Hallo,
ik ben nieuw hier op het forum, en wellicht is er al veel over geschreven maar wie heeft ervaring met vilt plakken op de deurrubbers om het kraken van de deuren tegen te gaan.
Wellicht zijn er nog andere mogelijkheden om dit tegen te gaan :
Ter info het gaat om een Picasso 2004 1.8 exclusive
Al vast bedankt
Inspuiten met speciale siliconenspray lijkt mij makkelijker. Werkt ook prima tegen vastvriezen in de winter. Op de bus staat ook specifiek vermeldt dat dit helpt tegen krakende dashboarden, uitdrogen vd rubbers enz. Zo’n spuitbus kan je bij iedere automaterialenzaak kopen.
Vroem
krakende deuren
hoi,
Bij mij helpt siliconen spray niet, geluid blijft aanwezig. Ik smeer de rubbers in met vaseline en geluid is dan weg.
groet, Balou
Vragen of je dealer “krytox” heeft, dit komt uit de vliegtuigindustrie en werkt optimaal. Het is geen goedkoop spul maar kwalitatief zeer hoogstaand.
zoek eens onder “kraakgeluiden”

Totaal aantal Berichten: 27958
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
lees deze ook eens door
bij mij zijn de problemen vanzelf weggegaan met de deur
ach ja typisch Citroën
Retour naar de dealer, het is een bekend picasso probleem. Toevallig
is mijn ouweheer al 6 keer terug geweest en heeft hij voor de 6e keer
nieuwe rubbers. De laatste zijn goed en schijnbaar van een ander soort
rubber.
................ op naar je dealer

Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Beste chrisA. Ik zelf heb ook een keer een krakend portier gehad LV.zeer iritant bij het in en uit stappen.Maar dat kraken kan toch nooit je rubbers zijn? Bij mij was het het scharnier ingespoten met siliconen spray en opgelost. Ik ben dan ook benieuwd naar jouw oplossing.Laat het ons nog even weten.Suc6 Frans.
Jongens, waar haal ik dry lube van de fa. Kent? Mijn Xantia kraakt ook dat het een lieve lust is Vooral door die stugge vering.. zucht.

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
bon vivant schreef:Jongens, waar haal ik dry lube van de fa. Kent? Mijn Xantia kraakt ook dat het een lieve lust is
Vooral door die stugge vering.. zucht.
Sowieso kan iedere Citroen dealer het voor je bestellen,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
@Oldenhage:
Bedankt ! Sowieso wil ik jullie nog een keer naar het veergedrag van mijn Xantia laten kijken (off topic..) Kan ik gelijk die dry lupe meenemen.
vtscoupe schreef:Vragen of je dealer “krytox” heeft, dit komt uit de vliegtuigindustrie en werkt optimaal. Het is geen goedkoop spul maar kwalitatief zeer hoogstaand.
Ik heb ergens gewerkt waar ze kilo’s van dat spul weggooiden
Het is kwalitatief zeer hoogstaand, maar ook giftig

Totaal aantal Berichten: 69
- Xsara Picasso 1.8 16v
Het zijn denk ik niet je deurrubbers maar het rubber dat aan je dakgoot zit.Dit rubber goed insmeren met zuurvrije vaseline en je kent je auto niet meer terug….
Marcel
wat een ruimtelijk rustgevend gevoel geeft de picasso….
hallo dit lijk allemaal wel leuk en aardig, proberen de krakende geluiden weg te werken met een spuitbus “krytox” maar eigelijk is dit dus een lapmiddel in de zin dat citroen gewoon het probleem zou moeten
oplossen je mag toch verwachten dat je aankoop niet kraakt
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Gewoon ff smeren…..... heb ik ook al eens gedaan LV piepte en kraakte ook…..........
voor de genen die het nog niet weten:
OLIE EN VET DOEN WONDEREN
ALS JE HET NIET GEBRUIKT IS HET DONDEREN
suc6
eerst een saxo 1.1 538
.................................
nu een xsara 1.6 plaisier
...................................