuurders deur dicht en toen gingen de deuren op slot
Bij een type 1 BX zit ie ergens achter het dashboard, niet onder de bak tussen de voorstoelen.
eerder kabelbreuk in linkervoordeur maar dan zou ik verwachten dat met andere deur wel open zou moeten gaan
McDean schreef:karel schreef:McDean schreef:Harm schreef:Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik
extra info:
eerder kabelbreuk in linkervoordeur maar dan zou ik verwachten dat met andere deur wel open zou moeten gaan
Ja, je geeft zelf meer dan 1 probleem in 1 vraag aan, dus allicht dat er wat verwarring is. Meja, goed verstaander…
Die kabelbreuk zou ik in 1e instantie willen laten opdraaien voor het fenomeen dat de deuren op slot gaan als je ze dichtgooit - dat hoort toch niet zo - of begrijp ik het verkeerd?
Als gevolg daarvan kan de CV-unit er nu uitgefikt zijn; als dat zo is dan zou ik toch maar eerst de bedrading van dat linker portier controleren; als daar een sluiting in zit dan rookt ie er allicht zo weer uit, mits bovenstaande verondestelling inderdaad is wat er gebeurde.
Ich bin ein Breaker

- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:karel schreef:McDean schreef:Harm schreef:Ja, probeer eens een andere module in de middentunnel tussen de voorstoelen… ik heb er nog 4 liggen geloof ik
extra info:
Ja, je geeft zelf meer dan 1 probleem in 1 vraag aan, dus allicht dat er wat verwarring is. Meja, goed verstaander…
Die kabelbreuk zou ik in 1e instantie willen laten opdraaien voor het fenomeen dat de deuren op slot gaan als je ze dichtgooit - dat hoort toch niet zo - of begrijp ik het verkeerd?
Als gevolg daarvan kan de CV-unit er nu uitgefikt zijn; als dat zo is dan zou ik toch maar eerst de bedrading van dat linker portier controleren; als daar een sluiting in zit dan rookt ie er allicht zo weer uit, mits bovenstaande verondestelling inderdaad is wat er gebeurde.
klinkt logisch
Bij nader inzien lijkt ‘t me toch eerder karakter
Om heel precies te zijn zit die module voor de cv bij een type 1 aan de rechterkant van de middenconsole, vlak achter de sigarettenaansteker.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

- BX Sport MK2
- AX GT chic
XBXG schreef:Om heel precies te zijn zit die module voor de cv bij een type 1 aan de rechterkant van de middenconsole, vlak achter de sigarettenaansteker.
heb hem net gevonden
(wat een zoekwerk zeg)
maar module is anders dan van type 2/3 dus heb nog niet kunnen testen
btw geen draad breuken/ beschadegingen gezien
(mischien motortje die contact maakt)

- BX Sport MK2
- AX GT chic
opgelost!!
andere module en hij deed weer
XBXG schreef:Om heel precies te zijn zit die module voor de cv bij een type 1 aan de rechterkant van de middenconsole, vlak achter de sigarettenaansteker.
Voordat iemand, zoals ik gedaan heb, zijn halve wagen gaat slopen om de module van de centrale vergrendeling te vinden, deze tip: bij mijn Sport (dus een BX van het type 1) zit die module helemaal beneden vooraan, tegen het schutbord, precies in het midden van de auto (de auto in de breedte gezien). Oftewel: hij zit, verstopt onder het tapijt, tussen het schutbord en de onderste ventilatiebuis.
Als je probleem inderdaad in die module zit, let er dan op of de contacten, na het verwijderen van de oxydatie (mogelijk de oorzaak van de storing) nog voldoende ‘vlees’ hebben; in mijn geval was er zo weinig koper over dat hij het soms wel, soms niet doet. Ik ben dan ook op zoek naar een andere. Zit je in hetzelfde schuitje, bedenk dan dat latere modules een een andere aansluiting hebben.

- BX Sport MK2
- AX GT chic
latere modules dus van type 2/3 passen niet andere aansluiting.
ik heb een andere module van JDT gekocht
en alles werkt dus weeer