Wie weet wat dit is ?
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 02 januari 2005 09:14 PM

Ik heb een donor cx gekocht met daarin een puntgaaf blokkie.

Het motortype is M23/658, maar aangiezien ik daar niets over in de boeken vind, vraag ik me af of er hier iemand iets over weet te vertellen.

Op het blok zitten ook een aantal leidingen die nog niet op andere cx’en heb gezien.

Oh ja het is een 2400i.e. Pallas van 1983 en komt van oorsprong uit zwitserland.

Ik heb op de foto de leidingen en slangen in rood gemerkt.

Wie O Wie kan mij er meer over vertellen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 02 januari 2005 09:24 PM
  [ # 1 ]

Ziet er uit als uitlaat gas recycling zoals ik meen op bv bx tu blokjes.
Lijkt nl of het vanaf het uitlaat spruitstuk komt en naar het luchtfilter gaat.
Is een beetje moeilijk te zien op deze foto.
Hou in ieder geval het topic in de gaten of iemand met zekerheid komt.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 januari 2005 09:43 PM
  [ # 2 ]

Lijkt mij ook i.d.d. een uitlaat gas recyclings systeem o.i.d.
Daar heb ik al eens meer over gelezen en ik meende te herinneren dat Nederlandse CX dat niet of in mindere mate hebben..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 03 januari 2005 12:00 AM
  [ # 3 ]

de slang komt idd van het filterhuis af en de leidingen lopen naar het uitlaatspruitstuk voor zover ik kan zien, de auto heeft schade en daardoor zit de radiator tegen t blok, kan er dus niet meer tussendoor kijken.

Ik dacht ook aan iets van het ‘zuiveren’ van de uitlaatgassen door verse lucht erbij te laten ivm emissie-eisen, maar of dat in 83 in zwitseland aan de orde was ?????

Er zit in iedere leiding een klepje dat de lucht alleen doorlaat in de richting van de uitlaat en dus is het geen uitlaatgas wat naar het luchtfilter gaat.

Dit kan ook niet omdat naar mijn idee de rubberen slang dit niet zo heel tof gaat vinden, uitlaatgas schijnt vrij heet te zijn Rolling Eyes .

Het is jammer dat ik niets kan vinden over het type M23/658, heb het hele net af gegoogled maar nix noppes nada .

Zal van de week eerst eens het front uit elkaar trekken met de chevy, zodat ik het eens goed kan bekijken, het is de bedoeling dat deze motor in m’n andere cx komt.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 03 januari 2005 12:41 AM
  [ # 4 ]

Hoe weet je zeker dat het een klepje is wat de gassen alleen naar de uitlaat doorlaat ?
Geprobeert?
(zou best kunnen hoor)
Maar kan me niet voorstellen dat er verse gassen naar de uitlaat gaan zonder verbrand te zijn.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 03 januari 2005 12:59 AM
  [ # 5 ]

ik heb het idd even geprobeerd, slang eraf en blazen——->laat lucht door.
bij zuigen slaat t kleppie dicht.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2005 01:11 AM
  [ # 6 ]

de latere ds injections vanaf eind 74’ hebben ook een dergelijks ysteem
bij de xm’s spreekt men dan van de EGR-klep

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2005 11:27 AM
  [ # 7 ]

Het is een lucht systeem om de emissie eisen te halen in landen als zwitserland en de VS. Je blaast lucht mee in het uitlaat spruit stuk en dan is aan het eind van de pijp de emissie lager…....

Ik bedenk et niet…. Vaak rotten die pijpjes eraf en gaat je spruitstuk lekken. Verwijderen en gaten dicht lassen of afdoppen.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 03 januari 2005 07:44 PM
  [ # 8 ]

Dat is precies wat ik zelf al dacht dat t is.

het ziet er nog uit als nieuw, dus laat ik het maar zitten.

Ook heb ik een extra temperatuur zender gevonden, die in het dekseltje zit boven het distributiedeksel op de kop .

Waar kan die voor dienen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2005 08:01 PM
  [ # 9 ]

Hey Phos, we missen elkaar steeds op MSN, maar ik weet het ook niet Smile.

Maar, op zich moet er ergens wel een motor-theoreticus te vinden zijn die jan vertelllen of het zin heeft om ‘t over te bouwen….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2005 11:28 AM
  [ # 10 ]

maak es een foto?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JHV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 22-01-2004

Gepost: 04 januari 2005 06:49 PM
  [ # 11 ]

http://www.koneks.com.tr/urun.asp?id=82&marka=CITROEN&ref=203750

Op deze site vind je info over je motor. Welliswaar heel erg summier, maar misschien is het een aanzet. Het gaat in elk geval om een 2400gti motor, geproduceert tussen 1977 en 1983.
Johan

ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 04 januari 2005 07:19 PM
  [ # 12 ]

dus inderdaad geen EGR maar zoals op de TU tjes en de bx 16 tri het PULS AIR systeem. laat schone lucht toe aan de uitlaatgassen.
beste wensen voor 2005 dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 04 januari 2005 07:32 PM
  [ # 13 ]
JHV schreef:

http://www.koneks.com.tr/urun.asp?id=82&marka=CITROEN&ref=203750

Op deze site vind je info over je motor. Welliswaar heel erg summier, maar misschien is het een aanzet. Het gaat in elk geval om een 2400gti motor, geproduceert tussen 1977 en 1983.
Johan[/quot

dat was ik zelf ook tegen gekomen na wat googlen, zal niet specifiek gti zijn, de auto waar het bij mij om gaat is een pallas i.e. van 83

iig bedankt voor de moeite

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 januari 2005 09:18 PM
  [ # 14 ]

heb de motor uit de oude auto en de hele boel eens goed bekeken.

het is inderdaad een systeem wat verse luchr bij de uitlaatgassen voegt om de emissie te verlagen.

aangeizen er ook eea aan electra bij hoort zit ik erover te denken om et te verwijderen en er evt m’n andere uitlaatspruitstuk op de zetten.

wie weet of dit zo maar kan ?

ben nog weing wijzer geworden over het blokl helaas…..... Crying or Very sad

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook