ieksEmmu schreef:wat een getallen allemaal, ik wacht wel met rijden in mn V6 tot ie 25 jaar oud is…
![]()
Mooi trouwens dat alweer verkochte beige lederen interieur!
dr zit alleen hier en daar zon grauwe gebruiks zweem overheen, zou dat nog schoon te maken zijn of wordt dat schuren en opnieuw verven?
Bestuurders stoel is opzich oke, maar voor het mooie kun je het geloof ik wel spuiten? Maar ik denk niet dat je mooier beige type 1 vind.. einde van de week haal ik weer een zwarte set op.. wie weet (wel weer type 1 ..
)
Waar ik het ophaal is ook XM paradijs, even kijken of ik wat leuke dingen kan meenemen!
Beige leder is inmiddels verkocht, as weekend eens kijken of dat zwarte leer wat staat..
Ik denk dat zwart veel mooier is dan beige bij zilver. Zit er trouwens verschil in type 1 en type 2 leer (buiten de deurpanelen dan).
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ik denk dat zwart veel mooier is dan beige bij zilver. Zit er trouwens verschil in type 1 en type 2 leer (buiten de deurpanelen dan).
Groet, Arjan
De zitting van type 1 schijnt iets harder te zijn maar voorderest identiek, echter zit bij type 1 de bankverwarming schakelaar in de deurpanelen ipv middenconsole.
Zo, we zijn de 232 500 gepasseerd en op de schakelstang geen problemen gehad. Het beige leer is verkocht, vorige week zaterdag nog naar duitsland geweest en 1,5 uur in de file gestaan en ze bleef heel netjes op temperatuur. (kvs zo’n 83-86gr) Ondanks de file toch nog 1 op 15,9 gereden en doorgaans op de autobahn zo’n 150 aangehouden.
Op naar de 240 000!

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Lucas Unger schreef:Ongeveer Eur. 0,30/kilometer, 4000 kilometer per maand, kost je dus al gauw 1200 euro per maand. Moet kunnen hoor als je het wilt, maar bezint eer ge begint, want het kan erg verslavend zijn. Ik wil de V6 niet meer kwijt in ieder geval.
Groet,
L
Maakt ook geen bal uit of je V6 of Turbo CT rijdt. Beide rijden net zo (on-)zuinig. V6 automaat zit continu onder de 1 op 10, gewone V6 en TCT 1 op 10-11. Alleen een 2.0 16V kan zuiniger op benzine rijden, rond de 1 op 12 is dan haalbaar
Let wel, hoe vaker korte ritjes, hoe hoger het verbruik wordt, dus 200 keer 20 km is duurder rijden dan 40 keer 100km rijden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Op naar de 240 000
amateur
over 500 km zit ik op de 3 ton!

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Sissy,
ik op de 345000 wink
Pfff…, wat een bedragen worden hier genoemd…!
Ik rij sinds december een V6 Exclusive automaat van 1992 met inmiddels 326000 km op de klok. Ik denk dat ‘ie me tot nu toe 12 tankbeurten en een olieverversing heeft gekost…
(Ps. Ijs, zag ik je gister rijden in Drachten?)
Citroënloos
Zó, even wat stof van dit topic blazen!
Typisch, een bx is duurder in onderhoud dan xm…
Huidige KM stand: 235 000
Eeeh geen problemen gehad, fijne auto! Heb wel net nieuwe stadslichten erop gemonteerd en even orginele velours mattenset gekocht bij Citroen Dealer. Tevens is D-riem kit + waterpomp besteld á 146 euro.
Waarschijnlijk over 3 weken naar Frankrijk en dan er 4000 km bijzetten, dus volgende of week daarop d-riem + spanrollen + waterpomp + kvs + olie + filter vervangen.
Tevens heb ik voor nieuwe banden erom laten zetten, het zijn continental premium contact 2’s geworden. Een hele mond vol, ik hoor van vele dat conti’s veel lawaai maken maar ik merk niks itt de michelins die hiervoor erop zaten. Wel prettig is dat ze iets stijver zijn en dat merk je goed in bochten.
@XMine
Ik zie nu pas je bericht, ik ben vaak te vinden in drachten dus dat zou goed kunnen!
Harm schreef:Op naar de 240 000
amateur
![]()
over 500 km zit ik op de 3 ton!
ik over 1000 op de 4 ton…....
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Updaaaate… 10 000 km verder, actuele stand is 245 000
Vervangen in tussentijd
- D-riem
- Spanrol
- Looprol
- Waterpomp
- KVS
- Thermostaat
- Multiriem
- Vsnaar
- Olie + filter
- nieuwe dynamo
Totaal kosten plaatje dit keer zo’n 900 euro
He IJs, sinds wanneer heb je die C6 erbij?
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Ziet eruit als een beurtje. Is bij mij ook allemaal vervangen voordat ik ermee ging rijden. Maar goed van je dat je dat ding nog hebt, ipv een Mercedes.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
ghulst schreef:He IJs, sinds wanneer heb je die C6 erbij?
Die komt alleen op zondag uit de garage haha
CX-power schreef:Ziet eruit als een beurtje. Is bij mij ook allemaal vervangen voordat ik ermee ging rijden. Maar goed van je dat je dat ding nog hebt, ipv een Mercedes.
Die komt vanzelf maar wil tot die tijd wel een betrouwbare auto hebben. De verlichting van mijn buitentemperatuur/tijd werkt niet meer, is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Er lijkt een hoop los te moeten..???
Dan nog een kleine vraagje, de gril lijkt los te zitten en nu komt dit volgens XsaraCoupe(Marco) omdat er een laagje is weggesleten waardoor er ruimte op komt.. de schroeven zitten er aan beiden kanten nog in! Iemand een oplossing hiervoor?