Slapen in de C15
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 25 december 2004 03:07 PM

Hallo,

heeft er iemand foto’s van ‘eigenbouw-slaapconstructies-voor 2 personen’ in een C15 ?
Foto’s van eigen voertuig of genomen op bijeenkomsten en zo ...
Zijn namelijk van plan om met onze nieuwe C15 in februari voor een 5-weekse trip naar Turkije te rijden Laughing

Thnx

Michel

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 30 december 2004 05:28 PM
  [ # 1 ]

Nou, zo te zien is er niemand met foto’s. Ik heb ze ook niet. Maar was er hier pas geleden niet iemand die zoiets voor elkaar had gekregen? Het moest een of andere constructie zijn geweest waarbij het voeteneind over de voorstoelen heen gaat, zodat je de volle lengte van de C15 kunt benutten. Ga je er alleen slaapplaatsen in bouwen, of maak je er een campertje van?

Enne, Turkije? Dan adviseer ik je om via Italie te rijden en daar de boot naar Griekenland, of direct door naar Turkije te nemen. Via voorm. Joegoslavie gaat ook wel, maar bereid je voor op een hoop bureaucratie, vooral in Servie!! Omrijden via Roemenie durf ik niets over te zeggen, er schijnen daar nogal eens overvallers actief te zijn. Hongarije moet op zich geen probleem zijn.
Hou ook in de gaten dat Citroen niet zo sterk vertegenwoordigd is in Turkije ivm onderdelenvoorziening, er wordt daar vooral veel Renault en Fiat/ Tofas (= turkse fiat 124/131) gereden. Ik heb slechts 2 keer daar een BX gespot, Peugeot iets vaker maar ook niet echt veel.  Wink

Overigens, als er wat gerepareerd moet worden zijn Turkse monteurs erg inventief! Daar wordt bij defecten nog eerder tot reparatie over gegaan vanwege het lage arbeidsloon daar, terwijl hier in Ned. en Belgie toch al snel zaken vervangen worden omdat reparatie dan niet rendabel is.

En wees asjeblieft op je hoede met rijden in Turkije, want sommigen vertrouwen meer op Allah dan op hun eigen rijkunsten, met vaak desastreuze gevolgen. Gewoon aanpassen aan de Turkse rijstijl (nogal ‘verstrooid’) en goed uitkijken, en als het even kan ‘s avonds rijden proberen te vermijden.

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 30 december 2004 05:59 PM
  [ # 2 ]

Hallo Winnetou,

bedankt voor je omvangrijke uitleg Smile
Heb hier een tijdje geleden ook de uitleg gelezen van een zekere Dieter. Heb hem gecontacteerd maar spijtig genoeg nog geen foto’s ontvangen.
Bedoeling is dus van een simpele constructie te maken waarop we kunnen slapen en eronder voldoende plaats overhouden voor wat bagage.
Betreffende de reis: zouden inderdaad over Italië en Griekenland rijden. Wat je opmerking betreft betreffende die oud-oostbloklanden: klopt als een bus. Reden dat traject in 2001 - terugreis vanuit Syrië - en bureacratie is inderdaad alomtegenwoordig. Nooit meer !
Rijden in Turkije valt echter wel mee ... hebben een half jaar in Syrië gewoond (Damascus), en wie dààr heelhuids uitkomt ...
Van waar heb jij al die informatie trouwens Winnetou ?

Conclusie: ben dus nog steeds wachtende op slaap-voorstellen Confused
Komaan kerels ...

Fijne eindejaarswissel,

Michel

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 31 december 2004 05:29 PM
  [ # 3 ]

Heh.. nou komt de aap uit de mouw.. ik ben van Turkse afkomst (alhoewel ik de taal niet spreek), een halfbloedje zogezegd. En aangezien ik vroeger een aantal keren met mijn vader per auto naar Turkije ben geweest (nooit per minibusje met imperiaal overigens.. Laughing  Laughing ) heb ik de route door Yoegoslavie een aantal keren bewust mee mogen maken. Dat was eigenlijk het meest ‘avontuurlijke’ deel van de reis (sarcastisch bedoeld). Die ervaringen hebben er wel toe geleid dat ik verzot ben op lange autoritten, het kan me niet lang genoeg zijn!  Twisted Evil  Daarom rij ik tegenwoordig ook diesel.

