deuren open lampjes
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 21 november 2004 11:39 PM

Weet iemand waar de schakelaar zit van de lampjes die aangeven of er een deur niet goed gesloten is. Dit in verband met het niet branden van het lampje aan de bestuurderszijde van mijn bx sport. Volgens mij is het niet het deurcontact (binnenlampen gaan wel gewoon aan bij de bestuurder) of ergens bij het slot of heb ik het mis? Het lampje heb ik trouwens al vervangen en hij deed het nog niet…

Profiel  
 
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 22 november 2004 12:26 PM
  [ # 1 ]

Zit inderdaad bij je slot.
Je zou de plastic stijl tussen de deuren eens los moeten maken, waar ook je gordel langs glijdt.
Hier zit het contactje achter van de sensor

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 11 december 2004 12:58 PM
  [ # 2 ]

sluiting

dat zit daar helemaal niet…..
het kontactje zit in het slot(in de deur) dus niet waar de sleutel in gaat, maar dat wat om de slotvanger gaat (de sluiting)
dan moet de bekleding eraf, en het is volgens mij geen schakelaar die je kan vervangen je zit dan aan een andere sluiting.
groeten dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 11 december 2004 06:48 PM
  [ # 3 ]

bij mij doet de binnenverlichting helemaal raar.
als ik de motor nog heb lopen en doe de deur open dan gaat ie aan
zet ik de motor uit dan blijft ie aan
doe ik de deur op slot dan gaat ie uit.

doe ik echter eerst de motor uit en dan de deur open dan gaat ie niet aan.

wel vervelend aangezien ik elke keer in een pikdonkere auto stap Rolling Eyes
moet de bedrading sowieso maar eens een keer nakijken want dat ziet er echt niet lekker uit in mijn bx Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 11 december 2004 07:10 PM
  [ # 4 ]

dat zit daar helemaal niet…..
het kontactje zit in het slot(in de deur) dus niet waar de sleutel in gaat, maar dat wat om de slotvanger gaat (de sluiting)
dan moet de bekleding eraf, en het is volgens mij geen schakelaar die je kan vervangen je zit dan aan een andere sluiting.

Ik heb nog niet heel goed gekeken hoor maar inderdaad als het bij de gordel zou zitten zou je iets door het plaatwerk moeten zien komen. Bij het slot snap ik ook niet helemaal want ik heb het slot van een deur die het wel doet handmatig open en dicht gedaan (met de vinger in het slot) en toen ging het lampje ook niet branden Confused  Toch maar eens beter op zoek gaan

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 december 2004 07:39 PM
  [ # 5 ]

ik had dit ook ,alleen maakten de pennetjes die erin vallen waneer je de deur dicht doet geen contact deze heb ik vervangen en ze doen het weer !

Groet Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 december 2004 11:33 PM
  [ # 6 ]

was dat dan wel een slot met een schakelaar??
want niet alle types hebben er een natuurlijk.
dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 december 2004 12:43 AM
  [ # 7 ]
dennis van der ven schreef:

was dat dan wel een slot met een schakelaar??
want niet alle types hebben er een natuurlijk.
dennis

nee, ik bedoel het palletje dat met een schroefje vastzit aan de stijl waar zeg maar de scharnieren ook zitten, kijk uit dat het stekkertje daarachter er niet in valt !!

Groet Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 13 december 2004 03:37 PM
  [ # 8 ]

De schakelaar van het licht bedoel je? Deze doet het wel want de binnenverlichting gaat gewoon aan. Ik heb deze schakelaar inderdaad schoongemaakt en toen viel ook het stekkertje in de stijl Evil or Very Mad  Met een zelfgemaakt haakje heb ik hem eruit kunnen vissen. Als het deze schakelaar wel is heb ik het verkeerde lampje vervangen in het dashboard Surprisedops:
Wat ik dan nog niet snap is dat de binnenverlichting later aangaat als de rode deuren open lampjes in het dashboard terwijl het dezelfde schakelaar is…?

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 december 2004 08:17 PM
  [ # 9 ]
mvbbx schreef:

De schakelaar van het licht bedoel je? Deze doet het wel want de binnenverlichting gaat gewoon aan. Ik heb deze schakelaar inderdaad schoongemaakt en toen viel ook het stekkertje in de stijl Evil or Very Mad  Met een zelfgemaakt haakje heb ik hem eruit kunnen vissen. Als het deze schakelaar wel is heb ik het verkeerde lampje vervangen in het dashboard Surprisedops:
Wat ik dan nog niet snap is dat de binnenverlichting later aangaat als de rode deuren open lampjes in het dashboard terwijl het dezelfde schakelaar is…?

Ooh je bedoelt de deuren ( lampjes ) in het dashbord Exclamation  dan heb ik niks gezegd Surprisedops:  Surprisedops:  deze doen het namelijk wel bij mij en de binnenverlichtind deed het niet ! Surprisedops:

Groet Roy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 03 januari 2005 04:13 AM
  [ # 10 ]

xm’metje, jij had dus ook een probleem met de binnenverlichting.
Ik dus ook, dus losgeschroefd dat zwarte ding, en wat denk je dat meganisme in die stijl zit er niet meer aan vast, ik ben radeloos.
Het zit in die stijl, en ik kom er niet meer bij.
Ik begrijp uit jouw waarschuwing dat dit bij jou ook het geval was, weet jij een oplossing.
Een beetje licht in donkere dagen kan geen kwaad.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 15 januari 2005 09:37 PM
  [ # 11 ]

En is je draadje er al uit? Ik had nl hetzelfde en kreeg het er met geen mogelijkheid meer uit totdat… ik een stevig stuk ijzerdraad pakte en het uiteinde omkrulde. Je maakt dus een soort spiraaltje aan het uiteinde waarin het draadje valt. Binnen 5 minuten voor elkaar. Succes!
De schakelaar van de waarschuwing lampjes van de deuren zit inderdaad in het slot. Dit kun je voelen door door het slot met je vinger dicht te doen. Bij de eerste klik blijven de lampjes branden en bij de tweede klik gaan ze uit. Ik zal het slot er eens uit halen en schoonmaken misschien helpt dat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook