














Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als al die dingen nou in topconditie worden gebracht kunnen jullie misschien nog eens een particuliere ziekenvervoerdienst opstarten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Serge schreef:Onderdelen/materialen-lijst:
-complete gereedschapskist
-assteunen
-wat hd-leidingen van verschillende lengtes met knelkoppelingen
-slangenklemmen verschillende groottes
-slangen in verschillende lengtes en groottes
-HD-pomp
-LHM
-motorolie
-koelvloeistof
-uitlaatreparatiesetje
-gaffertape
-tieraps
-lasinverter
-startkabels
-multimeter
-kabelschoentjes
-enkele meters kabel
-lampensetje
-krik
-stukkies hout
-metertje brandstofslang
-isolatietape
-ijzerdraad
-vloeibare pakking
-geluk
-reservewiel
-V-snaren
-dynamo
-zekeringen
-brandstoffilter
paraplu
En de werkplaatshandboeken zijn ook wel handig om mee te nemen. Straks maar eens ff gaan inpakken.
Animal triste post coitum
Ook gedacht aan een sleepkabel? Als je onderweg pech krijgt kan je hem toch al op een redelijke manier naar een veilige plek brengen.
Hou ons op de hoogte van het verloop!!!
We wachten vol ongeduld op foto’s!!! lol
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk!
..vergeet je geen reserveondedelen voor de XM mee te nemen















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ha, wat een vertrouwen!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
ik moet zeggen dat het een flinke waslijst is, maar ik zou daar zelf niet eens aan beginnen denk ik. Wat vloeistoffen en doeken zijn meestal wel voldoende, misschien wat tie-wraps.
Als zo´n ding al jaren goed rijdt gaat hij toch niet zomaar opeens kapot?
Komt heus wel goed hoor
Citroën D Special 1970
- Touw
- Schroefjes, moertjes en boutjes
- Ijzerdraad
- WD40
- Ducktape (of is dat wellicht hetzelfde als gaffertape?)
- Trechter om vloeistof ergens in te gieten
- Water + zeep + doekjes (gewoon om je vieze klauwen schoon te maken)
- Reserve brandstof (wellicht is je tank lek, je benzinemeter stuk of zuipt het gevaarte als een ketter)
- Krik (zeker als de hoogteregelaars wel eens brak kunnen zijn)
- Zaklamp(en)
- Magneetstengel (er zal maar iets in iets vallen waar je het voor geen goud wilt hebben)
- Reservewiel(en) met goede banden
- Spanband(en) voor als er iets groots van de CX pleurt
- Buis o.i.d. wat je om het uiteinde van een sleutel (ringsleutel, steeksleutel) kan zetten voor extra kracht. Sommige boutjes kunnen best wel vast zitten ...
- Tappenset en snijset om licht beschadigde moeren en bouten weer gangbaar te maken (is mij al eens van pas gekomen om een spatbord van Criezel weer vast te zetten na een lasklus!)
- Radio (1000km zonder radio wil je niet)
Schijt aan originaliteit.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
OscarTZDTurbo schreef:ik moet zeggen dat het een flinke waslijst is, maar ik zou daar zelf niet eens aan beginnen denk ik. Wat vloeistoffen en doeken zijn meestal wel voldoende, misschien wat tie-wraps.
Als zo´n ding al jaren goed rijdt gaat hij toch niet zomaar opeens kapot?
Komt heus wel goed hoor
Elke auto die stukgaat heeft het daarvoor jaren goed gedaan Bovendien heeft deze een half jaar stilgestaan.
Maarreuh.. succes. Mijn broertje heeft een paar jaar terug met een vriend van hem in Portugal een Porsche opgehaald. Van dat ding ging in the middle of nowhere in Spanje de waterpomp kapot, die hadden ze niet (ze hadden niets bij zich) en toen heeft het tripje 4 dagen langer geduurd terwijl ze in een of ander dorp zaten waar helemaal niets was
Eveneens ben ik tevens ook.
dat kan kloppen, maar ja een Porsche he. Dit is gewoon een CX, nou als je daarvoor in Frankrijk en Belgie niks kan krijgen ?
Citroën D Special 1970



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
volgens mij zouden ze al op de terugweg moeten zijn en hier langs komen, maar ik heb nog niemand gezien. toch gestrand ergens tussen C-F en St-M?






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
OscarTZDTurbo schreef:dat kan kloppen, maar ja een Porsche he. Dit is gewoon een CX, nou als je daarvoor in Frankrijk en Belgie niks kan krijgen ?
Jah, mijn verhaal was ook gewoon een anekdote. TS gaat een stuk beter voorbereid op reis.
Eveneens ben ik tevens ook.






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
@ St. Marien, laat ons ook even weten hoe het gegaan is, en of ze inderdaad gestrand waren, we wachten in spanning!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ze zijn gisterenavond aan komen rijden!
de ambuce zou eigenlijk nieuwe achterbollen willen hebben, maar die hadden we helaas niet op voorraad. onder de uk uitschroeven eigenlijk ook geen optie, want die staat inmiddels ook al weer twee jaar stil.
ze zijn dus maar hobbelend richting nederland vertrokken.
sorry, vergeten foto’s te maken. stom stom stom stom stom ops:
ops:
ops:
De Ambulance is veilig en wel thuis! Morgen komt het verhaal, maar nu kruip ik eerst eens lekker m’n mand in.
Animal triste post coitum