Overigens stond er in de Autoweek van een aantal weken geleden wat over een trip die de reporters hebben gemaakt naar Athene met een Slopel Astra en een Volkswagen Golf-bal. Heenreis via Italie en boot, terugreis via Servie. Interessante artikel, alhoewel het woord Turkije er niet in voorkwam vond ik het nuttige info.

Nog even over die slaapplaatsen: het grootste probleem lijkt me eigenlijk om een paar bodems (of 1 grote) te maken waarvan bijv. het voeteneinde kan omklappen. Zodat dat deel over de voorstoelen uit kan steken, maar ook eenvoudig weer kan worden teruggeklapt zodat je normaal kan plaats nemen achter het stuur. De bevestiging op zich lijkt me via dwarsverbindingen op de goede hoogte in het laadruimte niet zo’n probleem. En als je voor de matrassen iets flexibels neemt, futon bijvoorbeeld, dan zal dat ook wel loslopen. De grote uitdaging zit ‘m dus denk ik vooral in de lattenbodems (nou, ja hoeft natuurlijk niet perse latten te zijn..). Wink


Enne, alvast de beste wensen voor 2005!  Very Happy

Profiel  
 
robert1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 17-10-2004

Gepost: 03 januari 2005 06:12 PM
  [ # 4 ]

met onze acadyane hadden we 3 planken gemaakt en deze boven de wielkasten gelegd en deels over de twee stoelen. Over de planken hadden we een groot matras gelegd met dekbed. Het sliep perfect. Bij de C15 weet ik niet of dit ook kan, hebben de planken nog wel, maar de C15 is van binnen kleiner dan een Acadyane. Verder zit je ook met de hoofdsteunen, die je er niet af kan halen. Nou er is vast wel wat te maken, wij slapen er tegenwoordig niet meer in, hebben daar een bus voor

succes robert

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 12 januari 2005 10:47 AM
  [ # 5 ]

Ik heb het gelezen… kan hier blijkbaar geen foto plaatsen zonder dat deze ergens op het net staat.
Heb trouwens geen al te beste foto.
Zal de boel eens opmeten en de maten doorsturen. Wist niet dat het ZO dringend was hé!  Wink

Dieter

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 12 januari 2005 06:21 PM
  [ # 6 ]
robert1 schreef:

.....Verder zit je ook met de hoofdsteunen, die je er niet af kan halen….

Misschien dat een paar voorstoelen uit een Visa uitkomst kan bieden? Daar kun je de hoofdsteunen gewoon eruit trekken. Of doe eens gek en stop er een paar BX-stoelen in…. Zit errug lekkurrr!!!!! Mr. Green  Mr. Green

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 12 januari 2005 07:19 PM
  [ # 7 ]

Ter titel van inlichting: bij ons kunnen de hoofdsteunen er ook af Laughing
Is echter wel een heel gewriemel om de rugleuningen naar voren te draaien Confused
Misschien bieden stoelen - of toch tenminste het onderstel ervan - van een ‘Familiale’-type uitkomst.
Weet echter niet waar ik daarvoor op zoek moet gaan ...

Alvast bedankt voor de interesse Laughing

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 14 januari 2005 06:43 PM
  [ # 8 ]

Ah, ik dacht dat je misschien de stoelen had van dat type met de vaste hoofdsteunen (dus geintegreerd met de rugleuning).... Wink

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 14 januari 2005 06:49 PM
  [ # 9 ]

Miny laat eens weten of je schetsen ontvangen hebt.

Groet
Dieter

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 14 januari 2005 07:35 PM
  [ # 10 ]

Aan Dieter:

je schetsen zijn net binnengekomen Laughing waarvoor ECHT hartelijk dank !!
zal er proberen werk van te maken en ze op mijn site plaatsen, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Nogmaals thnx voor de moeite Laughing

Michel

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
MiNy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-2004

Gepost: 14 januari 2005 11:05 PM
  [ # 11 ]

Mijn site aangepast met een “BedKing”-link ...
Allen daarheen zou ik zeggen Laughing

www.miny.be

Michel

Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 januari 2005 11:36 AM
  [ # 12 ]

Mooie site… Voor je KISS-filosofie valt heel wat te zeggen!!  Very Happy Zo’n C15 blijft toch wel een ontzettend leuk ding.  Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook